22 Haziran 2026, Pazartesi 15:00
31°C İzmir

Derin Yoksulluk Ağı’ndan yeni rapor

‘Evsizlik ve Aşırı Yoksulluğun Suç Olmaktan Çıkarılması’ raporunu yayınlayan Derin Yoksulluk Ağı, evsizliğin ve aşırı yoksulluğun cezalandırılmasının insan hakkı ihlali olduğunu kaydetti

Derin Yoksulluk Ağı’ndan yeni rapor haberinin görseli
2 dk okuma süresi

SULTAN GÜMÜŞ KAYA

Derin Yoksulluk Ağı, ‘Evsizlik ve Aşırı Yoksulluğun Suç Olmaktan Çıkarılması’ raporunu yayınladı.

Raporda şu noktaya dikkat çekiliyor: “Kişilerin; dilencilikle veya kağıt toplayıcılığı, seyyar satıcılık gibi günlük ve güvencesiz işlerle geçimlerini sağlamaya çalışmak durumunda kalması veya evsizlik yaşaması kişilerin çalışma ve yeterli yaşama standartlarına erişim haklarının ihlal edildiğinin göstergesidir. Kabahatler Kanunu aracılığıyla evsizlik ve aşırı yoksulluğun cezalandırılması insan hakkı ihlalidir.”

HALKA AÇIK YERLERDE DİLENMEK…

- REKLAM -

Türkiye'de dilenmeyi, yemek yemeyi, uyumayı veya kişisel hijyenik faaliyetlerde bulunmayı yasaklayan temel yasa Kabahatler Kanunudur. Kabahatler Kanununun ilk maddesinde, kanunun amacı ‘toplum düzenini, genel ahlâkı, genel sağlığı, çevreyi ve ekonomik düzeni korumak’ olarak tanımlanmıştır. Derin Yoksulluk'un ulaşabildiği kaynaklar çerçevesinde Kabahatler Kanununun revizyonu başta olmak üzere halka açık yerlerde dilenmeyi, yemek yemeyi, uyumayı veya kişisel hijyen faaliyetlerini gerçekleştirmeyi suç olmaktan çıkarmak için yapılan veya planlanan herhangi bir girişim bulunmuyor.

Raporun tamamına bu adresi üzerinden ulaşabilirsiniz.

https://m.bianet.org/system/uploads/1/files/attachments/000/003/531/original/YOKSULLUG%CC%86UN-SUC%CC%A7-OLMAKTAN-C%CC%A7IKARILMASI-RAPORU.pdf?1641476429

Kaynak: HABER MERKEZİ

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Bir Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.