İzmirli Milli Judocuların Gözü Avrupa ve Balkan Şampiyonalarında
- Oluşturulma : 28.06.2026 11:07
- Güncelleme : 28.06.2026 11:07
- Kaynak : DHA
İzmir'de eğitim gören 14 yaşındaki judocular Aişe Dalda ve Nazlı Çiftçi, Türkiye'de elde ettikleri derecelerle milli takıma seçildi. Genç sporcular, şimdi hedeflerini Balkan Şampiyonası ve Avrupa Kupası'nda madalya kazanmak olarak belirledi.
İzmir'in Gaziemir ilçesindeki Şehit Er Selahattin Şener Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri Aişe Dalda ve Nazlı Çiftçi, judoda gösterdikleri başarılı performansın ardından milli takım kadrosuna girmeye hak kazandı.
Hatay'da düzenlenen Okul Sporları Judo Şampiyonası'nda kadınlar 57 kilo kategorisinde mücadele eden Aişe Dalda, tüm rakiplerini mağlup ederek Türkiye şampiyonu oldu. Aynı organizasyonda kadınlar 63 kiloda yarışan Nazlı Çiftçi ise Türkiye üçüncülüğünü elde etti. Bu sonuçlarla iki sporcu da milli takım formasını giymeye hak kazanırken, Balkan Şampiyonası ve Avrupa Kupası hazırlıklarına başladı.
Judoya 7-8 yaşlarında başladığını anlatan Nazlı Çiftçi, İzmir Büyükşehir Belediyesi Spor Kulübü sporcusu olduğunu belirterek, Hatay'da çıktığı 6 zorlu karşılaşmanın ardından Türkiye üçüncüsü olduğunu ve milli sporcu unvanını kazandığını söyledi. Daha önce iki kez Türkiye şampiyonu olduğunu ifade eden Çiftçi, bu başarısıyla Balkan Şampiyonası ve Avrupa Kupası'na katılma hakkı elde ettiğini dile getirdi. Başlangıçta ailesinin sakatlık endişesi yaşadığını belirten genç sporcu, elde ettiği başarıların ardından ailesinin kendisini her konuda desteklediğini söyledi. Eğitimini aksatmadan spor yaşamını sürdürmek istediğini belirten Çiftçi, gelecekte antrenör ya da beden eğitimi öğretmeni olmayı hedeflediğini kaydetti.
Türkiye şampiyonu Aişe Dalda ise yoğun bir antrenman programı uyguladığını belirterek, sabah okul öncesinde ve akşam okul çıkışında çalıştığını söyledi. Öğretmenlerinin desteğinin başarısında önemli payı olduğunu vurgulayan Dalda, Hatay'da çıktığı 6 karşılaşmayı da kazanarak Türkiye şampiyonu olduğunu ifade etti. Geçen yıl yaşadığı sakatlığı geride bırakarak milli takıma seçildiğini dile getiren genç sporcu, şimdi hedefinin Avrupa Kupası ve Balkan Şampiyonası'nda madalya kazanmak olduğunu söyledi.
Okul Müdürü Dilaver Açıkgöz de öğrencilerinin başarısından büyük gurur duyduklarını belirterek, sporcuların yalnızca elde ettikleri derecelerle değil, örnek kişilikleriyle de öne çıktığını ifade etti. Okul olarak sporculara destek vermeyi sürdüreceklerini söyleyen Açıkgöz, öğrencilerinin uluslararası organizasyonlarda da Türkiye'yi başarıyla temsil edeceklerine inandığını dile getirdi.