- Gündem
- 22.04.2025 20:52
44’üncü Shoexpo – İzmir Ayakkabı ve Çanta Fuarı ile Fashion Prime – 2. Tekstil, Hazır Giyim Tedarikçileri ve Teknolojileri Fuarı fuarizmir’de açıldı. Fuarlarda 2019 ve 2020 koleksiyonları görücüye çıktı
KENAN YEŞİL
44. Shoexpo – İzmir Ayakkabı ve Çanta Fuarı ile Fashion Prime –2. Tekstil, Hazır Giyim Tedarikçileri ve Teknolojileri Fuarı, fuarizmir’de gerçekleştirilen törenle başladı. İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde ayakkabı ve çanta sektörü ile birlikte kumaş, aksesuar ve konfeksiyon makinelerini bir araya getiren fuarlar kapsamında sektör profesyonelleri ikili görüşmeler yapıyor. 44. Shoexpo A Holü’nde, 2. Fashion Prime B Holü’nde düzenleniyor.
Nisan ayında tekstil sektörünü ilk defa bir araya getiren Fashion Prime – 1. Tekstil, Hazır Giyim Tedarikçileri ve Teknolojileri Fuarı’nın ardından fuarizmir’de ikinci buluşma gerçekleşiyor. Önemli ticari bağlantılar kurulmasına aracılık eden FashionPrime’da İzmir başta olmak İstanbul, Bursa ve Denizli’den toplamda 107 firma yer alıyor. Fashion Prime Fuarı kapsamında Bosna Hersek, Arnavutluk, Kosova, Cezayir, Ukrayna, Rusya, Kırgızistan, Gürcistan, Azerbaycan, Irak, Kazakistan, Lübnan ve Kuveyt’ten alıcılar geldi. Katılımcıların, yurt dışından gelen alıcılar ile ikili görüşmeler gerçekleştirme olanağı bulduğu fuar üç gün sürecek ve sadece profesyonel ziyaretçiye açık olacak.
ÜNLÜ MANKENLER PODYUMDA
Fashion Prime kapsamında gerçekleşecek defileler de nefes kesecek. Ünlü mankenler fuar katılımcılarından 21 firmanın kumaşlarından hazırlanacak kıyafetlerle podyuma çıkacak. Gelinlik, abiye gibi kumaş türlerinin etiket, lastik, fermuar, düğme gibi konfeksiyon ürünleriyle buluşmasıyla ortaya çıkacak kıyafetleri Şebnem Schaefer, Sema Şimşek, MissTurkey 2017 ikincisi Pınar Tartan gibi ünlü mankenler taşıyacak. Fuarda ayrıca Uşak Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Moda Tasarım Bölümü’nden mezun genç yetenekler tarafından hazırlanan defilede günlük karma kıyafetler, deri ceketler, erkek gömlekleri ve mezuniyet koleksiyonları podyumda olacak.
TREND AREA OLUŞTURULACAK
Etiket, lastik, fermuar, düğme, vatka gibi konfeksiyon yan sanayi ürünleri, gelinlik, abiye, ev kumaşları gibi türleri, birçok iplik çeşidi ve hizmet sağlayıcılarının bulunacağı fuarda Aksesuar Trend Area ile Kumaş Trend Area oluşturulacak. Stantların içinde yer alacak bu bölümlerde katılımcı firmalar kumaş ve aksesuar çeşitlerini ziyaretçiler ve tasarımcılarla paylaşıp ticari bağlantılar gerçekleştirebilecek.
AYAKKABI VE ÇANTA SEKTÖRÜ SHOEXPO’DA BULUŞTU
Türkiye ayakkabı ve çanta sektörünün İzmir’deki buluşma platformu olan Shoexpo - İzmir Ayakkabı ve Çanta Fuarı ise 44’üncü kez kapılarını açtı. Ayakkabı ve çanta sektöründeki yenilikler ve tasarımların tanıtıldığı fuarda 2019 yaz sezonu kreasyonu başta olmak üzere 2018-2019 modelleri üç gün boyunca sergilenecek. Fuara İzmir başta olmak üzere İstanbul, Konya, Manisa ve Hatay’dan 103 firma katılıyor.
FUARDA İHRACAT ATAĞI
Ticaret Bakanlığı bünyesinde gerçekleşen Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi (Ur-Ge) kapsamında İZFAŞ tarafından oluşturulan “Alım Heyeti” programı ile fuara bu yıl 36 ülkeden yabancı alıcı geldi. Fuarda yabancı alıcılar kaliteli üretim yapan firmaların ürün çeşitliliğini yerinde görme olanağı elde ederken yerli üreticiler ise dünyanın moda ve tasarım trendleri hakkında arz ve talepleri değerlendirecek. Fuar sonunda verilecek stok siparişlerinin ise, 2018’in son çeyreğinde Türkiye’nin ayakkabı sektöründe 1 milyar dolarlık hedefe katkı sağlaması bekleniyor. Alım Heyeti Programı’na sektörde Türkiye’nin en büyük ihracat kalesi Rusya başta olmak üzere ABD, Afganistan, Almanya, Arnavutluk, Avusturalya, Azerbaycan, Belarus, Bulgaristan, Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Çekya, Filistin, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Gürcistan, Irak, İran, İsrail, İtalya, Karadağ, Kazakistan, Kırgızistan, Kosova, Kuveyt, Lübnan, Nijerya, Polonya, Romanya, Sırbistan, Suudi Arabistan, Ukrayna, Umman, Ürdün ve Yunanistan’dan katılım olacak.
FUARLA EŞ ZAMANLI PLATFORM
Üç gün sürecek fuarla eş zamanlı olarak ayakkabı ve çanta tasarımıyla ilgili bir “Tasarımcı Platformu” düzenlenecek. Genç tasarımcıları profesyoneller ile buluşturup sektörü güçlendirmek ve uluslararası pazarda trend yaratabilecek özgün tasarımları ortaya koymak amacıyla düzenlenen platformda iki atölye, öğrenci sergileri ve atölye sunumları yer alacak. Bugün A Holünde 10.00-16.00 saatleri arasında “Deri Ürün Tasarımı ve Üretimi Atölyesi” ile “Ayakkabı Tasarımı ve Üretimi Atölyesi” yapılırken, 19 Ekim’de ise yine aynı saatler arasında atölye sunumları gerçekleşecek. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü Aksesuar Tasarımı Anasanat Dalı desteği ile gerçekleşen platformda, üniversitelerin ayakkabı ve çanta tasarımı bölümü öğrencileri, kendi tasarımları olan çanta ve ayakkabı modellerini üretime geçirme olanağı elde edecek. Alanda ayrıca öğrenci ve mezunların kendi tasarımları sergilenecek.
İÇ PİYASA HAREKETLENMEYE BAŞLADI
Fuar ve sektör ile ilgili değerlendirmede bulunan İzmir Ayakkabıcılar Odası Başkanı Yalçın Ata, “Muhteşem bir açılış oldu. 350 yabancı konuğumuz var. Daha önceki senelere göre düşüş olsa da iyi bir fuar geçeceğinden eminim. Çünkü bu fuara iyi çalıştık. Türkiye’nin şu ortamda yurt dışına mal satması gerekiyor. Biz de bu yönde hazırlıklarımızı sürdürmüştük. İç piyasa da hareketlenmeye başladı. Daha önce İzmir olarak 100 milyon doların üzerinde ihracat yapmıştık. Bu rakamı daha yukarıya taşımaya çalışıyoruz. Geçen fuarda 19 ülkeye buradan mal satışı yaptık. Bu fuarda yine hedefimiz ihracat. 25 ülke inşallah buradan ayakkabı alıp çıkacaktır. Son dönemlerdeki AVM’lerde kira artışları oldu. Kiralar dolar ve euro ile olduğu için birçok firmamız kapandı. Köklü firmalarımızdan üç dört tanesi konkordato ilan etti. Bu, sektörü derinden yaraladı. Bazı firmalar dar boğazda. Bunu aşmaya çalışıyoruz. Ayakkabı sektörü en zor günleri yaşıyor ama bunu atlatacağımıza inanıyorum” dedi.