Sayfa Yükleniyor...
İzmirin kent içi ulaşımda duraklarda otobüs hareketlerini gösteren sistemi yenileme çalışmaları bitmesine rağmen sistem devreye girmedi. Birkaç güne sistemin çalışmaya başlayacağının bilgisinin verilmesinin üzerinden bir ay geçmesine rağmen sistem bir türlü çalışmaya başlamadı
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN - ÖZEL HABER
Geçtiğimiz aylarda yaklaşan otobüslerin kaç durak mesafede bulunduğunu gösteren akıllı durak uygulamasıyla toplu ulaşıma kolaylık getiren İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, yolcularına sunduğu bu konforu bir adım daha ileriye taşımak için daha önce 110 noktada uygulanmaya başlanan akıllı durak sistemi geliştirerek sayısını 200e çıkarmıştı.
Kent merkezinde birçok noktada bulunan akıllı durak sistemi yapılan altyapı çalışmalarına rağmen bir türlü hizmete alınamadı. Geçtiğimiz ay konu hakkında bilgi aldığımız İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri sistemin akıllı trafik sistemine bağlı olduğunu ve birkaç güne kadar devreye gireceklerini belirtmişlerdi. Aradan geçen bir aydan fazla süreye rağmen sistem hala çalışmaya başlamadı. Sistemin ekranında Akıllı Trafik Sistemi Geliyor diye yazan duyurulara rağmen henüz sistem devreye girmiş değil. Vatandaşlar tarafından sıklıkla kullanılan ve gelen otobüsün bilgilerini veren akıllı durak sisteminin vatandaşlar bir an önce devreye girmesini bekliyor.
HANGİ ÖZELLİKLER OLACAK?
Önceki sistemde yaklaşan otobüsün kaç dakika uzakta olduğunu bilgisini de dijital ekranlarda paylaşan akıllı duraklarda aynı zamanda duraktan geçen otobüs hatlarının numaralarını, gidiş yönlerini, son durak isimlerini ve gelen aracın fiziksel engellilerinin kullanımına uygun olup olmadığını da gösteriliyordu. Yeni sistemde ise bunların hangisinin olacağı ve hangi özelliklerin ekleneceği bilinmiyor.
SİSTEMDE NELER VAR?
Söz konusu iş kapsamında; 163 adet kırmızı ışık ihlal sistemi, 116 noktada park ihlal sistemi, 12 adet güzergahta hız koridoru, 16 noktada gabari algılayıcı sistem, 30 adet meteoroloji ölçüm sistemi, 60 adet otopark bilgilendirme ekranı, 24 noktada 48 adet DMS (değişken mesaj sistemi) ve 110 noktada trafik izleme kamerası, trafik yoğunluk haritasının oluşturulabilmesi için 209 adet trafik ölçüm sistemi, 164 adet itfaiye aracına ve 100 adet ambulans aracına kavşaklarda öncelik sistemi ve bin 500 adet otobüse kameralar, yolcu sayım sistemleri ve toplu ulaşım öncelik sistemi yapıldı.
AZ BİR ZAMAN KALDI DENMİŞTİ
Sistemin kurulduğu bin 500 otobüsün bulunduğu nokta tespit edilerek, trafik yoğunluğuna göre hangi noktaya kaç dakikada gideceği tam olarak hesaplanıyor. Geçtiğimiz ay yaptığımız haberde sistemin artık hazır olduğunu ve birkaç gün içinde devreye alınacağının bilgisi verilmişti. Ancak aradan geçen bir aylık süreye rağmen sistem çalışmaya başlamadı. Vatandaşlar ise METRO ve İZBANda büyük kolaylık sağlayan sistemin otobüs duraklarında da bir an önce faaliyete geçmesinin dört gözle bekliyor.
Haber Merkezi