Başkan Demir’den performans açıklaması

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın ‘Öğretmenlere performans kriteri getirmek istiyoruz’ açıklamalarını değerlendire Türk Eğitim-Sen İzmir Şube Başkanı Merih Eyyup Demir, “Özel ihtisas gerektiren bir meslek grubuna not verilmesini doğru bulmuyorum” şeklinde konuştu


  • Oluşturulma Tarihi : 30.03.2017 08:06
  • Güncelleme Tarihi : 30.03.2017 08:06
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Başkan Demir’den performans açıklaması

FADİME DUMLUPINAR

Türk Eğitim-Sen İzmir Şube Başkanı Merih Eyyup Demir, Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın ‘Öğretmenlere performans kriteri getirmek istiyoruz’ açıklamalarını değerlendirdi.

KONU TARTIŞMAYA AÇILABİLİR

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz tarafından açıklanan öğretmene veliler ve öğrencilerin not vereceği performans sistemi uygulaması hakkında açıklamalarda bulunan Başkan Demir, yasalarımızda öğretmenliğin özel bir ihtisas gerektiren bir meslek grubu olarak tanımlandığını belirterek, “İhtisas; Türk Dil Kurumu tarafından ‘Uzmanlık, Uzmanlaşma’ şeklinde tanımlanmaktadır. Kanun’da geçen özel bir ihtisas mesleği tanımı ile öğretmenlik mesleğinin ihtisas dışında özel bir ihtisas gerektiren bir meslek gurubu olduğu ifade edilmektedir. Özel bir ihtisas gerektiren bir görevi ifa eden öğretmenlerimize velilerin ve daha ileri boyutta öğrencilerin not verecek olmasının düşünülmesi dahi kabul edilemez bir durumdur. Bir özel ihtisas mesleğinin icra eden öğretmenlere not verilecekse bu konuda daha üst düzeyde ihtisas sahibi ya da bu konuda objektif kriterlere bağlı değerlendirmeler konusu masaya yatırılabilir. Bu durumda öğretmenlik mesleğine artı değer katabilecek konular üzerinden konu tartışmaya açılabilir” dedi.

TALİHSİZ AÇIKLAMALAR

Demir, sistemin uygulanmasıyla öğretmen ve öğrencilerin karşı karşıya geleceğini iddia ederek “Bakanlığımızın bu düşünceden ivedilikle vazgeçmesi ülkemiz eğitim geleceği açısından çok büyük önem arz etmektedir. Milli Eğitim camiasında gerek yönetici gerekse öğretmen performans değerlendirme sistemleri denenmiş ve sonucu mahkemelere taşınmış bir süreçtir. Bu süreçleri ve eğitim sistemimizde açtığı yaraları görmezden gelerek böyle bir uygulamaya geçileceğine dair açıklamalar tabir yerindeyse talihsiz açıklamalardır” açıklamasında bulundu.

Haber Merkezi