- Gündem
- 22.04.2025 00:45
Rekabet Kurulu, Türkiye'de cips pazarında Lays, Ruffles, Doritos, Cheetos ve şekerleme pazarında Rocco markalarıyla bilinen Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ hakkında soruşturma başlatma kararı aldı.
Rekabet Kurumu'nun internet sitesinde yer alan bilgilere göre, Frito Lay Gıda Sanayi ve Ticaret AŞ'nin perakende satış noktalarında rakiplerini haksız rekabetle engellediği iddialarını içeren ön araştırma sonuçlandı.
Araştırmada elde edilen veriler ve incelenen belgeler doğrultusunda Kurul, ihlal iddialarının ciddi ve yeterli olduğunu belirleyerek Frito Lay hakkında soruşturma başlatılmasına karar verdi.
Ön araştırma sürecinde yapılan incelemelerde, Kurul, şirketin Türkiye genelindeki geleneksel satış kanallarındaki paketlenmiş cips pazarında rakiplerini rekabeti engellemek amacıyla münhasırlık sağlamaya çalıştığına dair şüpheleri doğrulayan birçok kanıt buldu.
Münhasırlık, rakip işletmelerle iş yapmama koşulu, tek markaya bağlılık veya rekabet etmeme taahhüdü olarak bilinir. Bu anlaşmalar, belirli bir tedarikçiden belirli bir ürün veya ürün grubuna ilişkin talebin tamamını karşılamayı gerektiren koşullar içerir. Münhasırlık, alıcının rakip ürünleri üretmesini, satın almasını, satmasını veya yeniden satmasını engelleyen her türlü doğrudan veya dolaylı yükümlülüğü içerir.