Kurban Resmi

E-Ticaret Nedir?


  • Oluşturulma Tarihi : 09.02.2019 06:43
  • Güncelleme Tarihi :
E-Ticaret Nedir? yazının resmi

Günümüzde ticaret kavramı dijitalleşme ile beraber ciddi bir dönüşüme uğramıştır. Hayatımıza son yıllarda iyice yerleşen e-ticaret, ticaretin dijital ortamda çevrimiçi bir biçimde yapılmasını anlatan kavramdır. E-ticaret, herhangi bir ürün ya da hizmeti web siteleri üzerinden, çeşitli ödeme yöntemleri ile satın almayı ifade etmektedir. E-ticaret kavramı özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için çok uygundur. Bu faaliyet hem firmanın tanıtılmasını sağlar hem de hedef kitlesini ciddi oranda arttırmasına yardımcı olur. 
E-ticarette birden fazla iş modeli vardır. Sizler için bunları kısaca tanıtacağım. 
İş Dünyası (B2B): B2B işletme modeli, işletmeler arası ticaret yapmaya yaramaktadır. Bu modelde ürün ya da hizmet öncelikle aracıya satılır aracı da daha sonra bunu nihai müşteriye satar. Örnek olarak fabrika makineleri satan bir firmanın bunu öncelikle toptancıya satması, toptan satın alan firmanın da bunu perakende olarak müşterilerine sunması örneğini verebiliriz. 
İş Dünyasından Tüketiciye (B2C): B2C modelinde işletme direkt olarak tüketiciye satış yapar. Müşteri web sitesine girerek tüm ürün ve hizmetleri görüntüler ve dilediğini satın alır. Örnek olarak Gittigidiyor, Hepsiburada gibi siteler B2C modelini uygular.
Tüketiciden Tüketiciye (C2C): C2C modelinde satışlar tüketiciden tüketiciye yapılır. Örneğin tüketiciler ellerinde olan otomobil, konut ya da elektronik eşyaları bir profil açarak web sitesine koyar ve bunların sayışını yapar. Örneğin Letgo ya da Sahibinden bu iş modellerine örnektir.
E-ticaret, firmaların büyümesini sağlayan en önemli süreçlerden birisidir. Günümüzde dijitalleşme ile beraber birçok firma rekabeti internet ortamına taşımaktadır. Bu sayede Türkiye’nin dört bir yanından tüketiciye ulaşmak daha kolay olacaktır. Eğer işinizde yükselmek ve markanızı tanıtmak istiyorsanız mutlaka sanal ortama uyum sağlamalısınız. Aksi takdirde rekabet edemeyecek durumda kalırsınız. Bu da firmanızı kar oranlarını olumsuz anlamda etkiler.

E-Ticaret Nedir?
Halil Yaylak
Yazarımız Kim ?

Halil Yaylak