- Gündem
- 21.04.2025 00:51
Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkanı Ender Yorgancılar, otomotiv yan sanayisini dünya standardında üretim yapan Egeli otomobil yan sanayi üreticilerinin, yerli otomobili üretebileceklerini söyledi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN - ÖZEL HABER
Sanayi Bakanı Fikri Işık, geçtiğimiz günlerde katıldığı bir toplantıda günümüzde araçlarda kullanılan malzemelerin yüzde 70'inin gelecekte kullanılamayacağını beyan etti. Bu tür gelişmelerin Türkiye için tehdit oluşturmasının yanında fırsat olarak da algılanabileceğini belirtti. Bakan Işık, kurduğu bu cümle ile otomotiv sektörünün hem ana sanayisini hem de yan sanayisini uyardı. Türkiyenin bu duruma hazırlıklı olması halinde kazanç elde edebileceğini de ayrıca sözlerine ekledi. Bu gelişmeler ışığında otomotiv yan sanayi sektörü çok güçlü olan bölgeyle ile ilgili Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Başkanı Ender Yorgancılar önemli açıklamalarda bulundu.
UYUM SAĞLAYAMAYAN KAYBEDECEK
EBSO Başkanı Ender Yorgancılar, oda olarak gerek ülkenin güçlü bir ekonomik kalkınma gerçekleştirmesi, gerekse üyelerinin değişen teknolojilerle bütünleşebilmeleri için, Sanayi 4.0 ile ilgili çalışmaları uzun zamandır izlemekte olduklarına değinerek, Geçtiğimiz yıl, Uyum sağlayamayan kaybedecek başlığıyla hazırladığımız Sanayi 4.0 kitabımız, söz konusu çalışmalarımızın bir ürünü olarak ortaya çıkmıştır. Konuyu sektörel bağlamda ele aldığımızda; Sanayi 4.0ın kendini en somut biçimde gösterdiği sektörlerin başında ise otomotivin geldiğini gözlemliyoruz. Zira otomotiv, hane halkının artan talebi ve gelişmiş araçlara olan yoğun ilgisi karşısında, ileri teknolojik gelişmeleri durmaksızın uygulayan ve daha da geliştiren sektörlerdendir diye konuştu.
SANAYİ 4.0DA ÖNCÜ SEKTÖR; OTOMOTİV
Ekonomi gündeminin ana maddelerinden biri haline gelen yerli otomobil üretimine yönelik çalışmaların oldukça heyecan verici bir boyuta geldiğine değinen Yorgancılar, Sanayi 4.0ın, güçlü bir ekonomi olmanın şartı haline geldiğini ve bu anlamda en önemli sektörün otomotiv olduğunu dikkate aldığımızda, Sanayi Bakanlığının çalışmalarına yönelik söz konusu heyecanımız daha da artmaktadır. Ancak, bu çalışmaların Sanayi 4.0ın modern teknolojileriyle donatılması da, başarıya ulaşmak için bir diğer önemli şarttır. Geleneksel bir otomobil üretimine yönelik çalışmada bulunmak, bizi başarıya ulaştırmayacağı gibi, fırsat maliyeti ve zaman konusunda ciddi kayıplarla karşılaşmamıza sebep olacaktır. Bu anlamda, Bakanlığımızın da Sanayi 4.0 konusunu mercek altına almış olmasını çok önemsiyoruz dedi.
EN DOĞRU ADRES İZMİR
Ege Bölgesinin sahip olduğu avantajlarıyla, otomotiv üretimi için dikkat çekici bir potansiyele sahip olduğunun altını çizen Yorgancılar, Tabii ki bugün otomotiv sektörü kalbinin Marmara Bölgesi'nde atmakta olduğunu biliyoruz. Ancak Ege Bölgesi de, sürekli artan talep karşısında diğer bölgelerimizin eksik kaldığı yerleri tamamlayabilecek niteliktedir. Özellikle Egenin öncü kenti İzmir, bu alanda rehberliği üstlenebilecek potansiyeldedir. İzmir; otomotiv yan sanayide çok ciddi bir bilgi birikimine, işgücüne ve tesislere sahiptir. Dünya markalarına üretim gerçekleştirmekte olan yan sanayi üreticilerimiz, yaptıkları ihracatla her yıl İzmir'e milyonlarca dolar döviz kazandırmaktadır. Firmalarımızın bu başarısının, bölgemizin lojistik avantajları ile de birleşince yerli otomobil için en doğru adresin İzmir olacağına inanıyorum. Bu bağlamda, bir otomotiv yan sanayi üssü olma konusunda güçlü bir altyapıya sahip olan İzmirimizde, yerli otomobil üretilmesi konusunda, taleplerimizi ve çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz ifadelerini kullandı.
UYARI EGELİ SANAYİCİLERE DEĞİL
Ege Otomotiv Derneği (EGOD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa İduğ da yaptığı açıklama ile Bakan Işıkın uyarılarının Egeli sanayicilere olmadığını söyledi. Yüksek kalitede üretim yapan Egeli sanayicilerin yerli otomobile talip olduğunu belirten İduğ, Bakanın kalite standardı ve eş değer yedek parça kullanmanın önemini vurgu yaptığını belirtti. İduğ, Bakan Işık, otomotiv yan sanayi üreticilerine eldeki yedek parçaların kalite standardının altında kalanların kullanılamayacağını kalite standartları belgesinin alınması gerektiğini ve standartlara uygun yedek parça üretmek zorunda kalacaklarını aksi takdirde bunları satamayacaklarını söyledi. Sayın Bakan bu uyarısında çok haklıdır. Bir çıta var o çıtanın altında kalanlar gelecekte üretim yapamayacaklar diye konuştu.
TEK EKSİĞİMİZ İRADE
Türkiyenin teknolojik anlamda yatırım yapan en büyük kentlerinin İzmir ve Manisa olduğuna dikkat çeken İduğ, Kalite standardını yükselten ve kusursuz yedek parça üretimi yapan bölge Ege Bölgesidir. Türkiyede başka bölgelerde kriter altında kalanlar bu uyarıyı dikkate almalıdırlar. Ege Bölgesi tedarik anlamında en iyi bölgelerden bir tanesidir. Aslında yapılan uyarı ihracatı geliştirmek için yapıldı. Türkiyede standardı sağlayamaz iseniz yurt dışına ihracat yapamazsınız. Vestel ve Volt Elektrik İzmirde elektrikli otomobil üretebileceklerinin açıklamasını yaptılar. Bu firmaların kalitesi elektrikli otomobil üretmeye uygundur. Tek eksiğimiz irade eksikliğidir. Bu konuda destek sağlanırsa yedek parça konusunda kusursuz bir bölge olan Ege Bölgesinde yerli otomobil mutlaka yapılacaktır. İzmir uyarıları dikkate aldı ve hazır durumdadır şeklinde konuştu.