- Gündem
- 21.06.2025 00:53
Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, yoğun günler yaşıyor. Yeni eğitim döneminin başlaması ile indirimli ulaşımdan yararlanmak isteyen öğrenciler, müdürlüğe akın ederek binanın önünde uzun sıralar oluşturdu
KENAN YEŞİL / ÖZEL HABER
Toplu ulaşımda 90 dakika uygulaması ile tüm Türkiyeye örnek olan İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, şu günlerde yoğun günler yaşıyor. İzmirde üniversite kazanarak şehre gelen binlerce öğrenci, 1.50 TL olan indirimli ulaşımdan yararlanmak için ESHOT Genel Müdürlüğüne akın etti. Aynı zamanda kart değişimi, yeni kart çıkarma gibi durumlarla vatandaşların da müdürlüğe gelmesi yoğunluğu biraz daha arttı. Genel müdürlüğün önünde uzun sıralar oluşması gözlerden kaçmadı. Yetkililer hızlı ve düzenli bir şekilde çalışmalar yürütürken hem öğrencilerin hem de vatandaşların kart işlemlerini sıkıntı yaşanmadan çözülmesi için var gücüyle çalışıyor.
ONLINE BAŞVURU
ESHOT Genel Müdürlük ilk defa indirimli kart çıkartacak öğrencileri mağdur olmamaları için uyarıyor. Gerekli belgeleri temin ederek kart başvurusunu yapmalarını istiyor. İlk kez kart başvurusu yapacak olan öğrenciler ilk önce, www.izmirimkart.com.tr ve www.eshot.gov.tr adresinde bulunan online işlemler bölümünde ilk kart başvurusuna girerek, form doldurulacak.
İLK KART BAŞVURUSU YAPANLAR DİKKAT
Vakıflar Bankasının herhangi bir şubesinden masrafsız ve havale ücreti ödemeden ESHOT Genel Müdürlüğünün açmış olduğu kurum tahsilat hesabına kart ücreti olan 10 TL yatırması gerekiyor. Aynı zamanda dekontta T.C kimlik numarası belirtilmesi gerekiyor. Başvuru sahibi, kart bedelini bankaya yatırmasından ancak 1 iş günü sonra ESHOT Genel Müdürlüğü internet sayfasından giriş yapabilecek. Kart alacak öğrencilerin son 6 ay içerisinde çekilmiş vesikalık fotoğrafları JPG dosyası olarak genel müdürlüğün internet sayfasındaki başvuru formuna kaydedilecek. Öte yandan genel müdürlük, vesikalık fotoğraf dışındaki fotoğrafları kesinlikle kabul edilmeyeceğinin altını çiziyor. Banka dekontunun kart teslim alınıncaya kadar saklanması gerektiğini belirten ESHOT Genel Müdürlüğü, başvuru sahiplerinin kartlarının basılıp, basılmadığını www.eshot.gov.tr internet adresinden takip edilebileceğini açıkladı. Kartının basıldığı bilgisini alan başvuru sahipleri kart numaralarını not alarak Ulaşım Kartları Şube Müdürlüğünden kartlarını teslim alabilecek. Kart numaralarını ibraz etmeyenlere ise kart teslimi yapılamayacağı vurguluyor.
KART ALACAKLAR DİKKAT
Kart başvurusu onaylandıktan sonra kartını almak isteyen başvuru sahiplerinden kart tesliminde istenen belgeler var. Bu belgeler, üniversite öğrencileri için; öğrenci kimlik kartında dönem (2017-2018) belirtilmiş ise öğrenci kimlik kartı aslı ve fotokopisi, belirtilmemiş ise öğrenci belgesi aslı. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencileri için; okullarından alacakları imzalı mühürlü öğrenci belgesi aslı. Açık ilköğretim ve açık öğretim lisesi öğrencileri (12 dönem dahil) için; bağlı bulundukları okuldan alacakları öğrenci belgesi aslı isteniyor.