22 Haziran 2026, Pazartesi 17:15
35°C İzmir

Çağatay Güç: Gece yarısı 100’e yakın kişi il binasına geldi

Bir televizyon programına katılan CHP İzmir İl Başkanı Çağatay Güç, mutlak butlan tartışmalarının ardından il binasında yaşanan gerginliğe ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu

Çağatay Güç: Gece yarısı 100’e yakın kişi il binasına geldi haberinin görseli
5 dk okuma süresi

Mutlak butlan kararı sonrası Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkanlığı görevine geri getirilen Kemal Kılıçdaroğlu başkanlığında toplanan Merkez Yürütme Kurulu (MYK), CHP İzmir İl Başkanı Çağatay Güç ve yönetimini görevden alarak yerine Çiğli Belediyesi eski Başkanı Utku Gümrükçü’yü görevlendirmişti. Kararın ardından Güç ve destekçileri il başkanlığı binasında nöbet başlatırken, Gümrükçü’nün önceki akşam partililerle birlikte il binasına gelmesi taraflar arasında gerginliğe neden oldu. Yaşananların ardından Çağatay Güç, katıldığı bir televizyon programında sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Güç, yaşananların yalnızca parti içi bir mesele olarak görülmemesi gerektiğini belirterek, “Mevzu, problem aslında AKP iktidarının ülkedeki yarattığı kaosun geldiği noktadır” ifadelerini kullandı.

“HİÇ TANIMADIĞIMIZ İNSANLAR GELDİ”

Görevden alma kararının ardından il binasında tedbir amaçlı beklediklerini belirten Güç, kendilerini “mutlak butlan tarafından atanan il başkanı” olarak tanımlayan isimlerin geleceğine dair haberler aldıklarını söyledi. Bu nedenle örgüt üyelerini bilgilendirdiklerini aktaran Güç, yaklaşık 250 partilinin il binası önünde nöbet tuttuğunu ifade etti. Partililerin günler boyunca beklediğini anlatan Güç, ilk etapta ziyaretin pazartesi günü gerçekleşeceği bilgisini aldıklarını ancak grubun pazar gecesi il binasına geldiğini söyledi. Güç, “Gece yarısı garip garip insanlarla beraber geldiler. Örgütün iradesi gece 11'de gelmez. Örgütün iradesi partinin açık olduğu saatlerde gelir” dedi. Olay sırasında il başkanları toplantısına çevrim içi olarak katıldığını belirten Güç, aşağıdan gelen gürültüler üzerine durumu öğrendiğini söyledi. İlk etapta il binasında kadınlar ve gençlerden oluşan 15-20 kişilik bir grubun bulunduğunu ifade eden Güç, daha sonra diğer partililerin de gelmesiyle sayılarının arttığını kaydetti. İl binasına giren kişilerin önemli bölümünü tanımadıklarını öne süren Güç, “Büyük bir çoğunluğu örgütten değil, hiç tanımadığımız insanlar geldi. Muhtemelen bodyguard'lardı herhalde” ifadelerini kullandı.

GÜÇ: ULU ORTA İL BİNASINA GİRİLİR Mİ?

Gelen kişilerin silah ve bıçak taşındığı yönünde iddialar dolaştığını belirten Güç, bu bilgilerin doğruluğundan emin olmadıklarını ancak bazı partililerin silah gördüklerini söylediğini aktardı. Bu nedenle özellikle gençler ve kadınların zarar görmemesi için sakin olunması yönünde çağrı yaptığını söyledi.  Yaşanan arbedede kadın kolları üyelerinden yaralanan ve itilip düşürülenler olduğunu öne süren Güç, “Gecenin 11'inde kapkaranlıkta, garip garip insanlarla, 100'e yakın insanla ulu orta il binasına girilir mi?” diye konuştu.

“VALİLİĞİN BİZE TEBLİĞ ETMESİ GEREKİRDİ”

Sürecin hukuki yollarla yürütülmesi gerektiğini savunan Güç, il başkanlığıyla ilgili işlemlerin İzmir Valiliği aracılığıyla tebliğ edilmesi gerektiğini ifade ederek, “Bir kere hukuksal anlamda başvuru yapmaları gerekiyor valiliğe. Valiliğin buraya gelmesi, bize tebliğ etmesi lazım” dedi. Kendilerine herhangi bir resmi tebligat ulaşmadığını söyleyen Çağatay Güç, ilgili kararın yetkili parti organlarında onaylanmadığını ve konuyu yargıya taşıdıklarını kaydetti. 

- REKLAM -

“PROBLEM AKP’NİN ÜLKEDE YARATTIĞI KAOSTUR”

Açıklamasında siyasi değerlendirmelerde de bulunan Güç, yaşananların yalnızca parti içi bir mesele olmadığını savunarak, “Mevzu, problem aslında AKP iktidarının ülkede yarattığı kaosun geldiği noktadır” sözlerine yer verdi.

Kaynak: HABER MERKEZİ

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Bir Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.