Sayfa Yükleniyor...
Başbakan Binali Yıldırımın 2011 genel seçim sürecinde açıkladığı 35 İzmir 35 Proje içerisinde yer alan İzmir Körfez Tüp Geçit Projesi için hazırlanan ÇED raporuna, Çevre ve Şehircilik Bakanlığından onay geldi
E. ÇAĞLA GENİŞ
Balçova, Narlıdere, Karşıyaka ve Çiğli ilçeleri sınırlarında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan İzmir Körfez Geçişi (Otoyol ve Raylı Sistem Dahil) Projesi için 2015 yılında hazırlanan ÇED raporu, İnceleme ve Değerlendirme Kurulunda (İDK) ele alındı.
İDK, ÇED raporunu yeterli bularak nihai kabul etti. Rapor ile ilgili yapılacak olan öneri, görüş ve itirazların 10 gün içinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ve Bakanlık üzerinden yapılabileceği belirtildi. Sürecin bitiminin ardından ihale için harekete geçilecek. Proje ile İzmir Körfezinin iki yakası arasında ulaşım bütünlüğünü sağlamak amacıyla, Çiğli Balçova birbirine bağlanacak.
2023 YILINDA BİTECEK
Bu yıl başlaması ve 2023 yılında tamamlanması planlanan proje dahilinde otoyol bölümü Sasalı Kavşağından başlayarak İnciraltından Çeşme Otoyolunda birleşecek. Raylı sistem hattı ise Karşıyaka tramvayından başlayacak ve Üçkuyular İskelesinde son bulacak. Projede 1.8 kilometre batırma tüp tünel, 4.2 kilometre uzunluğunda körfez köprüsü ve 800 metre uzunluğunda yapay ada ve bağlantı yollarıyla toplam 8.2 kilometre uzunluğunda olacak. Batırma tüp tünel genişliği 43.40 metre, batırma tünel en düşük taban kazı kotu eksi 32 metre olacak. Deniz geçişinin bin 900 metrelik kesimi batırma tüp tünel, 4 bin 175 metrelik kesimi köprülü geçiş, 880 metrelik kesimi ise yapay adadan oluşacak. Hazırlanan proje yap-işlet-devret usulü ile ihale edilecek. Projenin toplam maliyeti için 3 milyar 520 milyon TL harcanacak. Proje sonunda Çiğli-Üçkuyular arasındaki 70 dakikalık ulaşım mesafesi 10 dakikaya inmesi planlanıyor.
Haber Merkezi