Görme Engelli Öğretmenler Atakent Ortaokulu’nda İlham Kaynağı Oluyor

Samsun’da Atakent Ortaokulu’nda görev yapan görme engelli öğretmenler, hem öğrencilerine hem de çevrelerine ilham veriyor; öğrencilerle iletişim ve özel yöntemlerle dersleri başarıyla yürütüyorlar.

  • Oluşturulma Tarihi :
  • Güncelleme Tarihi :
  • Kaynak : DHA
Görme Engelli Öğretmenler Atakent Ortaokulu’nda İlham Kaynağı Oluyor haberinin görseli

Atakent Ortaokulu’nda görev yapan görme engelli öğretmenler Ahmet Tayfur Arslan ve Habib İbar, engellerine rağmen derslerinde aktif rol alarak öğrencilerine örnek oluyor. Hem deneyimleri hem de özel yöntemleri ile sınıfta fark yaratıyorlar.

EĞİTİMDE ENGEL TANIMIYORLAR

Ahmet Tayfur Arslan, 20 yaşında göz tansiyonu ve üveit nedeniyle görme yetisini kaybetti. Açık öğretim lisesini tamamladıktan sonra Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu. 2016’dan beri öğretmenlik yapan Arslan, yüksek lisansını OMÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Kadın ve Aile Araştırmaları’nda tamamladı ve 3 yıldır Atakent Ortaokulu’nda görev yapıyor.

Doğuştan görme engelli müzik öğretmeni Habib İbar ise İnönü Üniversitesi Müzik Öğretmenliği bölümünden mezun oldu, 15 yıl Malatya’da çalıştı ve 6 Şubat depremi sonrası Samsun’a taşınarak Atakent Ortaokulu’nda göreve başladı.

MATERYAL VE YÖNTEMLE FARK YARATIYORLAR

Arslan, “Gören bir öğretmenden farkımız yok. Sadece kullandığımız materyal ve yöntemler farklı. Öğrencilerle iletişim kurmak, dersleri verimli hale getirmek için özel yöntemler kullanıyoruz” dedi. Parmak kaldırma, akıllı tahta kullanımı gibi sınıf içi süreçleri öğrencilerle birlikte yürüttüklerini belirten Arslan, sınıf ortamında hiçbir problem yaşamadıklarını söyledi.

ÖNYARGISIZ BİR YAKLAŞIM BEKLİYORLAR

Engelli öğretmenlerin sınıfa önyargıyla alınmasının motivasyonlarını etkilediğini vurgulayan Arslan, “Önemli olan deneyimlemek. Sınıfa girip işimizi yapıyoruz; yapamazsak kimse vebal almaz. Toplumun ön yargısız davranmasını bekliyoruz” ifadelerini kullandı.

DEPREM SONRASI SAMSUN’A TAYİN

Habib İbar, deprem sonrası Samsun’a tayin olduğunu anlatarak, “Çocuklar ve öğretmenlerle uyum sorunu yaşamadım. İletişimi sağlam bir zemine oturttuk. İşleyiş farklı, ama fark edilmesi gereken bir engel yok” dedi.

Her iki öğretmen de engelliliklerinin sınıf içi performanslarını etkilemediğini ve öğrencilerine örnek olduklarını vurguluyor.

Kaynak : DHA

Okumaya Devam Et

Aşağı kaydırmaya devam edebilir veya ilgi alanınıza göre seçim yapabilirsiniz.