- İzmir
- 18.04.2025 23:58
İzmir’in ulaşım merkezlerinden Halkapınar’da her gün yüzlerce yurttaş canını tehlikeye atarak yolun karşısına geçiyor.
İZBAN ve İzmir Metro’nun aktarma istasyonu olduğu, toplu taşıma duraklarının yoğun bir şekilde kullanıldığı Halkapınar Şehitler Caddesi’nde her gün yayalar büyük tehlike atlatıyor.
Karşıdan karşıya geçişte yayaların kullanabileceği bir üst veya alt geçidin olmaması, sinyalizasyon sisteminin sadece tramvaya göre çalışması nedeniyle karşıdan karşıya geçen yayalar arabaların arasından ve beton blokların üstünden aşmak zorunda kalıyor.
İzmir Konak’ta Halkapınar bölgesinde toplu taşımanın yoğun olarak kullanıldığı Şehitler Caddesi’nde aktarma duraklarına gitmek isteyen yurttaşlar, akan trafiğe karşı adeta mücadele ediyor. Bölgede üst ya da alt geçit ile birlikte yaya yolunun da olmaması nedeniyle insanlar büyük zorluk çekerken, her gün büyük tehlike atlatılıyor.
Yaya yolu olmaması nedeniyle insanların caddeye atladığına dikkat çeken Ege Otomotiv Derneği (EGOD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Torun, “Burada planlanan şey beton bariyerlerden göründüğü üzere insanların karşıya geçmemesi. Ancak pratikte öyle olmuyor. Tramvay son durağı tarafından Halkapınar otobüslerinin bulunduğu tarafa geçmek için vatandaşlar yaya geçidi olmayan yola atlıyor ve beton blokların üzerinden geçiyor. İşyerim bu bölgede olduğu için sabah akşam burayı kullanıyorum ve riskin farkındayız” dedi.
Buraya bir çözüm bulmak için mutlaka birinin ölmesini beklememek gerektiğini vurgulayan Torun, “Buraya acil olarak üst veya alt geçit gerekiyor. Zaten burada ciddi trafikten kaynaklı araç yoğunluğu var. O sebeple buraya araç trafiğini yerin altına alacak bir düzenleme hem trafiği hem yaya güvenliğini sağlar. Ancak bu yapılamıyorsa bu bölgeye bir yaya üst veya alt geçidi acilen yapılması şart” diye konuştu. Yayaların güvenli geçişini sağlayabilmek için alt veya üst geçit yapılana kadar sinyalizasyon, trafik lambası destekli yaya geçidinin yapılması gerektiğinin altını çizen Torun, “Burası İzmir’in en yoğun araç trafiğinin yaşandığı bölge. Buraya bir alt geçit ve üst geçit nihai çözüm olur ancak o uzun soluklu çözüme kadar yayalar için bir düzenleme yapılmalı” dedi.
Halkapınar’da 1. Sanayi Sitesi’nin karşısında 18 yıldır devam eden ve bir türlü tamamlanamayan Metro vagonları için garaj projesinin olduğuna da işaret eden Torun, bölgede yaşanan trafik sıkışıklığına çözüm olarak bu projenin araçlar için battı çıktı yol yapılmasının daha faydalı olacağını söyledi.
Halkapınar’da tramvayın ardından ESHOT aktarma durağına gittiğini söyleyen bir yurttaş, “Buradan geçmezsem yolum uzuyor. Yoksa köprünün altından dolaşıp o şekilde durağa gitmem lazım. Öyle de yürüme mesafesi çok fazla uzuyor. Mecburen daha hızlı olsun diye buradan geçiyorum” dedi.
Başka bir yurttaş ise “Geçmeyelim diye beton koymuşlar ama geçiyoruz. Beton koyacaklarına güvenle geçelim diye alternatif bir çözüm bulunabilir. Sadece ben değil çoluğu çocuğu olan, genç yaşlı herkes buradan geçiyor. Köprünün altından dolanmak zor geliyor. Acelemiz var, zaten trafik yoğun bir de kimse dolaşarak vakit kaybetmek istemiyor” ifadelerini kullandı.