İzmir’de metro ulaşımı, sinyalizasyon sistemini besleyen kablolara yönelik hırsızlık girişimi nedeniyle sabah saatlerinde aksadı. Bölge ile Sanayi istasyonları arasında meydana gelen olay sonrası seferler bir süre tek hat üzerinden ve düşük hızda gerçekleştirildi. Arızanın giderilmesinin ardından metro seferleri saat 11.00 itibarıyla normale dönerken, olayla ilgili adli süreç başlatıldı.
METRODA SİNYALİZASYON SİSTEMİNDE ARIZA YAŞANDI
İzmir Metrosu’nun Bölge ve Sanayi istasyonları arasında sinyal sistemini besleyen kabloları çalmaya yönelik hırsızlık girişimi nedeniyle 22 Haziran 2026 Pazartesi sabahı hatlardaki sinyalizasyon sisteminde sorun yaşandığı tespit edildi.
SEFERLER TEK HAT ÜZERİNDEN YAPILDI
Arızanın giderilmesine yönelik çalışmalar sürerken metro seferleri bir süre tek hat üzerinden gerçekleştirildi. Güvenlik gerekçesiyle trenler düşük hızla ilerlemek zorunda kalırken, özellikle Bölge-Evka 3 istasyonları arasındaki seferlerde aksamalar meydana geldi.
SEFERLER SAAT 11.00’DE NORMALE DÖNDÜ
Yolcuların mağduriyetini en aza indirmek amacıyla gerekli sefer düzenlemelerinin yapıldığı belirtilirken, teknik ekiplerin çalışmalarını tamamlamasının ardından metro seferleri saat 11.00 itibarıyla normal işleyişine kavuştu.
İzmir Metro AŞ’den yapılan açıklamada, nihai onarım çalışmalarının işletim saatleri sonrasında gece yarısından itibaren gerçekleştirileceği bildirildi. Olayla ilgili adli sürecin başlatıldığı, benzer olayların tekrar yaşanmaması için gerekli güvenlik önlemlerinin alınacağı ifade edildi.
0 Yorum
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
Bir Yorum Bırakın