Trafik sorununda düğüm çözülüyor: O proje için ÇED onayı verildi

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, İzmir Kuzey – Doğu Çevre Otoyolu’na ilişkin proje için ÇED olumlu kararı verdi. ÇED süreçlerinin tamamlanması sonrasında çevre yolunun 4 yıl içinde hizmete açılacağı ön görülüyor.

  • Oluşturulma Tarihi : 28.08.2025 15:23
  • Güncelleme Tarihi : 28.08.2025 15:23
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Trafik sorununda düğüm çözülüyor: O proje için ÇED onayı verildi haberinin görseli

İzmir’de son dönemlerde sık sık gündeme gelen trafik sorununa ilişkin yeni bir gelişme yaşandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü’nün hayata geçirmeyi hedeflediği İzmir Kuzey – Doğu Çevre Otoyolu’yla (2’nci çevre yolu) ilgili ÇED olumlu kararı çıktı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından onay verilen projenin bedeli 5 milyar 243 milyon 49 bin lira olarak belirlendi. ÇED sürecinin tamamlanması sonrasında 4 yıl içinde çevre yolunun hizmete açılması planlanıyor. 

YENİ YOL HANGİ BÖLGELERDEN GEÇECEK?

Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu proje güzergahında yer alan bilgiye göre, yeni yol Menemen, Çiğli, Karşıyaka, Bornova, Kemalpaşa, Buca'dan geçecek. 41 km uzunluğundaki güzergah üzerinde, dört adedi otoyol-otoyol ve otoyol-devlet yolu bağlantısı olmak üzere toplamda 11 adet kavşak bulunacak. Proje tanıtım dosyasında şu ifadelere yer verildi:

"Proje güzergahı Menemen-Çandarlı Otoyolu'nun Koyundere kesiminden ayrılmakta, Menemen ve Çiğli'nin doğusundaki dağlık kesimden güney istikametinde geçerek doğuya yönelmektedir. Bu kesimde de Bayraklı ve Karşıyaka'nın kuzeyinden doğu istikametinde geçen proje hattı, geçmiş yıllarda projesi tamamlanan Bornova Çevre Yolu hattına oturarak Evka-4 mahallesinin altından tünelle geçmektedir. Bu kesimin devamında Homeros Vadisi'ni ve Manisa Yolu'nu keserek Bornova'nın etrafından dolaşan proje güzergahı Ambarlar kesimine ulaşmakta ve İzmir-Ankara Devlet Yolu ile İzmir-İstanbul Otoyolu ile kesişmektedir. Bu noktadan itibaren sanayi sitelerinin doğusundaki dağlık kesimi kullanarak güney istikametinde ilerleyen güzergah, proje sonunda mevcut Buca Kavşağına bağlanarak sona ermektedir. İzmir Kuzey-Doğu Çevre Otoyolu (Km: 0+000-41+000) Projesi için gerçekleştirilen etüt mühendislik çalışmaları neticesinde proje hattı Menemen-Çandarlı Otoyolu'nun Koyundere kesiminden ayrılarak başlamakta (Km:0+000) olup mevcut Buca Kavşağına bağlanarak son (Km:40+823) bulmaktadır. Proje güzergahı toplam uzunluğu yaklaşık 40,823 kilometre olup 3 şerit gidiş – 3 şerit geliş olacak şekilde (2 x 3) ve platform genişliği toplam 37,5 metre olacak şekilde tasarlanmıştır. Proje hızı otoyol standardı olarak 120 km/saat olarak belirlenmiştir. Proje hızı tüm güzergah boyunca hem yatay hem de düşey olarak korunarak projelendirme çalışması yapılmıştır."

Kaynak : HABER MERKEZİ