Ruhunda İzmir olan bir şehir tiyatrosu

Mesleği için bedeller ödeyen tiyatro emekçisi Metin Güler, 26 yıldır seyircisine ‘merhaba’ diyor. Çeyrek asırlık tiyatrocu Güler ile kentin özlem duyduğu şehir tiyatrosunu konuştuk

  • Oluşturulma Tarihi : 20.02.2020 10:37
  • Güncelleme Tarihi : 20.02.2020 10:37
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Ruhunda İzmir olan bir şehir tiyatrosu haberinin görseli

SULTAN GÜMÜŞ / ÖZEL HABER
40’ın eşiğinde bir tiyatro sanatçısı olan Metin Güler, özellikle lise döneminde Halkevlerinde gördüğü eğitim ile 26 yıldır tiyatro mesleğini sürdürüyor. Aynı zamanda tiyatro yönetmeni de olan Güler, Engelsiz Sanat Ödülleri ‘Değer’ Ödülü ile Yılın Tiyatro Adamı ve En iyi Oyun Yönetmeni Ödüllerinin de sahibi. 20 yıldır görev aldığı Menemen Belediye Tiyatrosu (MEBET) Sanat Yönetmenliği’nden ayrılan Güler, ‘Ofiste Tiyatro Var’ adıyla duyurduğu ‘Tiyatro Ofisi’ni kurdu ve yeni bir yolculuğa adım attı. “İnsan ve mekan sınırsızlığı yaşıyoruz. Olmak istediğimiz kadar kişi oluyoruz, olmak istediğimiz alan kadar genişliyoruz” diyen Güler, İzmir’in ihtiyacı olan şehir tiyatrosuna ilişkin yorumlarda bulundu. Ruhunda İzmir’in aydınlığını taşıyan bir şehir tiyatrosunun varlığına işaret eden Güler, “İzmirliye borcumuz” dedi.



“İZMİRLİYE BORCUMUZ…”
Güler, sözlerine şöyle başladı: “Kentin sanat dinamiklerine, emek bileşenlerine sırtını dönmeyen bir şehir tiyatrosu. Bu kentin tiyatro hikayesine uygun bir şehir tiyatrosu. Kentin sanat gücüyle inşa edilen bir şehir tiyatrosu. Genel Sanat Yönetmeni dışarıdan monte edilmeyen bir şehir tiyatrosu. Onursal Genel Sanat Yönetmeni, şehir tiyatrosunu senelerdir kurma düşü kuran ve hatta geçmişte tüzüğünü hazırlamış olan Prof.Dr. Özdemir Nutku olacak bir şehir tiyatrosu. Bu kentin özel tiyatrolarının sancısı değil yol açıcısı olan bir şehir tiyatrosu. Dokuz Eylül Üniversitesi oyunculuk bölümü öğrencilerini potansiyel bir sanat gücü olarak kullanabilecek bir şehir tiyatrosu. Bütün İzmir coğrafyasına yayılmayı hedef edinen ve yerinde sanat hizmeti verecek bir şehir tiyatrosu. Projelere açık olduğu kadar, kadrolu bileşenleri de olan bir şehir tiyatrosu. Oyuncu ve teknik kadrosu bağımsız bir seçici kurul ile belirlenecek şeffaf bir şehir tiyatrosu. Tüzüğü sanatçılar ile yöneticilerin ortak aklından çıkan şehir tiyatrosu. Senelerdir kurulması için bahane edilen sebeplerden sıyrılarak, bir an önce kurulacak bir şehir tiyatrosu. İzmirliye borcumuz olan bir şehir tiyatrosu. Ruhunda İzmir’in aydınlığını taşıyan bir şehir tiyatrosu...”



“BİZİM MALZEMEMİZ HEP VAR”
İzmir’in tiyatro şehri değil, bir tiyatro göçü olduğunu vurgulayan Metin Güler, İzmir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatrosu’nun yaşama kazandırılmasını arzuluyor. Tiyatronun yaşamda yeni bir ünlem olduğuna inandığını söyleyen Güler, yeni ünlemler ve düşler için keşfe devam edeceklerini kaydetti. “Ben çok umutluyum” sözlerini kullanan Güler, “Türkiye’de iyi şeyler olduğunu ve umutsuzluğu kendimizin yarattığını düşünüyorum. Bence sinema ya da dizilerden tiyatroya doğru bir yolculuk var. Aslında eskiden sahneden ekrana bir yolculuk – göç olurdu. Şener Şen dahi sahneye döndü. Ben hep çok umutluydum zaten. Türkiye’de tiyatronun hak ettiği yere kendi tırnaklarıyla geleceğine hep inanırdım ve öyle de oluyor. Yani tiyatro kendi ayaklarının üzerinde durabilecek bir güç. Sürekli sistemden bir şey istemeye çokta gerek yok. Yani evet, bugün var olan sistem de tiyatroya yardımcı olursa ne güzel. Örneğin İzmir’de yeni devlet tiyatrolarının açılmasından yana da çok mutluyum. Özel tiyatroların çok olmasından da mutluyum. Ben umutlu olup, kendi umuduna sarılıp, bu umutla yolculuklara da çıkan biriyim. Tiyatro insanla gerçekleşen bir sanat ve insan var oldukça bence bizim malzememiz hep var” dedi.
Kötü çocuk tiyatrosunun bu mesleğe büyük bir ihanet olduğunu da sözlerine ekleyen Güler, “Çünkü geleceğin seyircisini, geleceğin oyuncusunu, geleceğin meslektaşını, geleceğin iyi insanını yok ediyorlar. Orada direkt karakteri, kişiliği zedeliyoruz. Evet, çok güzel çocuk tiyatrosu yapmayabilirsiniz ama lütfen doğru çocuk tiyatrosu yapın. En azından çocuklar güzel şeyler göremiyorlarsa bile yanlış şeyler görmesin ve mutlaka doğru şeyler duysunlar. Onun dışındaki tüm tiyatro hareketini destekliyorum” eleştirisine yer verdi.
AYDINLIĞIMIZ DOĞU’DAN GELİYOR
Anadolu’daki tiyatro hareketlerine de yabancı olmadığını dile getiren Güler, “Bendeki bu tiyatroya dair umut Anadolu’dan kaynaklanıyor. Pencereye nereden baktığınızla alakalı. İzmir’den sadece İstanbul ya da Ankara’ya bakarsanız belki bu içinizi acıtabilir. Bu üçleme dışında Anadolu gerçeği var. Anadolu’da yapılanlara sırt dönmemek, onları kucaklamak lazım. Onların gözlerindeki ışık güneşin doğuşu kadar aydınlık. Anadolu’da tiyatro yapanlara çok başka bir saygım var. Çünkü burada tiyatro yapmak bir tık daha kolay. İzmir çok aydınlık bir kent. Ama şunu da biliyorum ki bizim aydınlığımız Doğu’dan geliyor” yorumunda bulundu.



 

Elektronik Gazete

Resim Galerisi

GAP ÖZEL galerisinin önkapak görseli

GAP ÖZEL

Video Haber

23 yıllık hayali gerçek oluyor: Tralleis Antik Kenti ziyarete açılıyor başlıklı video haberin görseli

23 yıllık hayali gerçek oluyor: Tralleis Antik Kenti ziyarete açılıyor