- İzmir
- 24.11.2025 16:58
Zeytin ve zeytinyağı sezonu Kınık'ta açıldı
Zeytin ve zeytinyağında 2025-2026 sezonu, İzmir Ticaret Borsası ve Bergama Ticaret Odası iş birliğiyle Kınık'ta açıldı. Sektör temsilcileri, tağşiş ile mücadele ve bölgesel markalaşma için birlik çağrısı yaptı
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : BÜLTEN
KEMAL ÖZKURT/ İzmir Ticaret Borsası ve Bergama Ticaret Odası’nın iş birliğiyle, Bergama ve Kınık belediyelerinin destekleriyle düzenlenen 2025-2026 Sezonu Zeytin ve Zeytinyağı Açılış Töreni Kınık’ta gerçekleştirildi. Yayakent’teki Kınık Çocuk Köyü’nde yapılan törende sektör temsilcileri, akademisyenler, yerel yöneticiler ve üreticiler bir araya geldi. Programa Kınık Belediye Başkanı Sema Bodur, İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli ve Bergama Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Kolat Katılım gösterdi. Programın açılışında konuşan Başkan Bodur, "Zeytin ve zeytinyağı yalnızca ekonomik bir ürün değil; kültürümüzün, toprağımızın, binlerce yıllık geleneğimizin bir parçasıdır. Belediyemiz olarak üreticimizin yanında olacağız. Kaliteyi artırmaya, markalaşmaya ve bölgesel kalkınmaya yönelik desteklerimiz devam edecektir" dedi.

KINIK'IN TOPRAKLARI BEREKET SAÇIYOR
Kınık'ın çok verimli topraklara sahip olduğunu söyleyen Başkan Bodur, "Kınık, Bakırçay’ın büyük bir kısmının yer aldığı bir bölgedir. Bakırçay, dünyanın en önemli topraklarından biridir. Ve aynı zamanda hep şunu söylerim: Bir yer bu kadar mı güzel olur? Altı da altın, üstü de altın. Kömürüyle, gümüşüyle, altınıya, üzerinde ise Bakırçay denilince “Adam ekseniz olur” derler. O denli verimli topraklarımızda bir fideni toprağa koyup bugüne getiren herkese, zeytin köklerini derine saldığı için uzun yıllar ayakta kalan her ağacı eken, bugün aramızda olan ya da olmayan herkese çok teşekkür ediyorum. Yeni sezonun ilçemize, bölgemize ve tüm üreticilerimize bereketli kazançlar getirmesini diliyorum" diye konuştu.

NİTELİKLİ ÜRETİM İÇİN DÖNÜŞÜM ŞART
Türkiye zeytin ve zeytinyağı sektörünün, sahip olduğu büyük potansiyel ve köklü üretim geleneğine rağmen çeşitli yapısal sorunlarla yüzleşmeye devam ettiğini ifade eden Kestelli, "Bu sorunlar üretimden hasada, işleme süreçlerinden iç tüketime, dış ticaretten markalaşmaya kadar geniş bir alanı etkilemekte ve sektörün küresel rekabet gücünü sınırlamaktadır. Tağşiş ve merdiven altı üretim hem tüketici sağlığını hem de dürüst üreticiyi zedelemeye maalesef devam ediyor. Depolama altyapısının yetersizliği kalite kaybına ve ekonomik zarara neden oluyor. Artan maliyetler ve finansmana erişim zorlukları, üretim ve rekabet gücümüzü sınırlıyor. Markalı ihracat oranının düşük kalması ise dünya pazarında gerçek potansiyelimize ulaşmamızı engelliyor. Artık biliyoruz ki iklim değişikliği verimi ve kaliteyi tehdit eden en kritik unsur. Bunun için kültürel uygulamalar ve adaptasyon modelleri geliştirilmeli ve desteklenmeli. Bu tablo bize açık bir görev veriyor. Sürdürülebilirlik, teknoloji, kalite ve markalaşma merkezli bir dönüşümü hep birlikte gerçekleştirmeliyiz" ifadelerini kullandı.

GELİŞMEK İÇİN MARKALAŞMALIYIZ
Zeytin ve zeytinyağının gelişimi için markalaşmanın önemine dikkat çeken Kolat, "Ne yazık ki içinde bulunduğumuz dönemde tarım sektörü, yüksek maliyetlerden iklim değişikliğinin getirdiği güvensizliklere kadar pek çok zorlukla mücadele etmektedir. Bu zorlu ekonomik ortamda üretmeye devam eden, toprağına sahip çıkan çiftçilerimiz ve üreticilerimiz her türlü takdiri hak etmektedir. Bizler Bergama Ticaret Odası olarak bu kötü gidişatı tersine çevirmek için elimizi taşın altına koymaya, üreticimizin sesini Ankara’ya ve ilgili tüm kurumlara duyurmaya kararlıyız. Markalaşma konularındaki eğitimler ve projelere gerçekten çok önem veriyoruz. Zeytin ve zeytinyağımızı etiketsiz, ambalajsız, teneke veya bidonlarda satmak yerine markalı olarak raflarda ve evlerde görmek hayalimizdir. Napolyon Bonaparte “Savaş kazanmak için üç şey lazım: Para, para, para” demiş. Bizler de bölgemizde zeytin ve zeytinyağımızın gelişimi için üç şey lazım diyoruz: Marka, marka, marka. Bu konudaki ısrarımızdan asla vazgeçmeyeceğiz" diye konuştu.
Programda İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Üyesi S. Güngör Şarman “Zeytin ve zeytinyağı sektöründe son gelişmeler” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Ardından İzmir Ekonomi Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Betül Öztürk “Zeytinyağının Ege gastronomisindeki yeri” üzerine değerlendirmelerde bulundu. Törende ayrıca İTB’nin yürüttüğü Zeytin & Zeytinyağı AB Projesi tanıtıldı.
Kaynak : BÜLTEN