- Gündem
- 29.03.2025 17:38
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, 210 Milli Emlak Uzman Yardımcısı alımı gerçekleştirecek. Memur alımları için düzenlenecek yarışma sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamadan oluşacak. Başvuru yapmak isteyenler, "Milli Emlak Uzman Yardımcısı başvuru şartları neler? sorusuna yanıt arıyor.
Kamu personeli alımları yakından takip edilirken, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, KPSS P48 puan türü ile Milli Emlak Uzman Yardımcısı alımı yapacak. Adaylar, mesleğe özel yarışma sınavına tabi tutulacak. Başvuruda bulunacak kişilerin; hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri ile gayrimenkul geliştirme ve yönetimi bölümlerinden mezun olmaları veya denkliği kabul edilen bölümlerden eğitim almış olmaları gerekiyor. İşte, Milli Emlak Uzman Yardımcısı başvuru şartları ve detaylar...
Milli Emlak Uzman Yardımcılığı yarışma sınavına katılmak isteyen adayların, 26 Mart - 9 Nisan tarihleri arasında e-Devlet veya Kariyer Kapısı üzerinden başvurularını tamamlamaları gerekiyor.
Başvuru sonuçları, Bakanlığın resmi internet sitesi ve Kariyer Kapısı Platformu aracılığıyla duyurulacak.
Yazılı sınav giriş belgeleri ise 12 Mayıs’ta gaziodm.gazi.edu.tr adresinde erişime açılacak.
Başvuru yapacak adayların aşağıdaki şartları taşıması gerekiyor:
• 657 sayılı Kanunun 48. maddesinin (A) bendinde yer alan genel şartlara sahip olmak,
• Hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri ile gayrimenkul geliştirme ve yönetimi bölümü mezunu olmak veya YÖK tarafından denkliği kabul edilen yurt içi/yurt dışı üniversitelerden mezun olmak,
• Son başvuru tarihi itibarıyla geçerliliğini koruyan KPSS P48 puan türünden en az 70 puan almış olmak,
• 01.01.1990 ve sonrasında doğmuş olmak şartıyla 35 yaşını aşmamış olmak.
Yazılı sınava katılmaya hak kazanan adaylar, 18 Mayıs Pazar günü saat 10:15-12:15 arasında Ankara'da sınava girecek. 80 sorudan oluşan sınav için 120 dakika süre verilecek. Başarılı sayılmak için adayların en az 70 puan alması gerekiyor. Yanlış cevaplar doğru yanıtları etkilemeyecek. Sonuçlar, www.csb.gov.tr ve Kariyer Kapısı Platformu üzerinden duyurulacak.
İtiraz süreci
Sınav soru ve cevaplarına itirazlar, yayımlandıktan sonra 5 iş günü içinde yapılabilecek. Başvuru için 150 TL itiraz ücreti yatırılması gerekiyor. Sınav sonuçlarına yönelik itirazlar da sonuçların açıklanmasını takip eden 5 gün içinde kabul edilecek.
Mülakat aşaması
Mülakat sınavının tarihine dair duyuru, Bakanlık tarafından yapılacak. Adayların mülakatta başarılı sayılması için en az 70 puan alması gerekecek. Mülakat sonuçları Kariyer Kapısı üzerinden ilan edilecek.
(Alındığı Kaynak: NTV)