‘Yazılı Basının Dijital Dönüşümü’ konuşulacak

Basın İlan Kurumu, yerel gazetelere ait internet sitelerinin teknolojik altyapı ve içerik üretiminin geliştirilerek niteliklerini artırmak üzere “Gazetelerin İnternet Haber Sitelerinin İyileştirilmesi”; bu internet sitelerinin dijital reklam piyasasından reklam alabilmesini sağlamaya yönelik ise, “Yerel Yazılı Basının Dijital Reklam Piyasasına Entegrasyonu” projelerini hazırladı. BİK, aynı zamanda gazetelerin yapısal sorunlarının çözümünü de içinde barındıran her iki projenin Ege Bölgesi’ndeki tanıtımına İzmir’den başlayacak


  • Oluşturulma Tarihi : 13.12.2017 07:47
  • Güncelleme Tarihi : 13.12.2017 07:47
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
‘Yazılı Basının Dijital Dönüşümü’ konuşulacak

İZMİR’DEN BAŞLAYACAK

Basın İlan Kurumu, yerel gazetelere ait internet sitelerinin teknolojik altyapı ve içerik üretiminin geliştirilerek niteliklerini artırmak üzere “Gazetelerin İnternet Haber Sitelerinin İyileştirilmesi”; bu internet sitelerinin dijital reklam piyasasından reklam alabilmesini sağlamaya yönelik ise, “Yerel Yazılı Basının Dijital Reklam Piyasasına Entegrasyonu” projelerini hazırladı. BİK, aynı zamanda gazetelerin yapısal sorunlarının çözümünü de içinde barındıran her iki projenin Ege Bölgesi’ndeki tanıtımına İzmir’den başlayacak.

BİK Genel Müdürü Yakup Karaca ile yazılı basın temsilcilerinin yanı sıra İzmir Valiliği, İZKA, İŞKUR, KOSGEB, BYEGM yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirilecek “Yazılı Basının Yapısal ve Dijital Dönüşümüne Yönelik Proje Geliştirme-İşbirliği İstişare Toplantısı” bugün saat 09.30’da Kaya Thermal Hotel-Venüs Roof Salonu’nda yapılacak.

Genel Müdür Yakup Karaca, düzenlenecek programa ilişkin yaptığı değerlendirmede, 1961 yılından bu yana resmi ilan ve reklamların süreli yayınlara objektif ölçütlerle dağıtımını üstlenen Basın İlan Kurumu’nun günümüzün teknolojik gelişmeleri karşısında yazılı basının dijital dönüşümünü sağlamasına büyük önem verdiğini söyledi.

Her zaman olduğu gibi bu süreçte de gazetelerin yanında olmayı sürdüreceklerini kaydeden Karaca, “Kurum olarak yürüttüğümüz sosyal faaliyetlerin yanı sıra paydaşımız olan gazetelerimizin yapısal sorunlarının çözümüne yönelik de yoğun çaba harcıyoruz. Bunun yanı sıra bilişim çağını yaşadığımız bu dönemde yeni medyanın, bir diğer adıyla dijital medyanın öne çıktığını görüyoruz. Her geçen gün büyüyen medyanın bu yeni kolu karşısında neler yapabiliriz, ne yaparsak geçiş sürecini vakit kaybetmeden gerçekleştirebiliriz gibi soruların yanıtını bulmak ve uygulamaya koymak istiyoruz. Kurumuzun geliştirdiği ve KOSGEB ile Kalkınma Ajanslarının destek verdiği iki önemli projenin tanıtımını Bursa’nın ardından İzmir’de gerçekleştireceğiz. Bu toplantıda, ilgili devlet kurumlarımız ve gazetelerimiz ile oturup istişare ederek yeni yol haritasını belirlemek istiyoruz. Gerçekleştireceğimiz toplantıya bütün meslektaşlarımı, İzmir basınını davet ediyorum” dedi. (HABER MERKEZİ)

Haber Merkezi