KOBİ’ler dijital varlığı önemsiyor

KOBİ’lerin dijitaldeki varlıklarını önemsediğini belirten Pages Genel Müdürü Serhad Akkoç, “Online varlığını mobil kullanım etrafında şekillendirip geliştiren her firma avantaj yakalamış olacak” dedi


  • Oluşturulma Tarihi : 28.11.2017 07:22
  • Güncelleme Tarihi : 28.11.2017 07:22
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
KOBİ’ler dijital varlığı önemsiyor haberinin görseli

KENAN YEŞİL / ÖZEL HABER

Son dönemlerde çok popülar olan ve tüm dünyada adından sıkça bahsedilen “chatbot” kavramı artık Türkiye pazarının da gündemine girdi. Yellow Pages da 2016’nın son çeyreğinde Türkiye’nin ve hatta dünyanın ilk firma rehber robotu RehberBot’u hayata geçirdi. Yellow Pages, hayata geçirdiği RehberBot ile firmaların dijital dünyada bulunurluklarını artırıyor, rekabet avantajı sağlıyor. Dünyada sayılı örneğini gördüğümüz ve Türkiye’de henüz sayılarının az ama gittikçe artacağı belli olan chatbotlar, son dönemde hayatımıza hızla giren eğlenceli teknolojik gelişmelerden bir tanesi oldu. Dünya devlerinin üzerinde çalıştığı ve uygulamaya aldıkları chatbot’lar, önümüzdeki dönemlerde sıklıkla karşımıza çıkacak ve heyecan konusu olmaya devam edecek gibi görünüyor. Yellow Pages Genel Müdürü Serhad Akkoç ile ‘chatbot’un KOBİ’ler için avantajlarını, ‘chatbot’un KOBİ’lerin rekabet gücünü nasıl arttıracak konularını konuştuk.

KOBİ’LERE ÖZEL WEB SİTESİ

Yerel arama ve dijital pazarlama uzmanlıklarının bir uzantısı olarak, KOBİ’lerin yerel aramalarda üst sıralarda bulunması amacıyla platform ve danışmanlık sağladıklarını belirten Akkoç, “Bugün 890 binden fazla firma datasını barındıran YellowPages.com.tr, bu açıdan KOBİ’lerin yerel arama performanslarını artıran en önemli desteklerden biri. Online firma rehberinde bulunmak çok önemli ama tek başına yeterli değil. Bugün dijital dünyada öne çıkabilmek için mümkün olduğunca fazla noktada, web sitesinden online firma rehberlerine, mobil sitelere, portallara, bloglara, sosyal medya platformlarına kadar her yerde var olmak gerekiyor. Müşterilerin, aradıkları firmayla ilgili detaylı bilgi almak için doğrudan web sitesine ulaştığını biliyoruz. Bu kapsamda da dijital pazarlama hizmetimizin bir uzantısı olarak KOBİ’lere özel web sitesi tasarlıyoruz. Tüm ekranlarla uyumlu web siteleri, mobil web siteler ve lokasyon bazlı web sayfaları, KOBİ’lere sağladığımız dijital pazarlama hizmetlerimiz arasında. Burada profesyonel bir tasarıma sahip, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) yapılmış, son teknolojiye sahip mobil uyumlu web siteleri sunuyoruz. Rehberimizde bulunan firmaları, Apple, Bing, Facebook, Foursquare, Google ve Yandex gibi platformlara ve bunların dijital haritalarına yerleştiriyoruz. Türkiye’de KOBİ’leri Apple Haritalarına yerleştiren tek firmayız” diye konuştu.

GOOGLE ADWORDS HİZMETİ

Ayrıca KOBİ’lere Google Adwords hizmeti verdiklerini ifade eden Serhad Akkoç şöyle devam etti: “Günümüzün popüler online reklam modeli olan Google Adwords, kendi içinde bir matematik. Sahip olduğunuz kısıtlı bütçeden en iyi şekilde faydalanmak için seçilecek anahtar kelimeden reklamın yönlendiği sayfa seçimine kadar her türlü detay çok önemli. Doğru kurgulandığında reklamların görünürlüğü ve satışa dönüşme olasılığı ciddi ölçüde fark ediyor. Bünyemizde bu konuda son derece iyi eğitim almış, dijital pazarlama dinamiklerini iyi tanıyan bir proje ekibimiz var. Küçük bütçelerle optimize işler yapmak ve dijitalde varlığını kuvvetlendirmek isteyen KOBİ’lere dürüst ve doğru hizmet veriyoruz. Hedefimiz Türkiye’de mobil uyumlu, güvenilir bir web sitesi olmayan KOBİ bırakmamak. Silikon Vadisi’nin önde gelen teknoloji şirketlerinden Duda ile yaptığımız işbirliği ile KOBİ’lere yönelik hizmetlerimiz çok hızlandı. Bugün neredeyse her gün 1 KOBİ’ye web sitesi hazırlıyoruz. Sağladığımız dijital pazarlama danışmanlığının KOBİ’lere çok önemli bir katma değer sağlayacak.”

CHATBOT BİR YAPAY ZEKA

Teknolojinin ve dijital dünyanın bugünkü sınırlarını belirlemenin çok güç olduğunu dile getiren Akkoç, “Her gün karşımıza başka bir yenilik çıkıyor. Dünyada henüz sayılı örneğini görebileceğimiz chatbotlar ise hızla hayatımıza giren eğlenceli teknolojik gelişmelerinden bir tanesi. Günümüzde Apple, Facebook, Google gibi dünya devlerinin üzerinde çalıştığı ve uygulamaya aldıkları chatbot’lar, önümüzdeki dönemlerde sıklıkla karşımıza çıkacak ve heyecan konusu olmaya devam edecek. Chatbot, yapay zekâ tabanlı teknolojilerden beslenen, kullanıcı ile yazışan ve çoğunlukla bir senaryo üzerinde cevaplar üreten sesli veya metinsel yöntemler ile diyalog kuran bir yazılım olarak tanımlanabilir. Web siteleri, mobil uygulamalar, sosyal medya kanalları, robot asistanlar chatbot kullanımının sağlanabileceği alanların başında geliyor. Tüm dünyada adından sıkça bahsedilen chatbotlar artık Türkiye pazarının da gündeminde. Sektör olarak baktığımızda pazarlama, insan kaynakları, müşteri hizmetleri, finans, ürün, satış ve destek birimleri tarafından kullanılmaya başlandı. Türkiye’de Dominos, Yapı Kredi / Bankacı Bot, Ulak / KuryeBot, Hürriyet Emlak ve Kariyer.net örnek verebileceğim firmalardan” şeklinde konuştu.

REKABET AVANTAJI

Yellow Pages olarak, teknolojinin akıl almaz hızına karşılık, pratik ve kullanıcıların hayatlarını kolaylaştıran yeniliklere inandıklarını ve önem verdiklerini vurgulayan Akkoç, 2016’nın son çeyreğinde Türkiye’nin ilk firma rehberi robotu RehberBot’u hayata geçirdiklerini söyledi. RehberBot, yaklaşımlarının en önemli örneklerinden biri olduğunu söyleyen Akkoç, “Türkiye’nin ve dünyada ilk firma rehberi robotunu sunan ekibiyiz. Bu bizim için çok gurur verici. Bu yenilikler firmalara da rekabet avantajı sağlıyor. RehberBot’un kullanım istatistiklerine bakıldığında rekabetin çok yoğun olduğu bir ortamda farklı sektörlerdeki kullanıcıların dijital ortamdaki hayatlarını kolaylaştırdığını söyleyebiliriz. RehberBot’un kullanım verilerine göre; RehberBot’la konuşan kullanıcıların yüzde 71’i RehberBot’u ‘firma arama’, yüzde 24’ü ‘firma ekleme’ için kullanıyor. En çok arananlar ise market, tesisatçı, su gibi lokasyonu önemli olan işletmeler. Verilere demografik olarak bakıldığında ise RehberBot’u kullananların yüzde 62’si erkek, yüzde 38’i kadın. Kullanıcıların yüzde 62’si RehberBot ile Türkçe konuşurken yüzde 20’si İngilizce, yüzde 18’I ise diğer diller ile iletişim kuruyor” dedi.

KOBİ’LERİN DİJİTALE OLAN İLGİSİ ARTTI

KOBİ’lerin dijitalde var olmanın ve online rekabetin önemini kavramaya başladığını söyleyen Serhad Akkoç, “Ayrıca başta akıllı telefonlar ve tabletlerin kullanımının Türkiye’de de hızla artması KOBİ dünyasında da internet kullanımının yoğunlaşmasını sağlayan önemli bir faktör. KOBİ’lerin dijitale olan ilgilerindeki artış hizmetlerimize olan taleplerde de kendisini gösteriyor. Örneğin Türkiye’nin dört bir yanındaki firmalardan, mobil uyumlu web siteleri için de yoğun talep ve soru alıyoruz. Müşterilerin, aradıkları firmayla ilgili detaylı bilgi almak için doğrudan web sitesine ulaştığını biliyoruz. Bu kapsamda da dijital pazarlama hizmetimizin bir uzantısı olarak KOBİ’lere özel web sitesi tasarlıyoruz. Tüm ekranlarla uyumlu web siteleri, mobil web siteler ve lokasyon bazlı web sayfaları, KOBİ’lere sağladığımız dijital pazarlama hizmetlerimiz arasına girdi. Burada profesyonel bir tasarıma sahip, SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) yapılmış, son teknolojiye sahip mobil uyumlu web siteleri sunuyoruz. Yine bu web sitelerini, firmaların pazarlama aktivitelerine, kampanyalarına uygun Google AdWords reklamları ile bağlayarak firmaların dijitalde bulunurluğunu ve müşteri kazanımını artırıyoruz. KOBİ web siteleri için yıl boyu güncelleme ve bakım hizmeti de veriyor, dijital pazarlama konusunda da ücretsiz danışmanlık sağlıyoruz. KOBİ’lerin dijital dünyada varlığını güçlendirecek bu siteleri ulaşılabilir fiyatlarla sunuyor ve bünyemizde kurulan özel ekiple firmalara danışmanlık veriyoruz.

KOBİ’LERE UYARI

Yellow Pages’in bulunduğu her ülkede her zaman en fazla sayıda KOBİ’ye ulaşan ve temasta olan, KOBİ’leri en iyi tanıyan ‘dijital bulunma ve erişirlik’ hizmeti veren kurum olduğunu dile getiren Akkoç, “Bu yönü ve bu alandaki deneyimlerimizle çok net tespitlerde bulunabiliyoruz. Hangi KOBİ ile görüşseniz mutlaka atıl durumda olan bir dijital yatırım deneyimi var. ‘İnternette ilk sıraya çıkacaksınız’ vaadi en boş ve en çok kullanılan yalan. ‘Ne zaman, hangi aramada, kim ararken’ ilk sıraya çıkacaksınız? Asıl önemli olan bu. Hadi çıktınız, müşteriniz sitenizi tıkladı mı? Hadi tıkladı, aradığını buldu mu, size ve işinize güvendi mi yoksa bakar bakmaz kapatıp çıktı mı? Sitenizi akıllı telefon ya da tabletten açabildi mi? Telefonunuzu mobilden arayabildi mi, e-posta atabildi mi? Adresinizi Google haritası üzerinden bulabildi mi? Asıl sorulması gereken sorular ve karşılanması gereken ihtiyaçlar bunlar. Bugün KOBİ’lerin işlerine gerçek anlamda fayda sağlayabilecek çözümleri bulmaları artık daha da kolay, ama bu konuda da diğer iş detaylarında gösterdikleri titizliği göstermelerini öneriyoruz. İşin umut verici tarafı artık iyi ve verimli hizmet almanın yolu sadece büyük bütçelerden geçmiyor. Doğru ekip ve çözüm tercihleri dijital rekabette de ekonomik ama efektif sonuçlar yaratabiliyor.Harcayacakları bütçe ne olursa olsun KOBİ’lere özellikle dijital pazarlama konusunda yatırım yapmadan önce hizmet alacakları kurum ya da kişileri iyi araştırmalarını ve konunun uzman ekipleriyle yola çıkmalarını tavsiye ediyoruz.

VARLIĞINI ÖNEMSİYOR

“Dünya dijitalleşme çağını yaşıyor. Türkiye’deki KOBİ’lerin dijitalleşmeye bakış açısı ne yönde? Dijitalleşmeye ayak uydurmak için neler yapmalılar?” sorumuza cevap veren Serhad Akkoç, “KOBİ’ler dijitalde var olmanın ve online rekabetin önemini kavramaya başladılar. Mağazasının, işyerinin ziyaret edilmesini isteyen, müşterilerinin kapısından içeri girmesini isteyen her KOBİ, internette bulunmak istiyor. Tıpkı işyerinizin kapısına tabelanızı asarken uzaktan görünmesini istemek gibi. Üstelik dijitalde sokak ya da cadde ile sınırlı değilsiniz; günün her saati, sizi herhangi bir lokasyondan arayan herkesin sizi bulabilmesi mümkün. Yeter ki internette olun, mobil cihazlarda olun, arama motorlarına kendinizi gösterin, online firma rehberlerinde kayıtlı olun. Adresinin, telefon numarasının, e-mail adresinin, web sitesinin bulunmasını isteyen her KOBİ, dijitaldeki varlığını önemsiyor. Google’ın Mobil ve Yerel Arama Davranışları verilerine göre mobil cihazlardan arama yapan her 2 kişiden 1’i arama yaptığı yere aynı gün içinde gidiyor. Bu aramaların yüzde 54’ünde işletmenin çalışma saatlerine, yüzde 53’ünde yol tarifi bilgisine bakılıyor. Bunlar çok güçlü arama davranışları. Dolayısıyla; siz eğer müşterinizin sizi aradığı zaman doğru lokasyonda bulmasını sağlayabiliyorsanız, size satış olarak dönme potansiyelini oldukça yukarıya çekiyorsunuz.

GEÇİŞ SÜRECİ ÖNEMLİ

Serhad Akkoç sözlerini şöyle sürdürdü: “KOBİ’lerin dijital dünyaya ayak uydurmaları için neler yapmaları gerektiğine gelirsek; Google’ın 2014 sonlarında hayata geçirdiği, sitelerin ‘mobil uyumlu’ olup olmadığını mobil arama sonuçlarında gösteren etiket uygulaması ve 21 Nisan 2015’te arama algoritmasında gerçekleştirdiği mobil odaklı değişim çok önemli. Bu gelişmeler bir anlamda mobil uyumlu olmayan sitelerin cezalandırılması, yavaş yavaş arama sonuçlarından silinmesi, adeta var olmaması anlamına geliyor. Bu geçiş süreci, mobil uyumluluğu sağlayan firmalar için çok kritik bir rekabet avantajı aslında. Firmalar, mobil çağın gerisinde kalmış pek çok işletmenin önüne geçip, online bulunabilirliklerini rahatlıkla bir üst noktaya taşıyabilirler. Esnek, kolay güncellenebilir tüm ekranlarla uyumlu web siteleri, hatta blog yazıları ile müşterilerinin her zaman takipte kalmalarını sağlayan içerikler sunabilirler. Online varlığını mobil kullanım etrafında şekillendirip geliştiren her firma, uzun soluklu ve sağlam bir rekabet avantajı yakalamış demektir.”

CHATBOT TEKNOLOJİSİ GÜVENİLİR

Mevcut hali ile chatbot teknolojisinin kendi kütüphanesi ve üzerinde çalışan senaryolar kadar güvenilir bir teknoloji olduğuna vurgu yapan Akkoç, “Yani chatbot ile yürütmek istediğimiz senaryoda kullanıcılar ile girilmek istenen etkileşim chatbot tarafından nasıl cevaplanması istendiyse o kadar güvenilirdir diyebiliriz. Bence yapay zekanın güvenirliği konusu yakın zamanlarda Elon Musk ve Mark Zuckerberg arasında geçen bir diyalogda da yansıdığı gibi tamamı ile fütüristik bir konu. Yapay zekanın ne kadar güvenilir olduğu belki de zekanın ne için yapıldığı diğer bir deyişle yapay zeka tasarımcılarının moral değerleri ile çok yakından alakalı olacaktır” dedi.

İZMİR’DEN 61 BİN FİRMA VAR

Yellow Pages veri tabanındaki İzmir ile ilgili detayları anlatan Serhad Akkoç, “Yellow Pages veri tabanında bulunan 890 binden fazla firmayı incelediğimizde, veri tabanımızda, İzmir’den 61 bin 318 kayıtlı firma bulunduğunu görüyoruz. Yellowpages.com.tr üzerinde İzmir’de son 11 ayda en çok arama yapılan kategoriler ise Giyim ve Giyim Aksesuarları, Bakanlıklar ve Devlet Daireleri, Restoranlar, Cep Telefonu Hattı, Cep Telefonları ve Aksesuarları, Bayan Giyim, Türk Mutfağı, 2. El Arabalar, Tüp Bayileri, Mobilya – Ev, Doktorlar” diye konuştu.

SERHAD AKKOÇ KIMDIR?

1978 Balıkesir doğumluyum. İlk, orta ve lise eğitimlerimi tamamladıktan sonra 2000 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Profesyonel iş hayatına ilk olarak üniversite ikinci sınıfta başladı. Mimarlık bölümünde okumasına rağmen teknolojiye olan merakı ve ilgisi kendisini bu alanda kariyer yapmaya doğru yöneltti. Arama Motoru Teknolojileri, Konumsal Teknolojiler ve Stratejik Dijital Yönetim gibi farklı birçok konuda tecrübeler edindi. Yaklaşık 20 yıldır iş hayatında. Bugün geldiği noktada ise Yellow Pages’ın Türkiye operasyonlarının yürütülmesinden sorumlu ve markanın Genel Müdürü olarak görevini sürdürüyor. Kurumsal firmaların özellikle de KOBİ’lerin dijital dünyadaki varlıklarını güçlendirmesi adına onlar için güvenilir bir partner olmaya çalışıyor.