Servisçilerin derdi ‘1’ değil

Pandemiden en çok etkilenen esnaf grubu olan servisçi esnafı, okulların yüz yüze eğitime geçememesinden dolayı kara kara düşünürken, korsan taşımacılıkla da başları dertte


  • Oluşturulma Tarihi : 24.12.2020 07:41
  • Güncelleme Tarihi : 24.12.2020 07:41
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Servisçilerin derdi ‘1’ değil

‘Pandemi ve Korsanlar’Kovid-19 salgını nedeniyle en çok etkilenen kesimlerin başında servisçi esnafı geliyor. Pandemi nedeniyle alınan tedbirlerin başladığı Mart ayından bu yana kontak kapatan ve 21 Eylül’de kısmen başlayan yüz yüze eğitime yılsonuna kadar ara verilmesi okul servisi taşımacılığı yapan esnafı kara kara düşündürüyor. Servisçi esnafının evine ekmek götüremeyecek hale geldiğini belirten İzmir Servisçiler Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı, “Süreçten en fazla etkilenen sektörlerin başında geliyoruz. Sadece İzmir’de değil, ülke genelinde servisçi esnafının eve ekmek götürecek pozisyonu yok. Yılsonuna kadar servis taşımacılığı olmadığı için kara kara düşünüyoruz” dedi.

EN FAZLA MAĞDUR OLAN ESNAFIZ!

Servisçi esnafının zor şartlara rağmen tüm yasal ödemelerini ve sorumluluklarını yerine getirdiğini dile getiren Bostancı, “Bağ-Kur primlerimiz, SSK primlerinden daha fazla olmasına rağmen işsizlik maaşından faydalanamıyoruz. Bütün vergilerimizi yıllık veriyoruz, vergi, sigorta, MTV, Bağ-Kur ve diğer tüm ödemelerimiz ile esnafın tamamına yakının kredi borçları işliyor ama buna rağmen bu sene kontak bile çeviremedik. Bazı meslek gruplarına destekler verilmiş olabilir ama altını çizerek söylemek istiyorum servisçi ve kantinci esnafı 10 aydan beri kesinlikle eve ekmek götüremiyor. Okulların Eylül 2021’de açılacağını düşünürsek 1.5 seneden fazla çalışmamış olan en fazla mağduriyet yaşayan servisçi esnafı oluyor” diye konuştu.

SESİMİZE KULAK VERSİNLER!

Üyelerinin hak ve menfaatlerini korumak için çalıştıklarını söyleyen Bostancı, seslerine kulak verilmesi gerektiğini vurguladı. Bostancı, “Tek hedefimiz üyelerimize daha huzurlu, ferah çalışma ortamı, tüketicilere de konforlu, güvenli ve kaliteli, servis taşımacılığı yapılması için gerekenleri yerine getirmek. Bu sene tüm vergiler ve sigortalarımızın ötelenmesi lazım. Araç değiştiren her üyem borçlu. Zaten hangi meslek kolunda olursa olsun, borcu olmayan esnafın olmadığını düşünmüyorum. Yapılandırma yerinde ancak ödeme sürecinin servisçi esnafına en az bir yıl daha uzatılması gerekiyor. Servisçilerin beklentisi, can suyu niteliğinde 20 bin liraya kadar hibe desteği ve minimum 100 bin lira limitli, bir yıl ödemesiz uzun vadeli faizsiz kredilerin verilmesi. Şimdi birlik beraberlik zamanı. Sesimize kulak versinler, destek olsunlar biz fedakarlık yapıyoruz ve yapmaya da hazırız” dedi.

DESTEK BEKLERKEN… !

Bu zor koşullarda bir de kamera ve mesleki yeterlilik belgesi istendiğini ifade eden Bostancı, “Üyelerimiz zaten MYB yazan SCR belgesine sahip. Biz destek beklerken karşımıza olmadık masraflar çıkartılıyor. Bunlara araç yaşı, rehber personelde yaş ve eğitim durumu, kamera, üç noktalı emniyet kemeri, koltuk sensörü ile birkaç hususun kısaca ‘Okul Servis Araçları Yönetmeliği’nin baştan aşağı tekrar gözden geçirilmesi gerekiyor” ifadelerine yer verdi.

S PLAKA İHTİYACI YOK

Yaşanan zor süreçte S plakası ihalesi çalışmalarının da durumu daha kötüleştirdiğini kaydeden Bostancı, “Çalışamadığımız için yaşadığımız sıkıntıları aktarmak için Ankara’da Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Genel Başkanı Fevzi Apaydın’ın başkanlığında bakanlıklara gittik. Bir sonuç elde edemediğimiz gibi şimdi bir de İzmir’de S plakaya ihtiyaç olduğu ile ilgili çalışmalar yapıldı.4 bin adet öğrenci taşımacılığı yapan araçlar boş dururken ve iş bulamazken hangi gerekçeye dayandığını anlayamadığımız S plakası ihalesi önümüze çıktı. Gerçekten ihtiyaç varsa, 4 bin aracımız yatıyor, o ihtiyacı biz karşılayalım, bizi yönlendirin. Bu durumu her platformda anlattık, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’e ulaşmaya çalıştık. Değerli başkanımızın hak hukuk çerçevesinde bu konuyu tekrar değerlendireceğini umuyorduk fakat olmadı. 400 adet S plaka ihalesi yapıldı. İhalede 301 kişi almaya hak kazandı fakat alan kişi şu an itibari ile 290 civarında. Bu da ihtiyaç iddiasının gerçek olmadığını gösterdi. İptal konusunda haklı olduğumuza inanıyoruz, hukuki müracaatımızı yaptık” ifadelerini kullandı.

KORSAN TAŞIMACILIK VURGUSU!

Korsan taşımacılığın yalnız İzmir’de değil Türkiye genelinde en büyük sorun olduğuna değinen Bostancı, “Bunlar emek hırsızıdır. Korsan taşımacılıkla ilgili yeterli önlem alınmıyor. Zaten kontak çevirmeyen, pandemiden en çok etkilenen bir esnaf gurubuyuz, üstüne bir de korsan taşımacılıkla uğraşıyoruz. Korsan taşımacılık mesleğimizin en büyük problemi ve bu problemin en kısa sürede çözülmesini istiyoruz” diye konuştu.

Haber Merkezi