Hazır giyimde kayıp yüzde 9

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB)’nin 2023 yılı ihracat performansı değerlendirme ve 2024 yılı öngörüleri toplantısında konuşan Sertbaş, hazırgiyim sektöründe yüzde 9 oranında ihracat kaybı olduğunu belirtti


  • Oluşturulma Tarihi : 04.01.2024 21:30
  • Güncelleme Tarihi : 04.01.2024 18:30
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Hazır giyimde kayıp yüzde 9

KEMAL ÖZKURT

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB)’nin 2023 yılı ihracat performansı değerlendirme ve 2024 yılı öngörüleri toplantısı, Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak ESKİNAZİ ve birlik başkanlarının katılımıyla Hyatt Regency İzmir İstinyePark Otel’de gerçekleşti. Eskinazi’nin sektör değerlendirmelerinin ardında açıklamalarda bulunan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş hem Türkiye’de hem de Ege Bölgesinde geçen yılın aynı dönemine göre hazır giyim sektöründe yüzde 9 ihracat kaybı yaşandığını belirterek yüksek enflasyon sebebiyle kapasite kullanım oranının yüzde 84’lerden yüzde yüzde 76,4 seviyelerine

gerilediğini açıkladı

HAZIR GİYİMDE YÜZDE 9’LUK İHRACAT KAYBI VAR

Hem Türkiye’de hem de Ege Bölgesinde geçen yılın aynı dönemine göre hazır giyim sektöründe yüzde 9 ihracat kaybı yaşandığını belirten Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, “2023 yılı Türkiye geneli hazırgiyim ihracatımız 19 milyar 253 milyon 722 bin dolar olarak gerçekleşirken, EHKİB toplam ihracatımız ise1 milyar 339 milyon 791 bin dolar oldu. Aslında bu rakamlar iç ve dış sorunların bir yansıması. Bildiğiniz gibi AB bizim en büyük ihraç pazarımız konumunda. Ve son 2 yıldır da hepimizin malumu olan sebeplerden dolayı AB ülkeleri de resesyonda ve enflasyon sorunlarıyla mücadele ediyorlar. 2023 yılında geçen yıl olduğu gibi AB’nin ihracatımızdaki pazar payı yüzde 60 seviyesinde. Buna Birleşik Krallık ve diğer Avrupa ülkelerini de eklediğimizde pazar payımız yüzde 70 seviyesinde. Bu oran geçen yılla neredeyse aynı. İhracatımız azaldı ama AB’nin pazar payı hemen hemen aynı. Bunun yanı sıra sektörde yaşanan sorunlar üretimi de olumsuz etkilemeye devam ediyor. İçerde yüksek enflasyondan dolayı maliyetlerimiz artıyor, kapasite kullanım oranımız yüzde 84’lerden yüzde yüzde 76,4 seviyelerine gerilemiş durumda” dedi.

EN FAZLA İHRACAT YAPAN SEKTÖR OLMAK İSTİYORUZ

Konuşmasının sonunda 2024 yılından beklentilerini paylaşan Sertbaş, şu ifadeleri kullandı;

“Tüm bu gelişmeler ve kararlar ışığında söyleyebilirim ki, 2024 ‘ün ilk 6 ayını zaten kaybettik, yılın tamamını kaybetmeyi hiçbirimiz göze alamayız. Ana ihraç pazarımız Avrupa yılın ikinci yarısında ekonomik toparlanma yaşayacaktır diye umuyoruz, bu noktada biz de sipariş için hazır olmalıyız. Tasarım gücümüz, esnek yapımızla kaybettiğimiz müşterileri geri kazanmalıyız. İçerdeki maliyet kaynaklı sorunları çözebilirsek, ihracatçı biraz rahatlarsa eski parlak dönemlerimize döneceğimize inancım tam. Çok da olumlu olmayan tüm bu çerçeveye rağmen, EHKİB olarak faaliyetlerimize devam edeceğiz. 2024 yılında ihracat kaybımızı telafi edebilmek adına yoğun bir dış pazar aktivitesi yapmayı hedefliyoruz. Ocak ve eylül aylarında Munich Fabric Start the Source fuarlarına, Şubat ve temmuz aylarında PV Manufacturing Paris fuarlarına milli katılım organize etmeye devam edeceğiz. Bu yıl İzmir’de gerçekleştirdiğimiz ve oldukça başarılı geçen İtalya Alım Heyeti organizasyonumuzu 2024 yılında da tekrarlamak istiyoruz hazırlıklarımıza başladık. Yine Kuzey ülkeleri, İngiltere ve hedef pazarlarımız arasında yer alan ABD’ye yönelik yeni yılda projeler geliştirmeyi planlıyoruz. Bu pazarlara yönelik ilgili kurumlarla temaslarımız sürüyor. eleneksel pazarlarımız dışında kalan bölgelere de açılarak pazarlarımızı çeşitlendirmek istiyoruz. 2024 yılını hazır giyim sektörü olarak otomotiv ve kimyadan sonra en fazla ihracat yapan sektör olarak kapatmayı hedefliyoruz.”

İHRACATIMIZI YÜZDE 7 ARTTIRDIK

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği olarak 2023 yılında toplam 805 ihracatçımızın desteği ile 1 milyar 330 milyon dolar ihracata ulaştıklarını belirten Uçak, “2023 yılında İhracatımızı yüzde 7 oranında artırmayı başardık. Türkiye genelinde gerçekleşen 5,9 milyar dolarlık yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri ihracatının yüzde 23’ünü Birliğimiz üyeleri tarafından yapıldı.  Ürün bazında ön plana çıkan ürünlerimiz 160 milyon dolarla kuru domates, 141 milyon dolarla biber turşuları, 124 milyon dolarla meyve suları, 110 milyon dolarla kornişon turşusu, 70 milyon dolarla taze domates, 49 milyon dolarla kiraz ve 42 milyon dolarla taze üzüm oldu. 100’ün üzerinde farklı ürün yelpazesine sahip Birliğimizin bu yıl da gerçekleştireceği projelerle, yurtdışında üyelerimiz için gerçekleştireceğimiz tanıtım ve pazarlama faaliyetleri ile ihracatını artıracağına inanıyorum. Dış talepteki daralma ile birlikte 2024 yılının biraz zorlu geçeceğini öngörebiliyoruz ama yine de biz hedefimizi daima zirvede tutmak, ihracatçılarımızı da bu hedefe ulaşmak için teşvik etmek gayretindeyiz” diye konuştu.

HEDEF BİR BUÇUK MİLYAR DOLAR

Dünyanın en büyük meyve sebze üreticileri arasında yer alan ülkemiz, bu meyve ve sebzelerin işlenmesiyle oluşan Meyve Sebze Mamulleri Sektöründe de kaliteli işleme tesisleriyle dünyada kendinden söz ettiren bir konumda bulunduğunu dile getiren Türkiye Meyve Sebze Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Türkmen Türkmenoğlu, “Mamul ihracatımız çok geniş bir ürün gamını kapsamakta olup, başlıca ürün grupları arasında meyve suları, domates salçası, turşular, kurutulmuş domates, meyve konserveleri, soslar, alkollü içecekler, sağlıklı atıştırmalıklar, hazır yiyecekler, dondurulmuş meyve sebzeler ve sular yer almaktadır. Ülkemizin 2023 yılı toplam meyve sebze mamulleri ihracatı 2 milyar 416 milyon dolar olarak gerçekleşmiştir.  EİB, 2023 yılında Türkiye’nin toplam mamul ihracatındaki payını yüzde 36’dan yüzde 41’ie yükseltmiştir. Mamul ürünlerin, özellikle üretim aşamasında neredeyse sıfır hammadde ithalatıyla üretiminin yapılması, sektörün ana yönünün ihracat olması, önemli düzeyde istihdam sağlaması gibi özellikleri bakımından tarım sektörü içinde ayrıcalıklı bir yere sahip olduğu kuşkusuz bir gerçektir. Ürünlere katma değer kazandırarak ihracat gelirimizin artmasında sektörümüzün çok önemli bir yeri vardır. Hem Turquality projemiz hem de fuar ve heyetlere yönelik pazarlama faaliyetlerimizle Hayrettin Başkanımızın da dile getirdiği gibi 2024 yılı sonunda Birliğimizin ihracatını 1 buçuk milyar dolara yükseltmek için büyük bir gayretle çalışacağız” ifadelerini kullandı.

HABER MERKEZİ

Yazarımız Kim ?

HABER MERKEZİ