Sayfa Yükleniyor...
İzmirin ilk Dijital Oyun ve Tasarım Kuluçkasını tanıtan Netmarble EMEA CEOsu Barış Özistek, iyi bir oyununun 1-1,5 senede geliştirilerek dünya pazarlarında 1 milyar dolar ihracat alanı yaratabileceğini söyledi
NİLGÜN TAZE
Açılış töreni Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Erdal Çelik ve Netmarble EMEA CEOsu Barış Özistek tarafından gerçekleştirilen işbirliği protokolü imza töreni ile İzmirin ilk Dijital Oyun ve Tasarım Kuluçkası, daha kaliteli oyun geliştirmek isteyenlere hizmet etmek amacıyla Dokuz Eylül Teknoloji Geliştirme Bölgesi DEPARK bünyesinde açıldı. İşbirliği protokolü imza töreninde konuşma yapan Netmarble Türkiye Genel Müdürü Barış Özistek, Netmarble olarak Türkiyede yerel oyun geliştiriciliğini ve mobil alandaki yerel oyun stüdyolarını desteklemek için elimizden geleni yapmak istiyoruz. Yapıyoruz da. Genel olarak baktığımızda dünyanın en büyük ve en değerli oyun şirketlerinin arasında yer alıyoruz. Merkezimiz olan Korede 4 binin üzerinde çalışanımız bulunuyorken dünyada ise 100 milyonlarca oyuncumuz bulunuyor. Türkiyede yerleşik bir yapıya sahibiz. Türkiye, Netmarble açısından Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgesinin bir merkezi konumunda yer alıyor dedi.
DÜNYANIN DEVLERİ ARASINDA
Dünyanın en büyük oyun firmaları arasında Türkiyede yerleşik ofisi olan ve operasyon yürüten tek firma olduklarını açıklayan Özistek, şu açıklamaları yaptı: Benim açımdan baktığınızda çok önemli, çok değerli bir proje. Özellikle İzmir özelinde, çok yetenekli yaratıcı kişiler olduğuna inanıyorum. Burası hem yaratıcı kişileri hem de geliştiricileri buluşturan önemli bir merkez. Bu yüksek potansiyeli oyun sektörüne kanalize etmek ve buradan global başarılara ulaşabilecek oyun firmaları çıkarmak çok mümkün görünüyor. Türkiye aslında bugüne kadar büyük ölçekte başarılara imza atmış oyun firmaları çıkardı. Fakat Türkiyede özellikle küçük ve orta büyüklükteki oyun firmalarının sayısı ve yetkinlikleri anlamında bir ihtiyaç ve geliştirilebilecek bir alan var açıklamasını yaptı.
HEDEF 1 MİLYAR DOLAR
Özistek, hazırladıkları bu önemli projelerin oyun sektörüne büyük katkı sağlayacağını ve Türkiyenin önünü açacağını ifade ederek, Sadece sanayi ve üniversite işbirliği değil aslında siyaset de burada önemli bir rol oynuyor. 2023 bilişim ihracatı hedefimiz 1 milyar dolar. Oyun desteklenmesi gereken 4 ana sektörden biri ve tek başına Türkiyenin 2023 bilişim ihracatı hedefini tutturabilir. Hala vakit geç değil. Oyun ile bu mümkün. Çok iyi bir oyunu 1-1,5 senede geliştirip dünya pazarlarıyla buluşturup tek başına 1 milyar dolar ihracat yapabilirsiniz. Önümüzde böyle fırsatlar var. Onun için bu tip işbirlikleri çok önemli ve önümüzü açacaktır. İzmire de coğrafik anlamda çok katkısı olacağını düşünüyorum şeklinde konuştu.
İŞ DÜNYASININ HARİTASI
Dokuz Eylül Üniversitesi Rektör Vekili Prof.Dr. Erdal Çelik ise sürdürülebilir ekonominin varlığının küresel rekabette başarılı olmaya ve stratejik hedeflere doğru hamlelerle ulaşmaya bağlı olduğunu açıklayarak, Dünyanın sayılı ekonomilerinden biri olan ülkemiz için de geçerli olan bu durum, aslında iş dünyasının güncel yol haritası niteliğindedir. Geleneksel sektörlerin yanı sıra yeni sektörlerin ekosisteme dahil olmasıyla katma değeri yüksek ürünler ortaya çıkmakta, böylece toplumsal ve ekonomik refaha katkı sağlanmaktadır. Son yıllarda gücünü ciddi ölçüde hissettiren ve yaklaşık 40 yıllık bir serüvenin sonunda elde ettiği başarıyla haklı olarak övünen dijital oyun sektörü ise bu noktada ilk sıralarda yer almaktadır diye konuştu.
650 MİLYON DOLARA ULAŞTI
Türkiyede dijital oyun pazarının 2016 yılında 650 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını açıklayan Çelik, Rakamlara baktığımızda bahsettiğimiz unsurların ve işbirliklerinin ne kadar önemli olduğunu anlamış oluruz. Dünyanın en büyük şirketleri arasında dijital dünyanın varlığı üzerine yatırım yapan firmaların olduğunu hepimiz biliyoruz. Aslında dijital oyun pazarı ve bunun uluslararası temsilcileri, geleceğin nereye odaklanması gerektiğine dair girişimcilere ve yerel firmalara örnek oluyor. Bu noktada yeni ortaklıklarla dijital oyun pazarında küresel eğilimlerin belirlenmesi, pazarı tetikleyen unsurların ortaya koyulması, tüketici davranışlarının bilimsel metotlarla incelenmesi ve üniversitelerin içinde bulunduğu yeni iş modellerinin ortaya çıkartılması büyük önem taşıyor ifadelerini kullandı.
Haber Merkezi