Sayfa Yükleniyor...
Kıbrıs Şehidi Yüzbaşı Cengiz Topel Ortaokulu Müdürü Meryem Feza Can, bilim- sanat ve sporun ayrılmaz bir bütün olduğunu belirterek bu yılki bilim şenliğinde birbirinden ilginç projeler geliştirdiklerini söyledi
NİLGÜN TAZE ÖZEL HABER
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) sağladığı imkanlarla bilimsel çalışmalarını daha da derinleştiren Kıbrıs Şehidi Yüzbaşı Cengiz Topel Ortaokulu, bu yıl 10 tanesi araştırma, 10 tanesi modelleme olmak üzere toplamda 20 projeye imza attı. Asit yağmurları,
şeker küplerinden hazırlanmış iglo maketi, hareket enerjisini elektrik enerjisine, elektrik enerjisini ısı enerjisine dönüştüren düzenekler, tohum bombası ve Takiyüddinin rasathanesini anlatan birçok eser, projeleri hazırlayan çocuklar tarafından ziyaretçilere tanıtıldı.
Bilimin ve bilimsel çalışmaların yeni nesiller tarafından benimsenmesinin teşvik edildiği ve bilimin günlük hayatla ilişkilendirilerek bir bütün haline getirildiğini ifade eden Kıbrıs Şehidi Yüzbaşı Cengiz Topel Ortaokulu Müdürü Meryem Feza Can,Çorba yaparken suyun kaynama derecesini tuz ile arttırdığımızda daha kısa sürede pişirme sağladığı için mutfakta bilimden yararlanmış oluyoruz. Öğrencilerimizin üzerindeki yarışma baskısını kaldırarak bilimin eğlenceli taraflarını ön plana çıkarmak amacıyla farklı gelişimsel ve bilişsel seviyedeki her öğrenciye araştırma tekniklerini, bilimsel raporlama ve sunum becerilerini öğrettik. Paylaşma ortamı ve imkanı sağlayan, farklı sosyoekonomik seviyedeki bölge okullarının eşit katılım sağladığı, gerçek hayattaki soru ve sorunlara çözüm bulmada bilimsel çalışmanın önemini yaşayarak öğrenmelerini sağladık dedi.
BİLİM YUVASI
4006 TÜBİTAK Bilim Fuarının okullarında amacına uygun olarak gerçekleştirildiğini ve her geçen yıl daha fazla ilgi gördüğünü açıklayan Can, şunları söyledi: Açılışımıza Buca İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Sayın Mahmut Yeşil, ilçemizde görev yapan öğretmeler, okul müdürlerinden Sayın Gürsoy Kubilay ve çok sayıda veli katıldı. Başta proje yürütücüsü öğretmenimiz Vedat Tumur olmak üzere, Burcu Bayındır, Nesli Karademir, Gamze Karaca, Adile Bekler Doğancık öğretmenlerimize ve okul ailelerimiz adına teşekkür ederiz. Öğrencilerimizi bilim ile yakınlaştıran tüm öğretmenlerimizi gayretli çalışmalarından dolayı tebrik ediyorum.
BİLİM-SANAT VE SPOR
Bilim şenliğine katılmak için gelen misafirlere okul aile birliği tarafından ikramlar hazırlandığını söyleyen Can, projenin gerçekleşmesinde büyük özveri gösteren velilere teşekkür ederek, Bilim, sanat ve sporun ayrılmaz bir bütün olduğuna inanıyorum. Okul Aile Birliği Başkanı Sehergülü Boyraz hanıma, görsel sanatlar ve teknoloji tasarım alanında yıl boyunca yapılan özgün öğrenci çalışmalarını sağlayan öğretmenlerimiz Neşe Esin Yılmayan ve Fatma Şahin öğretmenlerimize, ilçemizdeki tek Keman Grubunun çalışmasıyla etkinliklerimize renk katan öğretmenimiz Fevziye Soysal ve okulumuz basketbol takımını çalıştırarak ilçede üçüncülüğe taşıyan beden eğitimi öğretmenimiz Ali Urcana teşekkür ederiz açıklamasını yaptı.
TÜBİTAK KATKISI
2013 ve 2014 yıllarında kendi imkanları ile bilim şenliği olarak başlattıkları çalışmaları, bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak geliştirdiklerini söyleyen proje yürütücüsü olan Fen Bilimleri Öğretmeni Vedat Tumur ise, Şenliklerimizi son 3 yıldır TÜBİTAKın bize sağladığı imkanlarla daha da derinleştirdik. Herhangi bir konuyu bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak proje olarak hazırlamayı, araştırmayı, sunum yapmayı ve çok daha iyi projeler üretmeyi hedefliyoruz. Bu yıl öğrencilerimizin yaptığı projelerin 10 tanesi araştırma projesi, 10 tanesi ise modelleme oldu. Tasarım ve deneysel projelerde toplam 20 proje sergiledik ifadelerini kullandı.
ASİT ORANLARI
Hazırladıkları projeleri gerçekleştirmek için 40 öğrencinin görev aldığını belirten Tumur, projelerin 14ünün fen bilimleri, 3ünün matematik ve 3 tanesinin ise sosyal bilimler alanlarında hazırlandığını söyledi. Tumur, Asit yağmurlarının zararları ve İzmirde yağan yağmurların asit derecesi, yetiştirme kurslarının okul başarısına etkisi ve Aziz Sancar kimdir ve neden Nobel ödülü aldı başlıklı projelerimizi sergiledik. Öğrencilerimizden Sonnur Aktaş ve Şahsenem Daştan asit yağmurlarını ve İzmir de yağan yağmurların asitlik oranlarını ölçmek için hazırladıkları projede izleyicilere asit yağmurlarının zararlarını anlattıktan sonra yıl boyunca şişelere topladıkları yağmurların PH derecelerini ve İzmir yağmurlarının asitliğini ölçtüler. Sonuç İzmir için sevindirici çünkü asit yağmurlarının PH değerleri 5,6nın altında olması gerekiyor oysa İzmirde yağan yağmurların PH değerleri 6-6,2 arasında değişiyor şeklinde konuştu.
İLGİNÇ PROJELER
6. sınıf öğrencileri Sena ve Seda Ovacık kardeşlerin hazırladığı şeker küplerinden hazırlanmış olan iglo yapımının katılımcılara hem kutup iklimi hem de kutuplarda yaşayan insanların yaşadığı evler olan iglolar hakkında bilgi verdiğini açıklayan Tumur, 7. sınıf öğrencilerimizden Semih Karagöz ve Ayaz Baran Arslan tarafından hazırlanan enerji dönüşümleri projesinde enerjinin yok olmadığını ve bir türden başka bir türe dönüştüğünü anlatan düzenekler hazırladılar. Öğrenciler hareket enerjisini elektrik enerjisine, elektrik enerjisini ısı enerjisine dönüştürme gibi düzenekler tasarladı. Cansu Süzen ve Özlem Sevimin hazırladığı Takiyüddin Rasathanesi ise önemli astronomi bilginlerinden olan Takiyüddinin İstanbulda yapmış olduğu gözlemevinin modelini oluşturarak Türk-İslam bilginlerinin bilime yaptığı katkıları katılımcılara etkili bir şekilde anlattı. Latife Güneş ve Elif Sağırın hazırladığı Tohum Bombası projesinde park ve bahçe bitkilerinin yaklaşık 4 kat daha hızlı ve sağlıklı gelişimini sağlayacak olan çevreci tohumların çimleri çok daha gür bir şekilde çıkardığı gözlemlendi.
Haber Merkezi