2

İzmir’in Sokaklarında Panolar Açar


  • Oluşturulma Tarihi : 25.10.2021 10:57
  • Güncelleme Tarihi :

Son zamanlarda İzmir’de reklam yoğunluğu dikkatimi çekti. Normalde tabelalarda belediye ilanlarından başka ilan yokken bu kadar ilanın aniden artması ilginç geldi bana. Otobüslerin dış kaplamaları, tramvay, İZBAN girişleri, kentin en işlek noktaları, hatta ESHOT otobüslerinin içindeki bilgi amaçlı konulan küçük televizyonlarda bile reklam var. Konulan reklam tabelaları bazı yerlerde çok daha dikkat çekici. Nereye baksam her taraf pano ve cep tabelaları ile dolu.

Konu ile ilgili olarak biraz bilgi toplama ihtiyacı hissettim. İzmir Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı Tanıtım Şube Müdürlüğüne ait tanıtım alanlarının gelir getirmesi amacıyla, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında 10 yıllığına 11 Mart 2020 Büyükşehir Meclisi’nde kabul edilmiş. Muhalefetin itirazlarına rağmen kabul edilmiş. İhaleyi 240 milyon TL değer ile Savronik Elektronik A.Ş. firması kazanmış. Mevcut 931 alana ek olarak 2770 adet eklenerek neredeyse 3 kat artışla verilmiş. Ekonomik büyüklüğünü bir kenara bırakıyorum o ayrı bir konu. Ekonominin 10 gün sonra ne olacağı belli değilken İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tunç Soyer’in, tüm İzmir’i 10 yıllığına kiraya vermesi büyük cesaret…

“İzmir’in dağlarında çiçekler açar” sözü yerine “İzmir’in sokaklarında panolar açar” daha uygun olur.

***

Otobüslerdeki reklam yoğunluğunu ise bir vatandaş olarak CİMER üzerinden İzmir Büyükşehir Belediyesine sordum. Takdiri siz değerli İzmirlilere bırakıyorum.

1 – Toplu ulaşımda kentin tanıtım faaliyetlerinin gösterildiği ve otobüslere takılan ekranların fiyatı nedir?

2 – Toplu ulaşımda kentin tanıtım faaliyetlerinin gösterildiği ve otobüslere toplam kaç adet takıldı?

3 – Toplu ulaşımda kentin tanıtım faaliyetlerinin gösterildiği ve otobüslere takılan televizyonların ihalesi ne zaman yapıldı?

4 – Toplu ulaşımda kentin tanıtım faaliyetlerinin gösterildiği ve otobüslere takılan televizyonların alım ihalesini hangi şirket ne kadar teklif ile kazandı?

İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü tarafından bana verilen cevap ise aşağıdaki gibidir.

“Sayın Hemşehrimiz,

Başvuruda belirtilen kentin tanıtım faaliyetlerinin gösterildiği ekranlar; İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğüne ait otobüs, durak yerlerindeki reklam alanları, otobüs dış yüzeylerinin reklam alanları, otobüs içi dijital bilgi platformu kurulumu, otobüs içi, otobüs durakları ve aktarma merkezleri yolcu bilgilendirme sistemi kurulumu ve sabit reklam alanları kullanım hakkının kiraya verilmesi işi kapsamında kalmaktadır. ESHOT Genel Müdürlüğü tarafından 5 Şubat 2020 tarihinde yapılan ihale sonucu 60 milyon 1 miyon TL bedel ile yukarıda belirtilen reklam alanlarının kullanımı 2025 yılına kadar Savronik Elektronik A.Ş.’ne verilmiştir. Söz konusu ihale kapsamında kalan ve montajına başlanan yolcu bilgilendirme sistem ekranlarının 2022 yılı içinde faaliyete geçmesi planlanmaktadır. Bilgilerinize sunarız.”

5 yıl bedelle 60 milyonun ne kadar mantıklı olduğu gerçeğini işin uzmanlarına bırakıyorum. Mutlaka araştırarak kıyaslayacaklardır.

Aziz Kocaoğlu döneminde de İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri olan Buğra Gökçe konuya daha hakimdir diye düşünüyorum.

Otobüslerin içerisinde görme engelliler için sesli bilgilendirme sistemini dahi devreye alamayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Başkan Tunç Soyer’in faaliyetlerini tanıtması gerçekten İzmirliye hizmet ediyor mu?

İzmir’in Sokaklarında Panolar Açar
Erdal Erek
Yazarımız Kim ?

Erdal Erek