İZMIR

Bornova’da fırınlara sıkı denetim

Bornova Belediyesi, halk sağlığını korumak amacıyla fırın denetimlerini aralıksız sürdürüyor. Yeşilova ve Çamdibi’nde gece yarısı gerçekleştirilen denetimlerde 15 fırın incelenirken, Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, “Yüzde 100 başarıya ulaşıncaya kadar denetimlerimiz devam edecek” dedi

Bornova Belediyesi, vatandaşların güvenilir ve sağlıklı gıdaya erişimini sağlamak amacıyla ilçedeki fırınlara yönelik denetimlerini sürdürüyor. Son olarak Yeşilova Mahallesi’nde gece yarısı gerçekleştirilen kapsamlı denetimlerde5 fırın kontrol edilirken, hijyen koşulları, ruhsat durumu ve ekmek gramajları tek tek incelendi. Denetimlere katılan Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki, önceki yıllara göre hijyen standartlarında önemli bir iyileşme sağlandığını belirterek, “Bu alanda yüzde00 başarıya ulaşıncaya kadar denetimlerimiz devam edecek” diye konuştu.

BORNOVA’DA5 FIRIN MERCEK ALTINA ALINDI

Bornova Belediyesi, vatandaşların sağlıklı, güvenilir ve hijyenik gıdaya erişimini sağlamak amacıyla fırın denetimlerini aralıksız sürdürüyor. Daha önce Başkan Ömer Eşki’nin de katılımıyla yüzün üzerinde fırında denetim gerçekleştiren belediye ekipleri, son olarak gece yarısı Yeşilova Mahallesi’nde kapsamlı bir inceleme yaptı.

Zabıta ekipleri tarafından gerçekleştirilen denetimlerde5 fırın mercek altına alındı. Üretim alanlarının hijyen koşulları, işletmelerin ruhsat durumları ve ekmek gramajları tek tek kontrol edildi. Kurallara aykırı faaliyet gösteren işletmelere cezai işlem uygulanırken, hijyen kurallarına ilişkin tespit edilen olumsuzluklar ise İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bildirildi.

BAŞKAN EŞKİ DENETİMLERE KATILDI

Vatandaşların sofralarına ulaşan ekmeğin sağlıklı koşullarda üretilmesini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen denetimlere Bornova Belediye Başkanı Ömer Eşki de katıldı. Sabahın erken saatlerine kadar süren çalışmaları yerinde takip eden Eşki, ekiplerden bilgi alarak denetim sürecinin etkin ve şeffaf şekilde yürütülmesini sağladı.

Denetimlerde özellikle üretim alanlarının temizliği, çalışanların hijyen kurallarına uygunluğu, depolama koşulları ve ürün gramajları detaylı biçimde incelendi.

“OLUMLU NETİCELERİ ALMAYA BAŞLADIK”

Yapılan çalışmaların meyvelerini vermeye başladığını ifade eden Başkan Ömer Eşki, denetimlerin işletmeler üzerinde önemli bir farkındalık yarattığını söyledi.

Eşki, denetim sırasında yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Bu sabah Çamdibi ve Yeşilova bölgelerindeydik. Fırın denetimleri yaptık. Daha önce yaptığımız denetimlerde5 fırına girdiğimiz zaman en fazla 3-4 fırının sorunsuz ve temiz olduğunu görebiliyorduk. Şimdi durum tam tersine dönmüş. İki yıl boyunca yaptığımız denetimlerde artık olumlu neticeleri almaya başladık. Bu sabah5 fırına girdik ve sadece 4 tanesinde hijyen problemi var. Geriye kalan fırınlarımız gayet temiz ve sağlıklı koşullardaydı. Bu alanda yüzde00 başarıya ulaşıncaya kadar denetimlerimiz devam edecek.”

AMAÇ HALK SAĞLIĞINI KORUMAK

Bornova Belediyesi yetkilileri, denetimlerin temel amacının cezai işlem uygulamaktan çok işletmelerde hijyen standartlarını yükseltmek ve vatandaşların güvenilir gıdaya erişimini sağlamak olduğunu belirtti. Düzenli olarak sürdürülen kontroller sayesinde ilçedeki fırınlarda üretim kalitesinin ve hijyen standartlarının her geçen gün yükseldiği ifade edildi.

Bornova Belediyesi, halk sağlığını tehdit eden unsurlara karşı mücadelesini kararlılıkla sürdürürken, vatandaşların güvenle tüketebileceği ürünlerin üretildiği bir kent oluşturmak amacıyla denetimlerine aralıksız devam edecek.