Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümü 1. sınıf öğrencisi olan Erenay Ünal, Kurban Bayramı tatilini İzmir'deki teyzesinin yanında geçirdikten sonra Antalya'ya dönmek üzere yola çıkmıştı. Erenay'ın bindiği yolcu otobüsü, 31 Mayıs'ta Denizli'nin Sarayköy ilçesinde bariyerlere çarptıktan sonra bir anda alev aldı. 9 kişinin yaşamını yitirdiği, 32 kişinin ise yaralandığı kazada otobüsün ön tarafında oturan Erenay, alevlerin ve dumanın arasından kendini dışarı atmayı başardı.

AKCİĞERLERİ İSTEN KAMERALI SİSTEMLE TEMİZLENDİ
Vücudunun yaklaşık yüzde 30'unda 2. ve 3. derece ağır yanıklar oluşan Erenay’ın, yangın esnasında soluduğu sıcak hava ve duman nedeniyle nefes borusu ile akciğerleri de ciddi şekilde zarar gördü. Denizli Pamukkale Üniversitesi'ndeki ilk müdahalenin ardından bilinci kapalı şekilde İzmir Şehir Hastanesi Yanık Merkezi'ne sevk edilen genç öğrencinin tedavisi, Çocuk Cerrahisi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Akgün Oral tarafından üstlenildi.
Erenay'ın nefes borusu ve akciğerindeki is ile kurumlar, uzman ekiplerce kameralı sistemler kullanılarak tek tek temizlendi. Yoğun bakımda geçen kritik günlerin ardından Erenay, hastaneye gelişinin 5. gününde gözlerini açtı ve entübe durumundan çıkarıldı. 22 günlük titiz ve yoğun tedavi sürecinin ardından tamamen sağlığına kavuşan Erenay için taburcu işlemleri sırasında Yanık Merkezi çalışanları unutulmaz bir sürpriz hazırladı. Prof. Dr. Oral ve sağlık personeli, Erenay’ı evine uğurlamadan önce hastanede pasta keserek 18. yaş gününü kutladı.
ÜNAL: KAPILAR AÇILMADI, ALEVLERİN İÇİNDEN KENDİMİ ATTIM
Yaşadığı dehşet anlarını ve sonrasındaki tedavi sürecini anlatan Erenay Ünal, kazanın şokunu hala üzerinden atamadığını belirtti. Otobüsün ön bölümünde oturduğunu ifade eden Erenay, kaza anını şu sözlerle aktardı:
"Otobüs düz yolda giderken bir anda bariyere çıktı ve sürüklenmeye başladı, hemen ardından araçta yangın çıktı. Yolcular orta kapıya koştu. Şoför kapıları açmaya çalışıyordu ama başarılı olamadı. Kapılar açılmayınca herkes camlara yöneldi, çekiç aradım ama göremedim. Otobüsün içini duman bastı. Sadece iki camın kırıldığını gördüm. Ateş harlandığı zaman bana gelmesin diye orta kapının merdivenine sığındım. Sonunda kırık bir cam bulup alevlerin içinden kendimi dışarı atabildim. Gözümü açtığımda ise aradan 5 gün geçmişti. 18. yaşımı bu şekilde kutlayacağımı hiç düşünmezdim. Nefes alabilmek, yemek yiyebilmek çok güzel. Bu kadar çabuk iyileşmem kesinlikle doktorlarım ve sağlık çalışanları sayesinde."

ANNE ÜNAL: ERENAY O GÜN YENİDEN DOĞDU
Oğlunun hastaneye getirildiği ilk anlarda büyük bir çaresizlik yaşadıklarını söyleyen anne Sema Ünal, zor günleri geride bırakmanın mutluluğunu yaşadıklarını dile getirdi. Doktorların kendilerine her gün umut verici haberler ilettiğini belirten anne Ünal, "Beşinci günün sonunda 'entübeden çıkardık' dediler. Erenay o gün bizim için yeniden doğdu" diyerek hastane ekibine teşekkür etti.
Zorlu bir hastayı sağlıkla ve yürür vaziyette evine gönderebilmenin bir hekim için en büyük mutluluk kaynağı olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Akgün Oral ise Erenay’ın sağlığına kavuşmasını ve yeni yaşını küçük bir partiyle kutlamaktan gurur duyduklarını ifade etti.
0 Yorum
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!
Bir Yorum Bırakın