- İzmir
- 25.05.2025 12:36
Ege İş Kadınları Derneği (EGİKAD) tarafından her ay düzenlenen EGİKAD TALKS 2IN1 etkinlik serisi sürüyor. BASİFED Federasyon Merkezi’nde yapılan toplantının bu ayki konukları; Kapital Patent Ortaklarından Avukat Sinem Saraçoğlu ve İzmir Ekonomi Üniversitesi İletişim Öğretim Görevlisi Dr. Burak Amirak oldu
Toplantının açılışında konuşan EGİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Şahika Aşkıner, “EGİKAD Talks ile bir yandan birbirimizi daha yakından tanıyor, bir yandan da alanında uzman isimlerin katkısıyla iş dünyasına dair önemli başlıkları derinlemesine ele alıyoruz. Her toplantıda vizyonumuzun biraz daha genişlediğini görmek bizler için büyük mutluluk” diye konuştu.
Etkinliğin ilk konuşmacısı olan EGİKAD Üyesi Avukat Sinem Saraçoğlu, kendi mesleki geçmişi ve hayat hikayesi aktarımından sonra fikri mülkiyet hukuku, patent sistematiği ve marka tescil süreçlerine dair kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi.
Marka tescili başvurularında yapılan hatalara dikkat çeken Saraçoğlu, sürecin başından itibaren hukuki danışmanlık almanın önemini vurgulayarak katılımcılara uyarılarda bulundu. Marka başvurusunu yaparken bir avukatla başlamanın, olası itirazlar ve iptaller gibi süreçlerde karşılaşılabilecek riskleri baştan minimize edeceğini söyleyen Saraçoğlu, “Sorun yaşandıktan sonra avukata gelmek, hem zaman hem maddi açıdan sizi çok daha fazla yıpratır. Bu işin en uygun ve ekonomik hali, en baştan doğru stratejiyle başlamaktır” dedi.
Markanın bir fikir olmadığını, markayı koruyabilmek için o fikrin somutlaştırılmış ve sistematik şekilde tescillenmiş olması gerektiğini söyleyen Saraçoğlu, buluş niteliği taşıyan örneklerden yola çıkarak patent sisteminin detaylarını paylaştı.
Etkinliğin ikinci konuğu Dr. Burak Amirak ise, markanın tanımı, tüketici algısı ve marka inşası üzerine etkileşimli bir sunum gerçekleştirdi. “Marka, yalnızca bir isim ya da logo değildir. Marka; bir vaattir, bir imajdır, sizin pazardaki duruşunuzdur” diyen Amirak, EGİKAD üyeleriyle interaktif bir sunum gerçekleştirdi. Marka inşa sürecinde tutarlılık, güven ve duygusal bağın en belirleyici unsurlar olduğuna dikkat çeken Amirak, “Tüketici zihninde yer edinmek için yalnızca ürününüz değil, verdiğiniz his de önemlidir. İyi bir marka; hikâyesi olan, değerleriyle tutarlı ve hedef kitlesine güven veren markadır” ifadelerini kullandı.
Katılımcıların sorularıyla şekillenen sunumda Amirak, markanın dijital dünyada korunması, sosyal medya iletişimi ve tüketiciyle duygusal temas kurma yöntemlerine de değindi. “Marka, ürününüze üflediğiniz ruhtur” tanımını çok sevdiğini ifade eden Amirak, “Her markanın bir kişiliği vardır, önemli olan bu kişiliği tanımlayabilmek ve bu çizgide istikrarlı şekilde ilerlemektir” dedi.