Sayfa Yükleniyor...
İzmir Raylı Sistem Hattı’nı Narlıdere’ye bağlayan Narlıdere Metrosu inşaatında ikinci ve son tünel de Üçkuyular’dan Narlıdere’ye ulaştı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir’i demir ağlarla ördüklerini söyledi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
İzmir’de toplu ulaşımın yükünü büyük oranda yüklenecek olan Narlıdere metrosunun inşaatında tünel kazısı işi bitti. Yatırım tutarı 2,5 milyar TL’yi olan Fahrettin Altay-Narlıdere metrosunda ikinci ve son tünel de Üçkuyular’dan Narlıdere’ye ulaştı. Narlıdere metrosunda tünel açma makinesinin son çıkış noktasında gerçekleştirilen törende konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Göreve geldiğimde inşaatının yüzde 12’si tamamlanmış durumda olan Fahrettin Altay Narlıdere Metro Hattı’nda öyle hızla yol aldık ki, çift yönlü toplam 14,5 kilometrelik tünel açma işinin sonuna geldik. Tünel kazma makinesi TBM’in son tüneli de ışığa kavuşturmasıyla, Narlıdere Metro inşaatının yüzde 82’sini tamamlanmış oldu” dedi.
TÜNELİN SONUNA GELDİK
Başkan Soyer, Mart 2019’da çıktıkları hizmet yolunda, çok önemli bir kilometre taşını geride bıraktıklarını ifade ederek, “Bugün itibariyle çift yönlü toplam 14.5 kilometrelik tünel açma işinin sonuna geldik. Tünel kazma makinesi TBM’in son tüneli de ışığa kavuşturmasıyla, Narlıdere Metro inşaatının yüzde 82’sini tamamlanmış oldu. Metro inşaatımızda aynı zamanda istasyon yapılarının yüzde 35’i, demiryolu işlerinin ise yüzde 23’ü tamamlandı. Yaklaşık 3 bin 300 metrelik demiryolu döşendi. Yüklenici firmamız Gülermak’a çalışmaları nedeniyle teşekkür ediyorum. İnşallah Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında Fahrettin Altay Narlıdere Metro Hattımızı hemşehrilerimizin hizmetine sunacağız. Yatırım tutarı 2.5 milyar TL’yi bulan bu proje için toplam 205 milyon Euro kredi sağlandı. Çin merkezli Asya Altyapı ve Yatırım Bankası’ndan Narlıdere Metro inşaatı için hazine garantisiz sağladığımız 50 milyon Euro kredi, banka tarafından dünyada bir yerel yönetime verilen ilk altyapı kaynağı” diye konuştu.
NARLIDERE’YE AKTARMASIZ ULAŞIM
Fahrettin Altay Narlıdere Metro Hattının 7 istasyondan oluştuğunu belirten Soyer, “Hattın devreye girmesi ile birlikte raylı sistem ağımızdaki istasyon sayısı 24’e, toplam hat uzunluğu da 27 kilometreye çıkacak. Bornova EVKA-3’ten metroya binenler, Narlıdere Kaymakamlığı’na kadar aktarmasız seyahat edebilecek. EVKA-3’ten Narlıdere’ye günlük ortalama 470 bin yolcu taşınacağı öngörülüyor. Öte yandan, Balçova İstasyonu’nda 498 ve Narlıdere Kaymakamlık İstasyonu’nda 207 olmak üzere, toplam 705 araçlık tam otomatik otoparkı da devreye alacağız” dedi.
ULAŞIM MEDENİYET HATTIDIR
Narlıdere metrosuyla birlikte 5 raylı sistem yatırımı aynı anda gerçekleştirdiklerini belirten Soyer, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Buca Metrosu, Karabağlar Gaziemir Metrosu, Kemalpaşa Metrosu, Çiğli Tramvayı ve Örnekköy Tramvayı ile İzmir’i demir ağlarla örüyoruz. 1 milyar Euro’yu aşkın bütçesiyle İzmir tarihinin en büyük yatırımı olacak Üçyol-Buca Metrosu için finansman kaynaklarımızı bulduk ve yapım ihalemizi gerçekleştirdik. Buca’da inşaat çok yakında başlayacak ve 4 yıl içinde Buca ilçemiz metro rahatlığına kavuşacak. Sadece ulaşım hattı değil medeniyet hattıdır. En sıkışık bölgelerimize yüksek yaşam kalitesini taşımış olacak. Karabağlar Gaziemir Metrosu, 28 kilometre uzunluğunda olacak. Halkapınar’dan Adnan Menderes Havalimanı’na kadar uzanacak. Bu hat, halen tek otobüs hattıyla ulaşılabilen Fuar İzmir için de çok güçlü bir ulaşım alternatifi olacak. Yoğun konut alanlarının yanı sıra Sarnıç, ESBAŞ, Fuar İzmir, Kemeraltı ve Gıda Çarşısı gibi önemli iş merkezlerini de birbirine bağlayacak. İzmir’in en önemli tarım ve sanayi ilçelerinden Kemalpaşa’yı da raylı ulaşım ağına dahil ediyoruz. 27,5 kilometre uzunluğunda olacak Otogar- Kemalpaşa Metro Hattı için proje ihalesinin ilk aşamasını gerçekleştirdik.”
Haber Merkezi