İzmir’de öğretmenler Edebiyat Akademisi etkinliğinde buluştu

İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün organize ettiği “İzmir Öğretmen Akademileri” etkinlikleri kapsamında “Edebiyat Akademisi”ne katılan öğretmenler, Türkçe ve edebiyat öğretiminde sanatsal ve edebi uyaranları yaratıcı drama ile birleştiren interaktif atölye çalışmaları gerçekleştirdi. Etkinlik, öğrencilere dil becerilerini geliştirmeleri için yenilikçi yöntemler sundu.

  • Oluşturulma Tarihi :
  • Güncelleme Tarihi :
  • Kaynak : BÜLTEN
İzmir’de öğretmenler Edebiyat Akademisi etkinliğinde buluştu haberinin görseli

İzmir İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün himayesinde düzenlenen “İzmir Öğretmen Akademileri” kapsamında, “Edebiyat Akademisi” etkinliği, İzmir Cumhuriyet Müzesi’nde öğretmenlerle buluştu. Etkinliğe, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü’nden Doç. Dr. Eylem Ezgi Ahıskalı ve İzmir Öğretmen Akademileri Koordinatörleri katıldı. Etkinlikte, Türkçe ve Türk dili edebiyatı derslerinde öğretmenlerin kullanabileceği çeşitli yaratıcı drama yöntemleri ile sınıf düzeyine uygun atölye çalışmaları yapıldı. Katılımcılar, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla edebiyat ve sanatı birleştirerek eğitici teknikler üzerinde çalıştı. Ahıskalı, edebi ve sanatsal uyaranların öğrencilerin dört temel dil becerisini nasıl güçlendirdiğini ve öğrencilerin zihin ve gönül dünyalarına nasıl dokunduğunu vurguladı.

akademı

“KAVRAMSAL BİLGİLERİ SOMUT YAŞANTILARA DÖNÜŞTÜRÜYORUZ”

Dil ve edebiyat öğretiminde edebî ve sanatsal uyaranlar kullanmanın öğrencilerin dört temel dil becerisini geliştirmedeki önemini vurgulayan Ahıskalı, bu uyaranların; öğrencilerin zihinsel anlam kurmada imge, duygu ve sembolleri yorumlayarak dilin çok katmanlı yapısını deneyimlemesine ve estetik bakış açısı kazanmasına olanak tanıyacağını ifade etti. 
Kavramsal bilgiler somut yaşantılara dönüşerek öğrenmeyi kalıcı hale getirdiğinin altını çizen Ahıskalı, “Öğrenciler, bir olaya ya da olguya ilişkin farklı bakış açılarını canlandırır. Böylece onların yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme, empati kurma gibi bilişsel ve duyusal becerileri desteklenmiş olur. Dil becerilerinin çok yönlü gelişimini destekleyen edebi ve sanatsal uyaranlar, teknolojik araçlarla da birleştirildiğinde öğrencilerin dikkatini odaklayan, etkili ve eğitsel araçlara dönüşür. Bu nedenle gerçekleştirilen atölye çalışmasında kullanılan bu yöntemler, çağdaş Türkçe ve edebiyat öğretimi yaklaşımlarının neredeyse tamamında temel öğretim stratejisi olarak kullanılabilir. Özellikle eğitimciler için hem pedagojik hem de gelişimsel açıdan çeşitli edebi ve sanatsal uyaranların sınıfa taşınması son derece önemlidir.” dedi.
Etkinlik, belge takdimi ve toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.

ÖĞRENCİLERİN ZİHİN VE GÖNÜL DÜNYALARINA DOKUNAN TEKNİKLER ÜRETİYORUZ

Yapılan etkinlik hakkında düşüncelerini aktaran İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, çağın dijitalleşme çağı olduğunun altını çizerek teknolojinin insan ruhuna dokunan sanatla birleştiğinde gerçek bir eğitim aracına dönüşebileceğini vurguladı. Dil ve edebiyat öğretimine yeni bir soluk getiren, öğrencilerin zihin ve gönül dünyalarına dokunan kıymetli bir atölye çalışması yapıldığını ifade eden Yahşi, “Eğitim, bilginin hayata, duyguya ve davranışa dönüşmesi sürecidir. Dil öğretimi ise bu sürecin en hassas noktasıdır. İzmir eğitim ailesi olarak çağdaş Türkçe ve edebiyat öğretimi yaklaşımlarını sınıflarına taşıyan, derslerini bir sanat atölyesine dönüştüren tüm öğretmenlerimizin yanındayız.” dedi.

Kaynak : BÜLTEN

Okumaya Devam Et

Aşağı kaydırmaya devam edebilir veya ilgi alanınıza göre seçim yapabilirsiniz.