- İzmir
- 11.06.2025 12:06
Kurban Bayramı'nda oteller yüzde yüz doluluk oranına ulaşırken, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı İşler, Kurban Bayramı tatilinin dokuz gün olması konusunda çağrıda bulundu
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, Kurban Bayramı tatilinin turizm sektörü için çok verimli geçtiğini, özellikle bayramın ikinci ve üçüncü günlerinde yüzde yüz doluluk oranlarına ulaştıklarını açıkladı. İşler, bayramın dört günle sınırlı kalmasının vatandaşın şehirlerden aynı günlerde çıkış ve giriş yapmalarına, trafikte saatler süren gecikmelere, yoğunlukların üzücü kazalara neden olduğuna dikkat çekti. Vatandaşın hem dini, vecibelerini yerine getirmesi, hem akraba ziyaretleri ve tatilini zamana yayabilmesi için önümüzdeki yıl Kurban Bayramı tatilinin dokuz gün olarak belirlenmesinin gereğine vurgu yaptı.
Sektörün Kurban Bayramı’nda istediği doluluklara ulaştığını belirten ETİK Başkanı Mehmet İşler; “Kurban Bayramı’nda sektör istediği doluluklara ulaştı. Özellikle en çok talep edilen bölgelerimiz Kapadokya, Antalya, Fethiye, Marmaris, Bodrum, Gümüldür, Selçuk, Pamucak, Seferihisar, hepsinden daha önemlisi Çeşme, Alaçatı, Foça ve Ayvalık olarak bütün Ege kıyıları doldu doldu taştı diyebiliriz. Özellikle Alaçatı, İzmir Çeşme, Foça bölgesi bayramın, ikinci ve üçüncü günleri yüzde yüz doluluklara, birinci ve dördüncü gün ise yüzde doksan doluluklara ulaştı. Toplamda da yüzde 95 doluluklara ulaştı. Aynı şekilde diğer bölgelerimizde de doluluklar yüzde 90 – 95 dolaylarında geçti. Tam da sezonun başladığı bu dönemde Kurban Bayramı sektöre büyük bir hareket ve bereket getirdi'' dedi.
İşler konuşmasının devamında şu sözlere yer verrdi:
“Altmış yan sektörü besleyen turizm sektörü insanlara keşke bayram dokuz gün olsaydı dedirtti. Dokuz gün olsaydı bu bereket dokuz güne yayılacaktı. Turizm sektörünün yanındaki 60 sektörde bundan beslenecekti. Menfaatlenecekti. Ama buna rağmen yani dört gün olmasına rağmen vatandaşlarımızdan yoğun ilgi geldi. Dört gün olmasının en büyük dezavantajlarından biri de şehirlerden çıkış ve dönüşlerde ciddi trafik sorunları yaşandı. İyi bir tatil geçiren vatandaşlarımız dönüşte trafik stresiyle karşı karşıya kaldı. Örneğin Çeşme’den İzmir’e dönüşlerde 3 buçuk 4 saatleri bulan dönüş süreleri, İstanbul’a dönüşlerde ise 3 ila 5 saatlik gecikme süreleriyle karşılaştık. Bence bayramın bütün güzelliğini bozan kısa sürede aynı gün ve aynı saatlere denk gelen dönüş süreleri ve trafikteki kaostu. Bunun dışında hem çocuklar hem aileler bunu hem bir bayram zevkinde, hem de aynı zamanda bir ara tatil nezdinde çok güzel bir şekilde birleştirerek bir tatil yaşadılar. En çok ilgi gören bölgemiz Ege Bölgesi oldu. Çünkü her keseye hitap eden ürün yelpazesiyle, bölgedeki pansiyonlardan en lüks otellere kadar yer buldular. Havalar da çok güzel geçtiği için insanlarımız çok güzel bir Kurban Bayramı geçirdi. Turizmciler olarak bundan sonraki yıllarda ve önümüzdeki 2026 yılında beklentimiz Kurban Bayramı tatili dokuz gün olarak düzenlensin ve bayramın getirdiği bu bereketten ve güzel havalardan da insanlarımız doyasıya faydalansın. Sezon zaten Şeker Bayramı’yla açılmıştı. Kurban bayramıyla devam etti.”
“2025 sonu itibariyle 65 milyon turist, 64 milyar dolar girdi hedefimizi tutturacağız gibi görünüyor. Şu ana kadar tüm zamanların en iyi Kültür ve Turizm Bakanı olarak Sayın Mehmet Nuri Ersoy’u görüyoruz. Gerçekten sektörün başında böyle bir bakanın olması çok çok önemli. Hem iyi bir iş insanı hem çok iyi bir turizmci, turizmin tüm çeşitlerine hakim olan Sayın Mehmet Nuri Ersoy sayesinde de bu sene çift haneli büyüyeceğiz diye görüyoruz. Özellikle Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı TGA’nın yurtdışında yaptığı tanıtımlar, katkılar, Türk Hava Yolları(THY) ile birlikte entegre oluş, çevremizdeki coğrafi ve konjonktürel risklere rağmen çift haneli büyüyen turizm sektörü, Sayın Bakan Ersoy’ın iyi bir Kültür ve Turizm Bakanı olmasındandır. 2025 yılının hedeflerini tutturacak ve bir kez daha Türk Turizmi bir önceki yılı egale ederek tüm zamanların en iyi rakamlarına ulaşacak diye öngörüyoruz. Kurban Bayramı’da bu güzel havadislerin, haberlerin bence başlangıcı oldu.”
“Bu dönem yabancı turist te beklediğimiz oranlarda geldi. Kurban Bayramı’nı geçtiğimiz yıla oranla yüzde 15 artışla kapattık. Hemen bunun arkasından onların Yortu Bayramı dediğimiz bir bayramı geliyor. Bu bayramla beraber yine yurtdışı rezervasyonlarımızda yukarı doğru bir ivme ile artış görüyoruz. Artık Türk Turizmi kırılganlık eşiğini aşmış, artık bir sektör olmaktan ziyade endüstri haline gelmiş, en önemlisi ise dünyada ilk beşe girmiş bir sektör. Bu konuda emeği geçen herkese sektör olarak binlerce teşekkür ediyoruz.”