- İzmir
- 23.12.2025 14:38
İzmir Şoförler Odası genel kurul öncesi esnafla buluştu
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan, genel kurul öncesinde Karabağlar’da esnafla bir araya gelerek ÖTV beklentisi, plaka artışı ve korsan taşımacılık gibi konulara ilişkin yapılan çalışmaları değerlendirdi
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : MEHMET ŞERİF TOPRAK
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan, 11 Ocak 2026’da yapılacak genel kurul öncesinde Karabağlar’da düzenlenen istişare toplantısında taksici esnafıyla bir araya geldi. Genel kurul sürecine sahada girilmesi gerektiğini vurgulayan Özkan, toplantıda oda yönetiminin son yıllarda yürüttüğü çalışmaları, esnafın karşı karşıya olduğu ekonomik ve hukuki sorunları ve önümüzdeki döneme ilişkin yol haritasını ayrıntılarıyla anlattı. Artan maliyetler, araç yenileme baskısı, mevzuat tartışmaları ve korsan taşımacılık tehdidinin taksici esnafını ciddi biçimde zorladığını belirten Özkan, bu süreçte oda olarak hem yerel yönetimlerle hem de Ankara’da yoğun bir temas trafiği yürüttüklerini söyledi. Özkan, “Bu oda masa başında değil, sahada; esnafla birlikte yönetiliyor” dedi.

TAHDİT HAKLARI VE MÜLKİYET YASASI UYARISI
Toplantının önemli başlıklarından biri, kamuoyunda “mülkiyet yasa tasarısı” olarak bilinen düzenleme girişimi oldu. 1986 yılında verilen tahdit haklarının tartışmaya açılmasının esnaf için ciddi bir tehdit oluşturduğunu belirten Özkan, bu konuda Ankara’da yürütülen temasların önemine dikkat çekti. Özkan, “1986’da tarlasını, bağını, bahçesini satan, evini satan, eşinin kolundaki bileziği bozdurup araç alan esnafın hakkı tartışmaya açıldı. Biz buna sessiz kalamazdık. Ankara’ya gittik, anlattık. Bunun kazanılmış hak olduğunu, müktesep hak olduğunu söyledik. Mevcut esnafın hakkı geri alınamaz dedik. Şu an için bu konu rafa kaldırıldı ve esnaf adına derin bir nefes aldık” dedi.
ÖTV ÇIKMADI, YERELDE ÇÖZÜM ARANDI
Araç yenileme sorununun esnafın belini büktüğünü dile getiren Özkan, 2016’da verilen bir defaya mahsus ÖTV hakkının ardından araçların ekonomik ömrünü doldurduğunu hatırlattı. Yeni bir ÖTV düzenlemesinin hayata geçirilmemesi üzerine farklı yollar aradıklarını söyleyen Özkan, “Cumhurbaşkanımız geçmişte ticari araç yenilenirken ÖTV muafiyeti sözü verdi. Biz bu sözü unutturmayacağız. Dosyamızı hazırladık, iktidar-muhalefet ayırmadan milletvekillerine sunduk. Pandemi, deprem yaşandı; elbette öncelik depremzedelerindi. Ama yaralar sarıldıkça bu talebi tekrar hatırlatıyoruz” diye konuştu. ÖTV düzenlemesi çıkmayınca İzmir Büyükşehir Belediyesi ile temasa geçtiklerini aktaran Özkan, “ÖTV çıkmadı ama biz de ‘esnaf ne yapacak’ diye düşündük. Büyükşehir Belediye Başkanımız Cemil Tugay’a gittik. ‘En azından araç yaş sınırını uzatalım’ dedik. 9 yaş sınırı 12’ye çıkarıldı. 2028’in sonuna kadar 3 yıl kazandık. Bu, birçok arkadaşımız için ayakta kalma süresi demektir” diye belirtti.
TAKSİ VE S PLAKA ARTIŞINA NET İTİRAZ
Özkan, İzmir’de taksi ve S plaka sayısının artırılmasına yönelik girişimlere de sert çıktı. Geçen yıl gündeme gelen 200’er araçlık artışın esnafın gelirini doğrudan etkileyeceğini savunan Özkan, UKOME sürecini şöyle anlattı: “200 araç demek, her birinizin ekmeğinden bir parça demek. İzmir’de sorun araç sayısı değil, trafik. Araç duraktan çıkıyor ama geri dönemiyor. Vatandaş da ‘taksi yok’ diyor. Bu artışı UKOME’de oy çokluğuyla engelledik. Sonrasında konu tamamen geri çekildi.” Olası yeni girişimlere karşı hazırlıklı olduklarını da belirten Özkan, İzmir’in 2030 yılına kadar olan taksi ihtiyacını ortaya koyan bilimsel bir rapor hazırlattıklarını söyledi. Özkan, “Bir profesöre 3 aylık bilimsel çalışma yaptırdık. 2030’a kadar İzmir’de taksi sayısının 3125 olması gerektiğini ortaya koyan bir rapor elimizde. Eğer bu konu tekrar gündeme gelirse, hukuki mücadelede elimizde güçlü bir dayanak olacak” dedi.
BU AÇIK BİR KORSANDIR
Toplantıda Martı TAG uygulamasına sert sözlerle tepki göstererek bu sistemin açık bir korsan taşımacılık faaliyeti olduğunu söyleyen Özkan, “Emniyet denetim yapıyor, korsandan ceza yazıyor. Ama bir bakıyorsunuz billboardlarda, duraklarda reklamlar var. Biz Valiliğe, Büyükşehir’e, tüm kurumlara resmi başvurular yaptık. Direklerdeki reklamları kaldırtabildik ama belediyeye ait alanlarda sorun sürüyor. Bu işin peşini bırakmayacağız” diye konuştu. Özkan, korsan taşımacılıkla ilgili hazırlanan dosyaların tüm İzmir milletvekillerine gönderildiğini, siyasi ayrım yapılmadığını vurguladı.
KOMİSYONLAR DÜŞMELİ
Toplantıda dijital platformlara da değinen Özkan, teknolojiye karşı olmadıklarını vurguladı. Uber, BiTaksi ve Yandex gibi uygulamalarla taksinin birlikte çalıştığını hatırlatan Özkan, “Komisyon oranları yüzde 15-16 seviyelerinde. Bu oranlar esnafı zorluyor. Talebimiz net: Bu rakamlar yüzde 10’lara, 9’lara çekilmeli. Bizim kapımız herkese açık ama esnafın da ayakta kalması gerekiyor” dedi.
Konuşmasının sonunda 11 Ocak 2026’da yapılacak genel kurul için çağrı yapan Özkan, katılımın oda açısından hayati önemde olduğunu söyledi.
Kaynak : MEHMET ŞERİF TOPRAK