Sayfa Yükleniyor...
Başarı için gereken en önemli faktör, hedefe yönelik atılan adımların istikametidir. Hiçbir başarı, istikametten uzak veya tesadüfi oluşmamıştır. Kurulduğu ilk günden bu yana türlü zaferlerin altına imzasını atan Adalet ve Kalkınma Partisi’nin altında yatan başarının temel nedeni de budur.
Siyasiler genellikle “vizyon sahibi, güçlü ekiplerden” rahatsız olurlar. AK Parti ise, gelişen dünya teknolojisini iyi okuyan ve buna yönelik stratejiler belirleyen güçlü bir ekipten oluşuyor. Tabi bu mutfağın oluşumunu sağlayan liderin kendisidir. Bundan dolayıdır ki, mutfakta oluşturulan bu politikalar, Recep Tayyip Erdoğan gibi bir liderin sunumuyla dünya kamuoyunu etkileme gücüne sahip oluyor.
Yerel seçimler öncesi, “sosyal medya” ağlarını siyasal propaganda aracı olarak kullanılacağını ilan eden AK Parti, yine bir ilke imza atmış oldu. Bu imzanın etkisi diğer bütün partilere de yansıyacağı aşikâr. Bu durum “güçlü bir mutfağın” oluşmasını isteyen liderin başarısıdır…
Bir iletişim bilimci olarak bazı hususları hatırlatmak istiyorum. Öncelikle bu ağlarda medya hesabı bulunmayan; aday adayı, aday, teşkilat mensubu ve bütün dava arkadaşlarımızın ivedi bir şekilde bu mecradaki yerlerini almalıdır. Ancak; açılan bu hesapları doğru ve şuurlu bir şekilde kullanmamız gerekiyor. Ağların doğru kullanımı noktasında ivedi bir şekilde eğitim videolarının oluşturulması elzemdir. Bu ağları bir bütün olarak değerlendirmeliyiz: “Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, SnapChat ve WhatsApp …”
Algının kolayca yönetildiği, olayların ise istenilen doğrultuda manipüle edilebileceği bir mecraya giriş yapıyoruz. Burada dikkat etmemiz gereken bazı hususlar var. Bunları kısaca özetlemek gerekirse;