Kemeraltı Çarşısı’nda trafo sorunu: Esnaf aylardır elektriksiz

Kemeraltı Çarşısı’nda yaklaşık 2,5 aydır devam eden elektrik kesintileri, esnafı hem maddi hem manevi olarak zor durumda bıraktı. Klima, buzdolabı ve terazilerin çalışmaması nedeniyle çarşıda ticaret durma noktasına gelirken, esnaflar yetkililerden çözüm bekliyor

  • Oluşturulma Tarihi : 24.07.2025 09:06
  • Güncelleme Tarihi : 24.07.2025 09:06
  • Kaynak : MERVE AĞRIÇ
Kemeraltı Çarşısı’nda trafo sorunu: Esnaf aylardır elektriksiz haberinin görseli

İzmir tarihinin ve ticaretinin kalbi olan Kemeraltı Çarşısı’nda yaklaşık 2,5 aydır devam eden elektrik kesintileri, hem esnafı hem de bölgeye gelen yerli-yabancı ziyaretçileri mağdur ediyor. Çarşıdaki birçok işletme klima, buzdolabı ve elektronik cihazlarını çalıştıramazken, esnaf hem maddi kayıplar yaşıyor hem de müşteri kaybıyla karşı karşıya kalıyor. Gazetemizin bölgede yaptığı gözlem ve görüşmeler sonucunda, sadece özel işletmelerin değil, Konak Belediyesi’ne ait olan ve sosyal belediyecilik kapsamında hizmet veren ‘Mutluluk Kahvesi’nin dahi bu sorundan etkilendiği ortaya çıktı. Trafo kaynaklı faz düşüklüğü nedeniyle yaşanan sıkıntılara rağmen çözüm üretilmemesi tepkilere neden olurken, Kemeraltı esnafı Gediz Elektrik, Büyükşehir Belediyesi, Konak Belediyesi, Enerji Bakanlığı ve CİMER ile iletişime geçtiklerini belirterek yetkililerden bir an önce kalıcı bir müdahale beklediğini ifade etti. 

ÖKMEN: MİSAFİRLERİMİZİ AĞIRLARKEN UTANIYORUZ”

Köfteci Kardeşler işletmesinin sahibi Orhan Ökmen, işletmelerinde yaklaşık 10-15 gündür elektrik sıkıntısı yaşadıklarını ifade etti. İzmir’deki sıcak yaz günlerinde hem maddi hem de manevi olarak zorlandıklarını vurgulayan Ökmen, “Klima ve dolaplarım çalışmıyor. Başvurmadığımız merci kalmadı. CİMER üzerinden Enerji Bakanlığı’na kadar gittik. Fakat herhangi bir sonuç alamadık. Konak Belediyesi’nin Mutluluk Kahvesi var hemen yanda onlar da aynı şekilde mağdur. Elektrik arızası nedeniyle ekipler geldi, trafoları kontrol etti. Trafonun arızalar nedeniyle elektrik yükünü kaldırmadığını söylediler. Ancak şöyle bir durum var buradan değil, dışardan kaynaklanıyor bu elektrik kesintileri. Daha farklı bir mecradan dolayı fazlarda sıkıntı yaşanıyor. Dükkânda bir sürü gıda ürünü var. Bozulmasın diye veya bir mağduriyet yaşanmasın diye riske atamıyoruz çabalıyoruz. Bizim çabamız karşısında, mağduriyetimizin giderilmesi için hiçbir şey yapılmıyor. Kemeraltı İzmir’in gözbebeği. Dışarıdan gelen misafirlerimizi ve turistlerimizi bu sıcakta bu şekilde ağırlarken utanıyoruz” diye aktardı. 

AYDIN: MUHATAP OLACAK KİMSEYİ BULAMIYORUZ

Mağduriyetlerini her seferinde dile getirdiklerini ve birçok esnafın mağdur olduğunu ifade eden Hacı Kuyumculuk işletmesinin çalışanı Akın Aydın, “2,5 aydır elektrik sıkıntısı yaşıyoruz. Burası bir ticaret merkezi. Gediz Elektrikle, TEDAŞ’la ve müşteri hizmetleriyle iletişime geçtik. Gerekli yerlere başvuruyoruz bize yapacak bir şey olmadığını söylüyorlar. Trafodaki faz düşüklüğünden kaynaklandığını söylüyorlar. Bizim işimiz burada zaten elektrikle. Terazilerimiz çalışmıyor. Ürünü fiyatlandırırken sorun yaşıyoruz. Ticari olarak durumumuz gerçekten kötü. Karşımızda muhatap olacak kimseyi de bulamıyoruz. Bir an önce bu mağduriyetin giderilmesini istiyoruz” dedi. 

DOĞAN: DÖNEN YOK 

Bir çanta mağazasında çalışan Ahmet Doğan, 1 buçuk aydır elektrik kesintileri ile mağdur olduklarını belirtti. Her gün düzenli olarak öğleden sonra 2-3 saatlik bir elektrik kesintisinin yaşandığını aktaran Doğan, “Sezonun ortasındayız. Gerekli yetkilileri, Gediz Elektrik’i ve 186 numaralı (elektrik arızası bildirme hattı) müşteri hizmetlerini aradık. Sürekli ‘gelip yapacağız’ diyorlar ancak dönen yok. Faz düşüklüğü var diyorlar sadece ancak çözüm yok. Bu sıcak aylarda müşteri sıkıntısı yaşıyoruz” ifadelerini kullandı.

HASAN: ŞİKAYETLERİMİZ HAVADA KALIYOR

Camcı Mefruşat işletmesinin çalışanı Remzi Hasan ise 1 aydır elektrik sıkıntısı yaşadıklarını dile getirerek “Her gün yetkili birimleri arıyoruz. Ancak geri dönüş sağlanmıyor. Şikayetlerimiz havada kalıyor. Dükkânın içi sıcak ve karanlık, müşteri gelmiyor. Dantel türü ürünler satıyoruz. Gelen müşteri inceleyemiyor. Bir an önce bu problemin giderilmesini istiyoruz. İş yapamıyoruz” sözlerine yer verdi.