Sayfa Yükleniyor...
Yerli otomobil üretimi hamlesi İzmirde yankı buldu. Başkan Aziz Kocaoğlu, yerli otomobil üretim fabrikasını İzmire getirmek için 8 kişilik komite oluşturduklarını ve lobi çalışmalarına başlayacaklarını açıkladı
E. ÇAĞLA GENİŞ
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğanın yerli otomobil girişiminin ardından babayiğitlerin belirlenmesiyle İzmir ve Ege Bölgesinin avantajı bir kez daha ortaya çıktı. İzmir Büyükşehir Belediyesi yerli otomobil üretim yerinin İzmir olması için harekete geçerek kentteki sektör temsilcilerini Alsancak Tarihi Havagazı Fabrikasında Yerli otomobil üretiminde İzmirin yeri konulu toplantıda buluşturdu. Toplantının ardından açıklama yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar başkanlığında 8 kişilik komite oluşturduklarını ve yerli otomobilin üretileceği fabrikanın İzmirde kurulması için lobi çalışmalarına başlayacaklarını ifade etti.
8 KİŞİLİK KOMİTE KURULDU
Toplantının ardından konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 8 kişilik bir komite belirlendiğini ifade ederek, hafta sonunda İzmir milletvekilleri ile bir araya gelerek lobi çalışmaları için destek isteyeceklerini açıkladı. Kocaoğlu, Sayın Cumhurbaşkanımızın yerli otomobil üretmek üzere başlattığı hamlenin ardından kurulacak fabrikanın İzmire getirilmesi, burada yatırım yapılması dileğimizi iletmek, yol haritamızı belirlemek üzere bir toplantı yaptık. İzmirin avantajları, dezavantajları konuşuldu. Yer seçimi konusunda fikir alışverişinde bulunduk. Biz burada kolaylaştırıcı olarak ve altyapı çalışmalarına destek vererek görev üstlenmek durumundayız. Bir projedir bu, devlette devamlılık vardır. Ülkede yerli otomobil yapılmasını iktidar değişikliği olsa bile her iktidar sonuna kadar destekleyecektir. Siyasi erklerin İzmire yatırım yapılması konusunda lobi çalışmalarına katılımını talep edeceğiz. İzmire bir yatırım isteniyorsa İzmirlilerin de buna katkıda bulunması doğaldır. Çünkü İzmirin kalkınması demek hemşerilerimizin kalkınması, yaşam standartlarının ve gelir düzeyinin artmasını getirecektir. İzmirli hemşerilerimizin de hu konuda istekte bulunması için komitemiz gerekli çalışmaları yapacaktır dedi.
İZMİRİN AVANTAJI ÇOK
İzmirin liman, insan kaynakları, lojistik avantajları ve yan sanayisi ile çok sayıda avantajı bulunduğunu kaydeden Komite Başkanı Ender Yorgancılar ise, Arabanın ne şekilde ne özelliklerde olacağından ziyade İzmirin avantajlarını ön plana çıkarmak istiyoruz. Gerek liman, gerek insan kaynakları, gerekse geçmişteki BMC ve Opel gibi otomotiv sektörleri ile ilgili yapılmış yatırımlar var İzmirde. Sabahki toplantımızda biz de İzmir olarak bu işe aday olduğumuzu, İzmirin çok önemli avantajları bulunduğunu belirttik. Son dönemde İzmirin otomotiv yan sanayisindeki başarıları sonucunda en önemli merkezin İzmir ve çevresi olduğu noktasında mutabık kaldık. Bütün İzmirli milletvekillerimizden bu konuda destek talep edeceğiz. Bir başka önemli avantajımız da Sayın Başbakanımız Binali Yıldırım bir İzmir milletvekili olarak, Sayın Ekonomi Bakanımız Nihat Zeybekci ise bir Egeli olarak bu konuya sahip çıkacağıdır. Bu eseri İzmire kazandırmak için gayret sarf edeceğiz diye konuştu.
LİMANA YAKIN BÖLGELER ÖN PLANDA
Yerli otomobilin üretim yeri için yer baktıklarını özellikle Aliağa, Bergama ve Kınık çevresine yoğunlaştıklarını ifade eden Yorgancılar, şunları söyledi: Şu an bizim yaptığımız çalışmalar çerçevesinde Bergama, Aliağa, Kınık bölgesi daha ön plana çıkıyor. Bu yerlerin limanlara yakınlığından dolayı daha avantajlı olabileceğini düşünüyoruz. Bu tip büyük projeler ülkemizin geleceği açısından son derece önemlidir. Zaten geç kaldığımız projelerdir. Ne kadar çabuk bu işlere adapte olabilirsek ülkemizin refahı da buna paralel olarak daha yukarı gidecek. Bu iş için öncelikle araziye, lojistik avantajlara, yan sanayiye, iş gücüne bakılacak. Üniversite-sanayi işbirliği de bu konuda önemli. Bunların hepsi İzmirde var. İstanbul-İzmir yolu da bittikten sonra avantajlarımız daha da yukarıya doğru çıkacak.
ÖNEMLİ OLAN MARKALAŞMA
Yerli otomobilin tamamıyla İzmir veya Ege Bölgesinde yapılmasının mümkün olmadığını belirten Yorgancılar, Korede dahi kendi markaları olan otomobilin yerlilik oranı yüzde 60ı geçmiyor. Mutlaka dışarıya bir bağımlılığınız var. Bugün İzmirde birçok otomobil markasına parça üreten tesislerimiz var. İzmirde üretiliyor, Almanyada monte ediliyor. Nasıl Alman arabası oluyor bu? O mantıkla bakacak olursanız belki biz bunun yüzde 60ını Türkiyede ya da İzmirde üretebilecek durumda olacağız. Geri kalanını dışardan alacağız. Burada önemli olan markalaşmak ve yapılacak aracın seçimidir açıklamasında bulundu.
Haber Merkezi