LOGISTECH 2025, 17 bin ziyaretçi İzmir’de buluşturdu

İzmir’de bu yıl dördüncüsü düzenlenen Uluslararası Lojistik, Depolama ve Teknolojileri Fuarı LOGISTECH, 50 ilden ve 20’ye yakın ülkeden yaklaşık 17 bin 240 ziyaretçiyi ağırladı. 

  • Oluşturulma Tarihi :
  • Güncelleme Tarihi :
  • Kaynak : BÜLTEN
LOGISTECH 2025, 17 bin ziyaretçi İzmir’de buluşturdu haberinin görseli

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından düzenlenen LOGISTECH – 4. Uluslararası Lojistik, Depolama ve Teknolojileri Fuarı, 8-10 Ekim tarihleri arasında sektörün nabzını tuttu. Fuar İzmir A Hol'de gerçekleşen ve Akdeniz’in en büyük lojistik etkinliği olarak kabul edilen LOGISTECH, Almanya’dan Çin’e, ABD’den Mısır’a kadar pek çok ülkeden profesyonelleri ağırlayarak, 17 binin üzerinde ziyaretçiye lojistik dünyasının tüm dinamiklerini aynı çatı altında sundu.

fuar

GENÇLERDEN KARBONSUZ ULAŞIM PROJELERİ

Sürdürülebilir ulaşım ve karbon azaltımı temalarıyla da öne çıkan fuar kapsamında, İZFAŞ ve DB Tarımsal Enerji iş birliğiyle gerçekleştirilen DEKATHON 2025 – Ulaşımda Karbonsuzlaşma İdeathonu’na 5 üniversiteden, 18 takım, 75 genç katıldı. Taşımacılıkta boş dönüşleri azaltan, online alışveriş kaynaklı karbon salımını düşüren ve atık yağların geri dönüşümünü artıran yenilikçi birçok proje geliştiren gençler, iki gün boyunca fuar alanında enerji verimliliğini artıracak ve karbon ayak izini azaltacak fikirler üzerinde çalıştı.

fuar

TÜRKİYE – ÇİN ARASINDA LOJİSTİK KÖPRÜSÜ

Çin’in en büyük ölçekli ve en etkili lojistik etkinliklerinden biri olan WIFFA Expo da LOGISTECH Fuarı’ndaydı. İZFAŞ ile lojistik sektörünün uluslararası anlamda en büyük uluslararası kargo taşımacılığı acentelerini bir araya getiren şirketlerden biri olan WIFFA arasında iş birliği anlaşması da imzalandı. İZFAŞ Genel Müdürü Tuğçe Cumalıoğlu ve WIFFA Uluslararası İlişkiler Müdürü Lan Xiaochen tarafından imzalanan anlaşma, LOGISTECH ve WIFFA fuarlarında karşılıklı tanıtım ve katılımcı desteğini kapsıyor. İş birliği, fuar tanıtımlarında karşılıklı destek sağlanmasını, sektörel bilgi ve deneyim paylaşımının artırılmasını ve Türkiye ile Çin lojistik sektörleri arasında güçlü ve sürdürülebilir bir ağ kurulmasını hedefliyor.

fuar

SPEED NETWORKİNG İLE SANİYELERLE KURULAN İŞ BAĞLANTILARI

Fuarın ilk gününde düzenlenen, yerli ve yabancı sektör temsilcilerini doğrudan iş bağlantılarına yönlendiren Speed Networking etkinliği, fuarın en hareketli bölümlerinden biri oldu. Buluşmada; lojistik, taşımacılık, liman işletmeciliği, teknoloji, üretim ve hizmet sektörlerinden firmalarla birlikte çok sayıda ticaret odası, birlik ve uluslararası kuruluş temsilcisi yer aldı. Avrupa ülkeleri, Çin, Afrika ve Orta Doğu’dan gelen temsilcilerle Türk firmalar arasında ihracat, ithalat, denizyolu taşımacılığı, tedarik zinciri ve yatırım alanlarında iş birlikleri değerlendirildi. Etkinliğe, iş dünyasının önde gelen kurum ve kuruluşlarının temsilcileri de katıldı. Ayrıca, liman işletmeleri, taşıma organizatörleri, depolama ve otomasyon firmaları ile teknoloji sağlayıcıları, fuar boyunca yeni iş bağlantıları kurma fırsatı buldu.

fuar

KATILIMCILARDAN LOGISTECH’E TAM NOT

Fuara katılan firmalar, LOGISTECH 2025’in uluslararası etkisini ve İzmir’in lojistik üssü olma potansiyelini değerlendirdi.
Ulusoy Denizcilik Ticaret ve Kiralama Müdürü Volkan Eruçar, fuarda olmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirterek, “Ev sahibi olarak müşterilerimizi karşıladık. Fuar, müşterilerimizle, iş ortaklarımızla bir araya gelmek için çok önemli bir platform. Bu fuarın çok gelişeceğini, bir sonraki yılda daha büyüyeceğini düşünüyorum. Ayrıca, fuarın, uluslararası olma yönünde çaba göstermesini umuyorum. Speed Network alanında bulundum. Doğru noktaları ve zincirleri bulmak için çok doğru bir başlangıç olmuş. Mısır ve Ürdün delegeleri vardı. Bizim bu ülkelerle devam eden ticaretimiz var. Bundan sonra daha da artarak devam edecek” dedi.

Hamburg Invest Türkiye Temsilcisi Ünal Eren, fuara ilk kez katıldıklarını belirterek, “Hamburg, güçlü bir lojistik altyapıya sahip bir kent. Bu fuar, şirketimizin altyapısını tanıtmak ve Türk firmalarıyla doğrudan temas kurmak açısından çok önemli bir fırsat oldu. Speed Networking alanı kısa sürede çok verimli görüşmelere sahne oldu. İzmir, limanı ve havayolu altyapısıyla lojistik ve lojistik fuarı için mükemmel bir şehir” diye konuştu.

EvoLog Lojistik Genel Müdürü Halil Özendi ise “Bu yıl bu fuara ikinci kez katılıyoruz, fuardan çok memnunuz, ziyaretçi kalitesi çok iyi, verimli. Biz her ne kadar İstanbul merkezli bir firma olsak da Karşıyaka Basketbol Takımı sponsoruyuz. Biz firma olarak İzmir’de kazandığımızı, İzmir’e harcamak istiyoruz. Karşıyaka’dan Avrupa’ya bir kapı açıyoruz. Biz firma olarak aktif olarak İzmir ve Ege Bölgesi pazarında varlığımızı sürdürmeye ve büyütmeye karalıyız. Bundan sonraki fuarlara da katılımımız devam edecek” dedi.

TCEEGE İdari İşler Müdürü Reşat Zerdeci, fuara üçüncü kez katıldıklarını aktararak, “Bu yıl ziyaretçi ilgisi çok yoğundu, standımız sürekli doluydu. Speed Networking çalışması bizim için çok faydalı geçti, yeni bağlantılar kurduk. Aliağa’daki konteyner terminalimiz Ege’nin ihracatına büyük katkı sağlıyor, bu fuar da bizim için önemli bir vitrindi” ifadelerini kullandı.

Lima Lojistik Kurucu Ortağı Cenker Ural, Bursa merkezli bir şirket olduklarını, İzmir’in iş yaptıkları, çok sevdikleri bir şehir olduğunu söyledi. Ural, “İkinci yılından itibaren katıldığımız bu fuar her sene kendini geliştiriyor. Bu çerçevede İZFAŞ yetkililerine teşekkür ediyoruz. Fuarda üç gün boyunca standımız hiç boş kalmadı. Aynı zamanda İZFAŞ ile Çin fuarında da iş birliğimiz var. Önümüzdeki yıllarda da bu fuarda olacağız” diye konuştu.

WIFFA Uluslararası İlişkiler Müdürü Lan Xiaochen, “Türkiye, Çin için Avrupa ile Asya arasında önemli bir geçiş noktası. Bu fuarda birçok Türk firmasıyla tanıştık ve iş anlaşması imzaladık. İzmir çok güzel bir şehir; denizi, yemekleri ve sıcak insanlarıyla bizim için unutulmaz bir deneyim oldu. İZFAŞ ile de iş birliği anlaşması imzaladık. Fuar açısından baktığımızda da İzmir’in liman kenti olması, fuarın önemini artırıyor. İnanıyorum ki önümüzdeki yıllarda da 

LOGISTECH Fuarı bizim için yeni ticaret kapıları açacak büyük bir etkinlik olmaya devam edecek” dedi.
Kıta Lojistik Marka Müdürü Mehmet Efe Süyek, “İzmir fuarlarla hemhal olmuş bir şehir. LOGISTECH, sektör açısından bizim önem verdiğimiz bir yer. Her sene bir önceki yılın üstüne çıkmak üzere kendimizi hazırlıyoruz. Bu yıl 30. yılımız ve bu fuar için bir konsept belirledik, kalp atışı. Bizim için kalbimizin attığı yer lojistik. Sanat anlamında da konseptimize paralel olarak Hakan Aysev’i ağırladık. İş bağlantıları ve katılımcı sayısı olarak fuarda gördüğümüz ilgiden çok memnunuz” şeklinde konuştu

Kaynak : BÜLTEN

Okumaya Devam Et

Aşağı kaydırmaya devam edebilir veya ilgi alanınıza göre seçim yapabilirsiniz.