Öğrenciler “oturduğu yerden” elektrik üretti

İki lise öğrencisi oturarak elektrik üretimini sağlayacak sandalye geliştirdi. Oturan kişinin vücut sıcaklığını elektrik enerjisine dönüştüren sandalye, INSPO Uluslararası Bilim Proje Olimpiyatı’nda dünya ikincisi oldu


  • Oluşturulma Tarihi : 23.10.2018 07:33
  • Güncelleme Tarihi : 23.10.2018 07:33
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Öğrenciler “oturduğu yerden” elektrik üretti haberinin görseli

İzmir’de, iki lise öğrencisi tarafından geliştirilen “termoelektrik sandalye”, oturan kişinin vücut sıcaklığını elektrik enerjisine dönüştürüyor. “Oturdukları yerden” elektrik üreten gençler, ders sırasında üretecekleri elektrikle sınıfın aydınlatma ihtiyacını karşılamayı hedefliyor. İzmir Atatürk Lisesi öğrencileri Cevat Ata Kabaağaçlı ve Alperen Ovak’ın danışman öğretmeni Benal Hepsöğütlü rehberliğinde hazırladığı “Termoelektrik Sandalye” adlı proje ile temiz ve uygun maliyetli elektrik üretimi amaçlandı. Çalışmalarında bir termoelektrik soğutucusu olan peltier malzemesini kullanan öğrenciler, işe iki alüminyum levha arasına bu malzemeyi yerleştirerek başladı.
Koltuğu alttan alüminyum levhayla soğutan liseliler, sandalyenin üzerine oturulmasıyla oluşan sıcaklık farkını peltier sayesinde elektriğe dönüştürdü.
MALİYETİ 100 LİRA
Okulun 11. sınıf öğrencisi Cevat Ata Kabaağaçlı, oturulan sandalye ile ısı alışverişi yapıldığını, projelerinde de bundan faydalandıklarını söyledi. Kabaağaçlı, içinde çok sayıda iletken bulunan peltiere ısı enerjisi uygulandığında, bir kısım elektronların hareket ederek elektriği açığa çıkardığını ifade etti.
İzmir Atatürk Lisesi Müdür Yardımcısı ve projenin danışman öğretmeni Benal Hepsöğütlü, projenin INSPO Uluslararası Bilim Proje Olimpiyatı 2018’de enerji alanında dünya ikinciliği kazandığını kaydetti. Alternatif enerji üretimi konusunun önem kazandığına dikkati çeken Hepsöğütlü, öğrencilerin de bu alanda 1 yıldan fazla çalışarak termoelektrik sandalyeyi yaptığını belirtti. Hepsöğütlü, “Çevreye zarar vermeyen, temiz enerji önemli. Patent başvurusu yapacağız. Okulda uygulama amacımız var. Her sınıfta en az 30 öğrenci var, onların oturarak 40 dakika boyunca enerji ürettiğini ve o sınıfın enerji ihtiyacını karşıladığını düşünürseniz çok büyük bir başarı” diye konuştu. AA/İZMİR