- İzmir
- 30.04.2025 15:06
İzmir’de ulaşım yatırımlarındaki hamleler meyvesini vermeye başladı. Buca ile Bornova’yı kesintisiz birbirine bağlayacak dev projede son bir yılda yüzde 45 ilerleme sağlanırken projenin önemli etaplarından biri olan tünel kazılarında yüzde 95 seviyesine gelindi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, bir yıllık hizmet döneminde İzmir’in ulaşım altyapısını güçlendirme hedefiyle ulaşım yatırımlarına ivme kazandırdı. Kentin ulaşım yükünü hafifletecek noktalara hızlı dokunuşlar yapılırken, Buca ile Bornova’yı birbirine bağlayarak kent trafiğine nefes aldıracak alternatif yol projesinde son bir yılda büyük ilerleme kaydedildi.
Konak Tüneli’nden başlayıp otogar viyadüklerinde sona eren, 2,5 kilometresi derin çift tünelden oluşan toplam 8,3 kilometrelik büyük ulaşım projesinde, 2017 ile 2024 yılları arasında yüzde 40’lık bir ilerleme kaydedildi. Nisan 2024’te Başkan Dr. Cemil Tugay’ın göreve başlamasının ardından, ekipler kısa sürede yüzde 45’lik ek bir ilerleme sağlayarak projenin genel ilerleme oranını yüzde 85’e çıkardı. Tünel kazılarında ise yüzde 95 tamamlanma seviyesine ulaşıldı. Projenin tünel kazılarının 2025 yılının ortasında tamamlanması, yolun ise 2026 yılında hizmete açılması planlanıyor.
Buca Onat Tüneli, sadece İzmir’in değil Türkiye’nin de belediye kaynaklarıyla yapılan en uzun karayolu tüneli olacak. Buca ile Bornova arasını 10 dakikaya indirecek yol sayesinde Konak, Balçova, Çeşme, Urla gibi ilçelerden şehir trafiğine girmeden Bornova, Karşıyaka gibi İzmir’in kuzeyindeki ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yoluna bağlanılabilecek. Kent merkezinde oluşacak yeri arter sayesinde Yeşildere Caddesi ve Ankara Caddesi üzerinde oluşan Bornova trafiği ile otogar yönüne Şehitler Caddesi ve Kamil Tunca üzerinden oluşan Halkapınar trafiği büyük ölçüde rahatlayacak. İzmirliler, Konak Tüneli ve Homeros Bulvarı üzerinden Buca Onat Tüneli’ne bağlanarak kısa sürede otogar ve Bornova’ya ulaşmış olacak. Projenin güncel fiyatlarla yatırım maliyeti ise 3 milyar TL.