Sayfa Yükleniyor...
Rekabet Kurulu, Google'a yönelik yürütülen reklamcılık soruşturması neticesinde 2,6 milyar lira tutarında idari para cezası uygulanmasına karar verdi.
Rekabet Kurumu'nun resmi internet sitesinde yayımlanan duyuruda, Google'a bağlı şirketler olan Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti, Google International LLC, Google LLC, Google Ireland Limited ve Alphabet Inc.'in oluşturduğu ekonomik birim hakkında yürütülen soruşturmanın tamamlandığı bildirildi.
Ayrıca, açıklamada bu soruşturmanın, şirketin çevrim içi görüntülü reklamcılık ve reklam teknolojileri hizmetlerinde Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'a aykırı hareket ettiği iddialarına yönelik olduğu ifade edildi.
Soruşturma sürecine dair yapılan değerlendirmelere yer verilen açıklamada, şu bilgilere yer verildi:
"İlk olarak Google'ın, sahip olduğu çevrim içi video paylaşımı platformu YouTube envanterinin sadece kendi talep tarafı platformları (DSP) aracılığıyla satın alınmasına yönelik kısıtlama getirdiği ve YouTube reklamlarının bağımsız hizmet sağlayıcıları aracılığıyla doğrulanmasını ve ölçümlenmesini engellediği iddiaları incelendi. Bu iddia bakımından, nitelikli YouTube DSP'leri olarak tanımlanan üçüncü taraf DSP'lerin YouTube envanterine erişiminin garanti edilmesi yönünde sunulan taahhütler kabul edilerek soruşturma sonlandırıldı."
Açıklamada, şirketin dikey bütünleşik yapıda faaliyet gösterdiği çevrim içi reklam teknolojisi hizmetlerinde kendi ürünlerini kayırdığı dile getirerek, "Bu çerçevede, Google'ın kendi DSP'lerinden gelen envanter satın alma talebini kendi arz tarafı platformlarına (SSP) yönlendirdiği ve yayıncı reklam sunucusu aracılığıyla kendi SSP hizmetini (AdX) kayırdığı iddiaları da soruşturma kapsamında incelendi. Bu doğrultuda, Google'ın DSP ve yayıncı reklam sunucusu pazarlarındaki söz konusu faaliyetlerinin SSP hizmetleri pazarındaki rekabet üzerindeki etkileri ele alındı" dedi.
Açıklamada, şirketin DSP hizmetleri pazarında güçlü bir konumda olduğuna karar verildiği ifade edilerek, bu pazarda Google’ın kendi DSP'lerinden gelen talepleri SSP hizmetine yönlendirdiği yönündeki iddialarda herhangi bir ihlal tespit edilmediği vurgulandı. Ayrıca, Google’ın yayıncı reklam sunucusu hizmetleri pazarındaki hakimiyetine dikkat çekilerek, şu ifadelere yer verildi:
"Google'ın kendi SSP hizmetine haksız avantaj sağladığına, söz konusu kendini kayırma eyleminin rakiplerin faaliyetlerini zorlaştırıcı nitelikte olduğuna, bu nedenle Google'a 2 milyar 607 milyon 563 bin 963 lira idari para cezası verilmesine karar verildi. İhlali sonlandırmak ve pazardaki etkin rekabetin tesis edilmesini temin etmek için Google'ın, gerekçeli kararın tebliğinden itibaren 6 ay içerisinde üçüncü taraf SSP'lere kendi hizmetine uygulanan koşullardan daha az elverişli olmayacak koşulları sağlaması kararlaştırıldı."
AA