Sayfa Yükleniyor...
Türkiye’de tamamı yerli olarak hazırlanan ilk sanal fuar olan Olivtech Fuarı ve Ekoloji İzmir Fuarı’nın açılışı online olarak düzenlendi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Türkiye’de tamamı yerli olarak hazırlanan ilk sanal fuar olan ‘DIGITAL IZMIR FAIR’ alt yapısında düzenlenen Olivtech - Zeytin, Zeytinyağı, Süt Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı ile Ekoloji İzmir-Organik Sertifikalı Ürünler Fuarı’nın açılışı online olarak gerçekleştirildi. Açılış törenine, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi ve İzmir Ticaret Borsası Başkanı Işınsu Kestelli katıldı. Moderatörlüğünü Tarım Yazarı Ali Ekber Yıldırım’ın yaptığı fuarın açılışında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer Olivtech ve Ekoloji İzmir fuarları ile fuarcılık sektöründe bir ilki daha başarmanın, İZFAŞ’ın kendi dijital altyapısı ile fuar açmasının mutluluğu ve gururunu yaşadıklarını söyledi.
PANDEMİ FUARCILIĞI ETKİLEDİ
Soyer, pandeminin fuarcılık alanını çok olumsuz etkilediğine dikkat çekerek şunları söyledi: “Uluslararası ticaret ve küresel tedarik zincirinde önemli rolü olan fuarcılığın bu dönemde yeni bir yapılanmaya girmesi gerektiğini görerek sektöre dijital yatırım yaptık. Böylelikle İktisat Kongresi ile başlayan fuarcılık kültüründe, Türkiye’nin öncü şehri olan İzmir’de yine bir ilke imza atarak İZFAŞ’ın kendi dijital altyapısı ile fuarları dijital ortama taşıyoruz. Bu çerçevede ilk defa tam zamanlı olarak hayata geçen dijitalizmir fuarında ilk olarak nisan ayında düzenlemeyi hedeflediğimiz pandemi nedeniyle ertelediğimiz Olivtech ve Ekoloji İzmir fuarını gerçekleştiriyoruz. 10-12 Aralık tarihlerinde ülkemizin ve dünyanın çeşitli yerlerinde çok sayıda üretici ithalatçı, distribütör, gıda sektörü profesyonelleri, zincir süpermarket ve hotel alım heyetleri ve tüm sektörel ziyaretçiler Türkiye’nin ilk yerli yazılımlı sanal fuarı Olivtech’de bir araya gelecek. Yine Türkiye’yi uluslararası alanda temsil eden organik sertifikalı ürünlerin ve sektörün tüm paydaşlarının yer aldığı Ekoloji İzmir Fuarında da yenilikçi geniş bir ürün yelpazesi sunulacak. Ayrıca her iki fuarımızda da sektör profesyonelleri ziyaretçiler ve katılımcılar ilgili sektörlere dair gelişmeler ve bilimsel konuların yer alacağı çevrimiçi seminerlerde bir araya gelerek etkileşim halinde olacak.
3 FUAR MÜJDESİ VERDİ
Pandemi sonrasında fiziksel fuarlara tüm hızıyla devam edeceklerini söyleyen Soyer, önümüzdeki yıllarda İzmir’de gerçekleştirilecek üç fuarın da müjdesini verdi. Soyer, “Bu kapsamda dünyanın en önemli kültür etkinliklerinden olan Dünya Belediyeler Birliği Kültür Zirvesi’ni 2021 yılında İzmir’de düzenleyeceğiz. Dünyanın pek çok yerinden kültür üreticileri, sanatçıları, kanaat önderleri İzmir’e gelecek, şehrimizi ve kültürümüzü tanıyacak. Bu zirve, İzmir’i Avrupa kültür başkenti yapma hedefimiz için bir sıçrama tahtası olacak. 2022’de dünyanın en önemli gastronomi fuarı Terra Madre’yi, Terra Madre Anadolu adıyla İzmir’de misafir edeceğiz. Terra Madre, yani Toprak Ana Yemek Fuarı’nda, şehrimizin lezzetlerini ve tarımsal ürünlerini yüzlerce farklı ülkeden gelecek, on binlerce misafire tanıtma fırsatı bulacağız. Böylece şehrimizin refahına ve tanıtımına katkıda bulunacağız. 2026 yılında ise dünyanın en önemli bahçe bitkileri EXPO’suna ev sahipliği yapacağız. 4 milyon 700 bin ziyaretçi beklediğimiz EXPO 2026, İzmir’in süs bitkileri sektörünü daha da canlandırmakla kalmayacak, şehrimizin kalkınmasına da büyük bir katkı yapacak. EXPO 2026, İzmir’in 2030 Dünya EXPO’su hedefinde bizim için çok önemli bir kilometre taşı olacak. Özetle, bu dönemde düzenlediğimiz sanal fuarlarımız ve pandemi sonrasında gerçekleştireceğimiz fiziksel fuarlarımızla beraber fuarlar kenti İzmir hedefine daha da yaklaşacağız” şeklinde konuştu.
HEDEF, 1 MİLYAR EURO
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi ise, yıllık 5 milyar doların üstünde tarım ürünleri ihraç eden EİB’in, açılışı yapılan iki fuardaki üç ana ürün grubunda da güçlü bir oyuncu olduğunu belirterek, “Zeytin ve zeytinyağı sektöründe, Türkiye’nin tek ihracatçı birliği, Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’dir. O da EİB’in çatısı altında. Organik ürünler konusunda, Ticaret Bakanlığımızın görevlendirmesiyle koordinatör ihracat birliğiyiz. Süt ürünleri ihracatında da, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği bünyesinde, güçlü ihracatçı firmalarımız var. Türk organik sektörü bugün 250’yi aşkın ürün çeşitliliğine ulaştı. Dünyanın dört bir yanına ihracat gerçekleştirmektedir. Organik sektöründeki hedefimiz, 5 yıllık süreçte 1 milyar Euro büyüklüğe ulaşmak. Bu hedefe ulaşacağımıza tüm kalbime inanıyorum. Ekoloji İzmir Fuarı’mız bu hedefe ulaşmamıza büyük katkı sağlayacak” ifadelerini kullandı.
PAZAR HER GEÇEN GÜN BÜYÜYOR
İzmir Ticaret Borsası Başkanı Işınsu Kestelli ise, gerçekleştirilen fuarların ana temasını oluşturan zeytin, zeytinyağı, süt ürünleri ve organik ürünlerin, dünyada yükselen bir trend olduğuna dikkat çekerek, “Sağlıklı beslenmenin vazgeçilmezi olan bu ürünlerdeki tüketici talebinin özellikle pandemi süreci ile birlikte artan bir ivme kazanacağını düşünüyorum. Küresel dış ticareti incelediğimizde yaklaşık 10 milyar dolar değerinde zeytin ve zeytinyağı, 80 milyar doların üzerinde süt ürünleri ve 100 milyar doların üzerinde organik ürünler pazarı bulunuyor. Kısacası düzenleyeceğimiz bu fuarların 200 milyar doların üzerinde bir küresel ticaret hacmi var ve her geçen gün pazar büyüyor. İZFAŞ tarafından Gurme İzmir çatısı altında organize edilen bu fuarların başta İzmir olmak üzere bölgemiz ve ülkemiz turizmine de gelecekte önemli katkılar sağlayacağını düşünüyorum. Sağlıklı beslenme için çok önemli olan bu ürünler aynı zamanda gastronomi turizmine katkısı ile gelecekte kırsal bölgelerimizin sosyo-ekonomik kalkınmasında önemli bir rol oynayacaktır” dedi.
Haber Merkezi