- Gündem
- 12.05.2025 18:29
Eğitim-İş, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından norm fazlası öğretmenlerin 540 saatlik bir eğitimle özel eğitim alanına görevlendirilmesi yönünde alınan kararın, hem özel eğitim alanına hem de öğretmenlik mesleğine büyük bir haksızlık olduğunu aktardı
Özel eğitimin uzmanlık gerektirdiğini vurgulayan Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş), eğitimde niteliğin korunması ve çocukların geleceği adına Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından alınan kararın yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini savundu.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından norm fazlası öğretmenlerin 540 saatlik bir eğitimle özel eğitim alanına görevlendirilmesi yönünde alınan kararın, hem özel eğitim alanına hem de öğretmenlik mesleğine büyük bir haksızlık olduğunu öne süren sendika, “Özel eğitim; sadece pedagojik formasyonla değil, özel bilgi, deneyim ve psikolojik donanım gerektiren bir alandır. Bu alanda görev yapacak kişilerin, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin farklı gelişim özelliklerini tanıyabilmeleri, bireyselleştirilmiş eğitim programlarını uygulayabilmeleri ve sabır, empati gibi insani niteliklerle donanmış olmaları gerekmektedir. Bu özellikler sadece kısa süreli bir kursla kazanılamaz” dedi.
Bu uygulamanın, özel eğitime muhtaç bireylerin nitelikli eğitime ulaşma hakkını tehlikeye attığını; aynı zamanda alanında uzmanlaşmış özel eğitim öğretmenlerinin emeğini ve mesleki yeterliliklerini de göz ardı ettiğini kaydeden sendika, “Öğretmenleri ‘norm fazlası’ gibi teknik bir gerekçeyle alan dışı görevlere yönlendirmek hem öğretmenin mesleki tatminini hem de öğrencilerin eğitim hakkını olumsuz etkileyecektir. Öte yandan, hali hazırda atama bekleyen özel eğitim öğretmenleri varken bu alanda ücretli öğretmenler çalıştırılmaktadır. Talebimiz, özel eğitim alanının ciddiyetine ve hassasiyetine uygun bir şekilde, bu alanda eğitim almış ve uzmanlaşmış öğretmenlerin kadrolu olarak atanmasıdır. Eğitimde niteliğin korunması ve çocuklarımızın geleceği adına bu kararın yeniden gözden geçirilmesi elzemdir” çağrısı yapıldı.