Sayfa Yükleniyor...
Tatilinin bitmesiyle öğrenciler okullara yeniden döndü. Fakat bazı öğrenciler yaşıtları kadar şanslı değil. Down sendromlu kızı Öykü’nün eğitim hayatı boyunca engellerle karşılaştığını belirten Sevin Kök, gerekirse okuldan alıp evde eğiteceğini söyledi
E. ÇAĞLA GENİŞ-ÖZEL HABER
Sömestir bitti, ders zili çaldı. Öğrenciler okul sıralarına yeniden döndü. Fakat bazı öğrenciler yaşıtları kadar şanslı değil. Onlardan biri de, ailesiyle birlikte İzmir’de yaşayan 16 yaşındaki down sendromlu Öykü. Geçen yıl eylül ayında kurul kararıyla Çiğli İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin özel alt sınıfına kaydı yapılan Öykü, şu an okula gidemiyor. Nedeni ise Çiğli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okul yönetimine iletilen yazı. Yazıda; Öykü’nün bu okulda eğitime devam edemeyeceği ve engelli okuluna gitmesi gerektiği belirtiliyor. Karara itiraz eden anne Sevim Kök ise, kızının eğitim hayatı boyunca bunun gibi çeşitli engellerle karşılaştığını, gerekirse okuldan alıp evde kendi imkanlarıyla eğitime devam edeceğini söylüyor.
Kızının henüz 6 aylıkken özel eğitim almaya başladığını belirten anne Sevim Kök, “Öykü eğitim hayatı boyunca hep özel eğitim sınıfına gitti. Lise eğitimi için Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ne (RAM) başvurduk, değerlendirildi ve hafif düzeyde engelli raporu verdiler. Kurulda kızımızı, Çiğli İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin özel eğitim sınıfına göndermek istediğimizi söyledik. Tamam dediler, okula bir yazı göndereceklerini söylediler. Müdür yardımcısı ile görüşmeye gittik ve kayıt yapacaklarını söylediler. Kaydı yapıldıktan sonra ise sadece 3 ay okula devam edebildi. Okul yönetimi, ilçe milli eğitimden bir yazı geldiğini ve kızımın okula devam edemeyeceğini belirtti” dedi.
GEREKİRSE KENDİMİZ EĞİTECEĞİZ
Kızının okula gidememesi ve eğitim alamamasına tahammül edemediğini dile getiren Kök, “Karara itiraz ettik. Çünkü kızım okuluna çok alışmıştı. Diğer öğrencilerle bir arada olduğu için sosyalleşiyordu. Sömestir tatiline girmeden önce görüşmek için beni okula çağırdılar. Bakanlıktan kağıt geldiğini ve kızımın Menemen’deki Emiralem Sabahat Akşıray Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi’ne (OÇEM) yönlendirildiğini söylediler. Kızımın okuluna devam etmesini istiyorum. O okuldan memnunduk, hiçbir sorun yaşamadık. Ama neden kızımı okulda istemiyorlar bilmiyorum. Şu an okula devam edemiyor. Ya aynı okula devam etsin ya da kızımızı evde kendimiz eğitim vereceğiz” ifadelerini kullandı.
EĞİTİM HAYATI ENGELLERLE DOLU
Down sendromlu çocukların diğer çocuklarla aynı ortamda bulunmalarının gelişimleri için çok önemli olduğunu savunan baba İsmail Kök ise, kızının okula gidemediği için moralinin bozulduğunu ve üzüldüğünü belirterek, şunları söyledi: “Bizler çocuklarımızı topluma kazandırmaya çalışıyoruz. Kızımız normal okula gederken tüm öğrencilerle iç içe olmaya başlamıştı. Herkesle diyalogu çok güçlüydü. Ama şu an kızınız buraya uygun değil diyerek okulunu değiştirmek istiyorlar. Psikolojisi bozulacak ve alışkanlıkları değişecek. Kızımızı başka bir okula göndermek istemiyoruz. Karara itiraz ettik, cevap bekliyoruz. Kızımızın normal bir okulda devam etmesini istiyoruz. Kızımız da olanların farkında; çok üzülüyor. Eşim de çok yıprandı, eşim ağladığında ‘Ağlama anne’ diye onu teselli ediyor. İlkokula başladıktan sonra da öğretmeni çocuğumuzu kabul etmemişti. Çocuğu okuldan göndermek için her türlü suistimali yaptılar. Duygusal istismar uyguluyor, dışlıyor, velileri kışkırtıyorlardı. Sorun hep aynı. Bizim dışımızda bu çocuklara kimse inanmıyor.”
Haber Merkezi