Metroda yeni trenler hizmete girdi

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yolcu sayısı sürekli artan İzmir Metrosu’nun araç filosunu yeni alımlarla güçlendiriyor. İmalatına Mart 2015’te Çin’de başlanan ve 15 adeti kente gelen araçlardan test aşamasını geçen ilk tren seti hizmete girdi. İzmirliler, “yat konseptli” farklı tasarımıyla dikkat çeken metro aracına tam not verdi


  • Oluşturulma Tarihi : 19.11.2016 09:22
  • Güncelleme Tarihi : 19.11.2016 09:22
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Metroda yeni trenler hizmete girdi

Dünyada ilk kez uygulanan otomatik kapı sistemine sahip olan yeni trenler, tekerleklerinin arasındaki kauçuk madde nedeniyle sessiz ve sarsıntısız bir yolculuk sağlıyor. İzmir metro, imalatı Çin’de devam eden yeni setlerin tamamının gelmesiyle, mart sonunda 182 araçlık dev bir filonun sahibi olacak. Statik ve dinamik kontrollerden ve 11 ayrı testten geçen 5 vagonlu set, bin kilometrelik test sürüşü sürecinin de tamamlanmasıyla birlikte ilk kez İzmirlilerin hizmetine sunuldu. İzmir'e özel farklı tasarımı ve konforuyla ön plana çıkan yeni araçların ilk yolcuları, Metro A.Ş. personeli tarafından çiçeklerle karşılandı.

İZMİR'E ÖZEL TASARIM

İzmir’in deniz kenti olması özelliğinden esinlenilerek tasarlanan yeni trenlerde ‘yat konsepti’ ön plana çıktı. Ahşap görünümlü özel malzeme ve parlak metalin birlikte kullanıldığı araçlar, ışıltılı görünümüyle yolcuların beğenisini topladı. Metronun 240 milyon TL değerindeki yeni araç filosunun tamamı, Mart 2017’de teslim alınmış olacak. Böylelikle metrodaki araç sayısı 182’ye yükselecek.

GÜVENLİK TEKNOLOJİSİ ÜST SEVİYEDE

Metronun yeni araçları, ülkemizde ilk kez uygulanan özellikleriyle de ön plana çıkıyor. Yeni setlerde her kapıda, yolcu giriş sayısını hesaplayan özel sistemler bulunuyor. Yolcu Sayım Sistemi (YSS) sayesinde Trafik Kontrol Merkezi vagonların doluluk oranlarını görebiliyor. Yeni setlerdeki bir diğer yeniliğe ise “Işık Perdesi” adı veriliyor. Bu perde, kapıların kapanmasından hemen önce devreye girip arada kalan bir cisim olup olmadığını görüyor ve gelen verilere göre kapıyı komuta ediyor. Sistem, sadece ülkemizde değil, IFE (Otomatik Kapı Sistemleri) tarafından dünyada ilk kez uygulanan bir yapı olması açısından da önem taşıyor. Bir başka yenilik, kapı pencere camları içinde yer alan ışık şeritleri. Şeritler, yolcular tarafından içeriden veya dışarıdan kolaylıkla görülebiliyor ve yolcuyu, kapının kullanım dışı olup olmadığı konusunda uyarıyor. Böylece kapılarda gereksiz zaman kayıpları önleniyor. Yeni trenlerin tekerleklerinin arasında bulunan kauçuk madde ise sessiz ve sarsıntısız bir yolculuk sağlıyor. (İHA/İZMİR)

Haber Merkezi