Sayfa Yükleniyor...
İzmir Büyükşehir Belediyesinin 9 buçuk yıl süren inşaatının ardından hizmete soktuğu İzmir Metrosu Fahrettin Altay -Üçyol hattında tünel yangın söndürme tesisatı ihalesine çıktı
İzmir Büyükşehir Belediyesinin 9 buçuk yıl süren inşaatının ardından hizmete soktuğu İzmir Metrosu Fahrettin Altay -Üçyol hattında tünel yangın söndürme tesisatı ihalesine çıktı
A. FEYZİ MİRHANOĞLU
Geçtiğimiz aylarda bir basın kurumu metronun ray döşeme işlerini alan ÖZTAŞ Firmasının Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İnşaat Mühendisliği Bölümüne hazırlattığı rapora ulaşarak tünellerin yapımına olanak tanıyan hesaplamaların hatalı yapıldığını, proje çizilirken su basıncı ve depremselliğin göz ardı edildiği bilgisini yayınladı.
Bunun üzerine İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu durumu Kara Propaganda olarak değerlendirmişti. İzmir Büyükşehir Belediyesi resmi internet sitesinde yaptığı ihale duyurusunda Üçyol-Üçkuyular Metrosundaki eksiklerin tamamlanması için 26 Eylülde, Şaftların kapatılması, yangın algılama ve ihbar sistemi, kaçak akım toplama sistemi, tünel yangın söndürme tesisatı, gazlı söndürme yapılması işleri ile ilgili ihaleye çıkacağını duyurdu.
GÜVENLİ DEĞİL MİYDİ?
Açılan ihale vatandaşları tedirgin ederken metronun ulaşıma güvenli olmadığı halde mi açıldı sorusunu uyandırdı. İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından 2005 yılında yapımına başlananı Üçyol-Fahrettin Altay Metrosu'nda İzmirspor ve Hatay İstasyonları ile hattın tamamının ray döşeme işlerini alan yüklenici ÖZTAŞ firmasının Ortadoğu Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü'ne hazırlattığı raporda tünellerin yapımına olanak tanıyan hesaplamaların hatalı yapıldığını, proje çizilirken su basıncı ve depremselliğin göz ardı edildiğinin yazdığı belirtilmişti. Aziz Kocaoğlu ise çıkan haberleri kara propaganda yapıyorlar diyerek değerlendirmişti.
Haber Merkezi