Karaca’dan önemli açıklamalar

Basın İlan Kurumu’nun görev alanında bulunan şehirlerde resmi ilan ve reklam yayınlayan gazetelerin temsilcilerine yönelik düzenlediği ve dün start alarak bugünde devam eden Basın Mensupları Eğitim Semineri başladı


  • Oluşturulma Tarihi : 03.10.2017 08:16
  • Güncelleme Tarihi : 03.10.2017 08:16
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Karaca’dan önemli açıklamalar

Kocaeli’nin Darıca İlçesi’nde bulunan Basın İlan Kurumu(BİK) Bayramoğlu Sosyal Tesisleri’nde 41 ilden yaklaşık 80 gazete temsilcisinin katılımıyla gerçekleştirilen Basın Mensupları Eğitim Semineri, Genel Müdür Yakup Karaca ve Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Özdemir’in açılış konuşmalarıyla başladı. Katılımları nedeniyle gazete temsilcilerine teşekkür eden Genel Müdür Karaca, seminerin bir anlamda dinlenme imkanı sunarken diğer yandan mevzuattaki değişiklikler ve uygulamalarda karşılaşılan aksaklıkların çözümü noktasında bir istişare fırsatı sunacağını söyledi. Karaca, seminerin yazılı basın yönüyle dijitali anlamak ve incelemek açısından da faydalı olacağını, çünkü gazetecilerin geleceğini doğrudan ilgilendirdiğini ifade etti.

E-FATURAYA GEÇMEYİ PLANLIYORUZ

Basın İlan Kurumu’nun 5-6 yıldır dijital altyapısını geliştirmenin gayreti içinde olduğunu belirten Karaca, “Sektörün içinde doğmuş bir kurum olarak bu çalışmalardan sizleri ayrı tutmak vefasızlık olurdu. Sene sonu itibariyle elektronik deftere ve e-faturaya geçmeyi planlıyoruz. Adeta kağıt kullanmaksızın bu ilişkilerimizi sanal ortamda sürdürmüş olacağız. Bu egzotik olacak biraz, ancak işin rasyonalitesinin olduğunu da kabul etmek lazım. Biz bunlardan bahsederken işin tasarruf boyutunu da dikkate alıyoruz ve ısrarla dile getiriyoruz. Sadece maddiyatta değil, zamanda ve iletişimde de tasarruftan bahsediyoruz” dedi.

Gelişmiş dünya ülkelerinde olduğu gibi dijitalleşme tabanlı iş modelleri geliştirmenin gayreti içinde olduklarını anlatan Karaca, “Bunu bir fırsata dönüştürmek ve süreci en iyi şekilde değerlendirmek istiyoruz. İster dijitalleşme diyelim, ister fiziki ortamda yapılan işlerin sanal ortama alınması diyelim. Her ne kadar bu işleri defacto yapıyor gibi görünsek de resmi yönünün olduğunu kabul etmek gerekir. Dijital mecranın mevzuatla uyumu konusundaki sorunları da karşılaştıkça çözmeye çalışıyoruz. Yönetmeliğimiz bu sürecin belli bir aşamasını temsil ediyor” diye konuştu.

RESMİ İLAN YAYIMLATMAK PARA BASMAKLA EŞDEĞERDİR

Resmi ilan yayımlatmanın devletin egemenliğinin bir göstergesi ve vazifesi olduğuna değinen Karaca, resmi ilan yayımlatmanın para basmakla eşdeğer düşünülmesi gerektiğini vurguladı. Para basmadan ticari ve ekonomik hayatın olamayacağına işaret eden Karaca, “Devletler faaliyet ve çalışmalarını, kamuoyuna resmi ilanlar yoluyla duyuruyor. Yaptıklarını bu yolla paylaşıyor. Geçmişte meydanlara asılan panolar veya tellal vasıtasıyla halka ulaşan idareler, etkin kitle iletişi aracı olduğu dönemden itibaren gazeteleri tercih ediyor. Tüm dünyada olduğu gibi Osmanlı döneminden itibaren bizde de öyle. Resmi ilan yayını için gazeteler tercih edilirken, aynı zamanda gazetelerin maddi olarak desteklenmesinin amaçlandığı da bilinen bir gerçek. Bütün dünyada devletler, gazetelerini doğrudan veya dolaylı olarak desteklemeyi tercih etmiştir. Diğer yandan devletin resmi ilan yayımlatması zorunluluktur. Resmi ilan yayın mecrasının gazeteler olması ise bir tercihtir. Bu ikisinin birbirine karıştırılmaması gerekmektedir” ifadelerini kullandı.

Gazetelerin resmi ilanın yayınında tek mecra olmasının sorgulanır hale geleceğini ve dijital medya denilen olgunun bütün gücüyle bu konuyu zorladığının altını çizen Karaca, gazetelerden paniğe kapılmamalarını, kurum olarak bu süreçte gazetelerin yanında olduklarının bilinmesini istedi. (HABER MERKEZİ)

Haber Merkezi