- Yaşam
- 10.05.2025 17:10
IF Wedding Fashion Fuarı sayesine moda dünyasının kalbinin İzmirde atacağını söyleyen EGSD Başkanı Atınç Abay, İzmire yeni bir fuar kazandıracaklarını belirterek, 4 yıldır devam eden Tedarikçilerin Buluşması etkinliğini ilk kez nisanda Fashion Prime adı altında fuara dönüştüreceğiz dedi
KENAN YEŞİL-ÖZEL HABER
Türkiyenin en büyük gelinlik, damatlık ve abiye fuarı olan IF Wedding Fashion İzmir, bugün başlıyor. İZFAŞ ve Ege Giyim Sanayicileri Derneği(EGSD) işbirliğinde gerçekleştirilen fuar 12nci kez moda dünyasını İzmirde buluşturacak. Fuar hakkında önemli bilgileri gazetemize anlatan EGSD Başkanı Atınç Abay, aynı zamanda Türk ekonomisinin 2017 yılını ve hazır giyim ve konfeksiyon sektörünü değerlendirdi. EGSD Başkanlığında ilk yılını geride bırakan Abay, İzmire yeni bir fuar kazandıracaklarının müjdesini de verdi. 4 yıldır devam eden Ege Tekstil ve Konfeksiyon Tedarikçileri Buluşması etkinliğini fuara dönüştürme çabalarının nihayet nisan ayında gerçeğe dönüşeceğini belirten Abay, Bu fuar ilk kez yapılacak. Bu etkinliği 4 yıldır Ege Tekstil ve Konfeksiyon Tedarikçileri Buluşması olarak yapıyorduk. O kadar fazla büyüdü ki İzmire yeni bir fuar kazandırma şansımız doğdu. Bunu İZFAŞ ile birlikte İzmire fuarı kazandırmak istiyoruz. En büyük dileğimizde hem sektörün hem de İzmirin yeni bir fuara sahip olmasıdır dedi
HEM İHRACAT HEM DE İTHALAT ARTTI
Ege Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Atınç Abay, Türk ekonomisinin 2017 yılını değerlendirdi. Türkiye toplam ihracatının 2017 yılında bir önceki yıla göre artış gösterdiğini belirten Atınç Abay, 2016 yılında ihracatımız 142.5 milyar dolardı. 2017 yılındaki toplam ihracatımız 157 milyar dolar. Yüzde 10 bir artış var. 2018 yılında da Türkiye İhracatçılar Meclisinin(TİM) rakam 180 milyar dolar. Baktığımızda cumhuriyet tarihinin en yüksek ikinci ihracat seviyesine şu anda ulaşılmış durumda. Cumhuriyet tarihimizde ihracat rakamımız 157.6 milyar dolarla 2014 yılında rekor kırılmıştı. 157.1 milyar dolar ile buna çok yaklaştık. İthalat olarak baktığımızda yüzde 17.92 gibi bir artış var. 2017 yılında ithalatta 198.5 milyar dolardan 234 milyar dolara çıktık. Dış ticaret hacmi geçen yılın Ocak-Aralık dönemi bir önceki döneme göre yüzde 14.70 artarak 341 milyar dolar civarından 391 milyar dolara çıktı. Dış ticaret açığımız söz konusu dönemde yüzde 37 artışla 77 milyar dolara çıktı. Bu 2016da 56 milyar dolardı.
EN FAZLA İHRACAT ALMANYAYA
Ülke bazında baktığımızda AB içerisinde özellikle Almanyaya yapılan ihracatımız dikkat çekiyor. 15.1 milyar dolar ile en çok ihracat yaptığımız ülke Almanya oldu. Bunu 9.6 milyar dolar ile İngiltere izledi. Göz ardı edemeyecek olan da Iraka yapılan 9 milyar civarında da bir ihracat olduğu görülüyor. İthalata baktığımızda ise en çok Çinden yaptığımızı görüyoruz. 23.3 milyar dolar ile Çin ithalat yaptığımız ülkeler arasında ilk sırada. Çini 21.3 milyar dolar ile Almanya izliyor. Üçüncü olarak da 19.5 milyar dolar ile Rusya geliyor.
HAZIR GİYİM ZİRVEDE
Ege İhracatçı Birlikleri(EİB) 2017 yılında yüzde 9luk artışla 11 milyar 838 milyon dolarlık dövizi Türkiyeye kazandırdığını belirten Abay, EİB 2016da 10.9 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. 2017de ise yüzde 9 artış ile 11.8 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. Ege Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği(EHKİB), 2017 yılında 1 milyar 265 milyon dolarlık ihracat rakamıyla 2016 yılında olduğu gibi, 2017 yılında da EİB bünyesinde en fazla ihracat yapan birlik oldu. EHKİB, 2016 yılındaki 1 milyar 225 milyon dolarlık ihracatını 2017 yılında yüzde 3 arttırdı dedi.
HAZIR GİYİM LOKOMOTİF SEKTÖR
Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün yine önde gelen ihracat kalemlerinden biri olduğunu vurgulayan Abay, Türk ekonomisinin lokomotif sektörlerinden birisinin hazır giyim olduğunu belirterek, Hazır giyim konfeksiyon sektörü yine önde gelen ihracat kalemlerinden biri oldu. Türkiyenin 2016 yılında toplam ihracatında hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün payı 12 idi. Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, Türk ekonomisinin lokomotif sektörlerinden birisi olmasıyla dünyanın 7. büyük tekstil ihracatçısı konumunda. Yine Türkiye, 7. Büyük hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçısı konumunda. Hem hazır giyim ve konfeksiyonda hem de tekstil hammaddelerinde 7. Büyük ihracatçısı. Türkiye, Avrupada ise 3. Büyük hazır giyim ihracat tedarikçisi olarak yerini alıyor ifadelerini kullandı.
İZMİRE YENİ FUAR
Geçtiğimiz yıl görevi Mukadder Özden devralan ve EGSD Başkanlığına seçilen Atınç Abay, başkanlığının ilk yılı değerlendirdi. 2017de mevcut organizasyonlar devam ettiklerini belirten Abay, özellikle İZFAŞ ile beraber yaptıkları If Wedding Fashion Fuarının bütün organizasyonları gerçekleştirdiklerini söyledi. 4 yıldır devam eden Ege Tekstil ve Konfeksiyon Tedarikçileri Buluşması etkinliğini fuara dönüştürme çabalarının sonuç verdiğini dile getiren Abay, önümüzdeki Nisan ayında yeni bir fuarı İzmire kazandıracaklarını söyledi. Atınç Abay şöyle konuştu: 2017 yılını mevcut organizasyonlarımızla devam ettik. Özellikle bu organizasyonlarımız arasında İZFAŞ ile beraber yaptığımız If Wedding Fashion Fuarının bütün organizasyonları bizimle birlikte devam etti. Diğer taraftan bir fuar daha İzmire kazandırmak istiyoruz. Bu da tedarikçiler fuarı olacak. Fashion Prime adı altında önümüzdeki nisan sonu itibariyle yapılacak olan bir fuar etkinliğimiz olacak. Bu fuar ilk kez yapılacak. Bu etkinliği 4 yıldır Ege Tekstil ve Konfeksiyon Tedarikçileri Buluşması olarak yapıyorduk. O kadar fazla büyüdü ki İzmire yeni bir fuar kazandırma şansımız doğdu. Bunu İZFAŞ ile birlikte bu fuarı kazandırmak istiyoruz. En büyük dileğimizde hem sektörün hem de İzmirin yeni bir fuara sahip olmasıdır. Bu bizi çok mutlu edecektir. Genel olarak diğer sektörel etkinliklerimiz, projelerimiz devam ediyor. Çünkü bizim projelerimiz 1 yıllık değil her zaman arkası gelen projeleri gerçekleştiriyoruz.
GÖZ ARDI EDİLEMEZ
2018 yılında sektör olarak beklentilerini belirten Abay, Hazır giyim ve konfeksiyon tekstilinin göz ardı edilemeyecek kadar önemli bir sektör olduğunu vurguladı. Abay, En büyük beklentimiz huzurlu bir ortamda, siyasi çatışmaların en az olduğu bir ortamda iş yapabilme şansını yakalamak. Her şeyden önce güvenli, mutlu, insanların huzurlu yaşadığı bir ülkede biz de yaşamak istiyoruz. Daha fazla yatırım yapılarak, daha fazla sektöre işgücü sağlayarak bir yıl geçmesini temenni ediyoruz. Çünkü insanlar her şeyden önce güvenli ve huzurlu bir yerde çalışarak yaşamak istiyorlar. Sektörel olarak baktığımızda bu sektörde çalışan sayısı 2 milyon civarında olduğunu düşünüyorum. Bunu dörtle çarptığımızda bu sektörde geçimini sağlayan çok ciddi bir rakam ortaya çıkıyor. O yüzden bu sektör göz ardı edilemeyecek kadar büyük bir istihdam gücüne sahip. Aynı zamanda başka bir sektörün hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün önüne konulamayacak kadar da fazla bir katma değer oluşturarak ülkemizi gelir sağlayan bir sektör olarak karşımıza çıkıyor. Hep ihracata bakıyoruz ama ihracattan öte baktığımızda iç pazarda da çok ciddi bir şekilde bu sektörün etkilerini görmek mümkün. Çok canlı ve hareketli bir sektör. Çünkü her zaman modaya göre değişen, yeni inovatif ürünlere göre değişen kendi kendini yenileyen bir sektörden bahsediyoruz diye konuştu.
TÜRKİYE VE İZMİR TANITILIYOR
12ncisi gerçekleşecek olan IF Wedding Fashion İzmir - Gelinlik, Damatlık ve Abiye Giyim Fuarı hakkında önemli bilgiler veren Atın Abay, fuarın en önemli katkısının şehirden öte Türkiyeye büyük bir katkısı olduğunu belirterek, Çünkü bu fuar İzmirden çıktı tüm Türkiyeye mal olmuş durumda. Aynı zamanda yabancı katılımcısı ve yabancı ziyaretçisi bakımından uluslararası fuarlar listesinde yer alan bir fuar olduğu için de If Wedding Fshion, Avrupada da tanınan bir fuar oldu. Böyle büyük bir pazarda Türkiyenin de olması çok önemli bir ses getiriyor. Türkiyenin adının duyurulması anlamında çok önemli bir fuar. If Wedding Fashion Fuarı, İzmir için çok önemli bir konu. Çünkü her şeyden önce gelinliğin üretim merkezinin İzmir olduğunu bu fuarla birlikte perçinlemiş olduk. Sektörün gelişim bazında baktığımızda, bu fuarla birlikte firmalarımızın büyüdüğünü, koleksiyon hazırlamaya başladığını, ihracata yönelmesini sağlamış bulunuyoruz. Diğer taraftan bakıldığında bu fuar niş bir fuar olmasına rağmen toptana yönelik olmakla birlikte perakendeye yönelik de İzmirin adını çok öne çıkardı. Anadolunun birçok kentinden perakende gelinlik almak için de fuara gelen insanlar var. En büyük katkısı da İzmirin adını Türkiye ile birlikte birçok AB ülkesinde duyurulmasını sağlıyor dedi.
YÜZDE 25 BÜYÜDÜ
IF Weddingin başlangıçtan bu yana çok büyük bir büyüme gösterdiğini belirten Abay, katılımcı sayısını dizginleyerek gitmeye çalıştıklarını söyledi. 2017de net kullanılan alanın 19 bin metrekare olduğunu söyleyen Abay, 2018de 23 bin metrekareye çıktığını belirterek, Bu aşağı yukarı yüzde 25lik bir büyümenin göstergesi. Fuarın metrekare bazında büyümesinin yanında nitelikli büyümesi de bizler için önemli. 400 katılımcı sayısına da bulabiliriz ama biz fuarda nitelikli katılımcıları alarak bu fuarın büyümesini istiyoruz. Şu an fuarın tüm katılımcıları çok seçkin firmalar. Ayrıca bu yıl fuara ziyaretçi olarak katılan kişi sayısının ve ülke çeşitliliğinin de artmasını bekliyoruz. Yakın çevreden gelen ziyaretçi sayısı fazla olmakla birlikte AB ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısı da oldukça fazla. Fuara Avrupa Birliği ülkeleri İtalya, Almanya, Fransa başta olmak üzere Arap Yarımadası ve Kuzey Afrikadan da katılım çok yoğun. Rusyadan da çok ciddi alım heyeti bekliyoruz. Çok sayıda dış ticaret firması ile çalıştık. Çalıştığımız dış ticaret firmaları sayesinde toplamda da ziyaretçi ülke sayısını 81e çıkarttık. Bu fuar artık İzmiri aşarak uluslararası bir fuara dönüştü. Amacımız kıtalararası arenada bu fuarla Türkiyeyi ve daha güçlü temsil edebilmek şeklinde konuştu.
OTELLER YÜZDE YÜZ DOLDU
İzmirin fuarlar ve kongreler kentine dönüşmesinde IF Weddingin büyük rolü olduğunu belirten Abay, Yola çıkarken İzmirin IF Wedding ile İstanbulun önüne geçmesini ve fuarlar kenti olarak anılmasını hedeflemiştik. Bugün Marble ve IF Wedding Fuarları İzmirin bu kimliği kazanmasını sağladı. Diğer fuarlar da bu hedefe çok büyük katkı veriyor. Bugün IF Wedding şehir ekonomisine çok ciddi katkı sağlıyor. Pek çok katılımcı IF Weddingin öncesi ve sonrasını da hesaba katarsak en az 15 gün İzmirde konaklıyor. Otellerden restoranlara, taksilerden esnafa kadar çok büyük katkı sağlıyorlar. İzmirdeki pek çok otel şimdiden yüzde 100 doluluk oranına ulaştı. Katılımcılar ve ziyaretçiler artık şehir dışındaki otellere yöneliyor. Restoranlar doluluk sebebiyle ikili rezervasyon sistemi uyguluyor. Bu Avrupada çok yaygın bir konuydu diye konuştu.
VİCTORİAS SECRET MELEĞİ İZMİRDE
Fuarın takvimi hakkında da bilgi veren Abay, açılışta Gelinlik Tasarım Yarışması olacağını söyledi. Tüm sektör temsilcilerini IF Weddinge davet eden Abay, Victorias Secret Meleği Maryna Linchukun İzmirde podyuma çıkacağını aktararak, (Fuarımız bugün) başlıyor. Ayın 17sinde çeşitli performans defilelerinin yanı sıra bir önceki yıl Gelinlik Tasarım Yarışmasında birinci olan Amor Gariboviçin defilesi olacak. 18 Ocakta da yine çeşitli performans defileleri yapılacak. Bu performans defilelerinde Çağla Şikel, Özge Ulusoy, Irmak Atuk ve Merve Büyüksaraç gibi Türk mankenlerin yanı sıra, Victorias Secret Meleği Maryna Linchuk podyumda olacak. 19 Ocakta da fuarımızın kapanışı gerçekleştirilecek. Bu sene de bir trend alanı oluşturduk. Burada ünlü tasarımcıların söyleşileri olacak dedi.
MODANIN KALBİ İZMİRDE ATACAK
Türkiyenin en büyük gelinlik, damatlık ve abiye fuarı olan IF Wedding Fashion İzmir, 12. kez kapılarını açıyor. 2018 - 2019 modasına yön verecek fuar, düzenlenecek defileleri, gelinlik, damatlık, abiye tasarımları, ünlü mankenleriyle sektöre damga vuracak. 2018 yılının ilk günlerinde İzmir ekonomisine büyük bir katkı sunmaya hazırlanan IF Wedding Fashion Fuarı, İZFAŞ ve EGSD işbirliğinde gerçekleştiriliyor. Gelinlik, damatlık, abiye tasarımları, 2018 trendlerinin sergileneceği IF Wedding Fashion ile Modanın kalbi 4 gün boyunca İzmirde atacak.
RAKAMLARLA IF WEDDİNG FASHİON
Geçen yıl 227 tane katılımcının 20 tanesi yabancıydı. Bu yıl 227 olan katılımcı 256ya çıktı ve 22 yabancı oldu. Geçen yıl 19 bin metrekare alandan bu yıl 23 bin 500 metrekareye çıktı. Geçen yıl 70 ülkeden ziyaretçi geldi. Bu yıl 81 ülkeden ziyaretçi gelecek. Satın almacı olarak bakıldığında geçen yıl 18 bin 620 satın almacı geldi. Bu yıl ise yerli satın almacının 22 bin civarında olması bekleniyor. Toplam ziyaretçi sayısı bakımında geçen yıl 23 bindi. Bu yıl 30 binin üzerinde ziyaretçi bekleniyor. Geçen yıl 4 bin 400 metrekare yabancı katımcı alanı vardı. Şu anda 8 bin metrekare yabancı katılımcı ürününü sergileyebileceği alanı var. If Weddin Fashion Fuarı, yabancı katılımcı anlamında hızla büyüyor.