WhatsApp'ta yeni dönem: Reklam ve abonelik sistemi geliyor

Meta, WhatsApp’a reklam ve ücretli abonelik özelliklerinin geleceğini duyurdu. Kullanıcı gizliliğinin korunacağı sistemde reklamlar, şehir, dil ve etkileşim verilerine göre belirlenecek.

  • Oluşturulma Tarihi : 24.06.2025 15:43
  • Güncelleme Tarihi : 24.06.2025 15:43
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
WhatsApp'ta yeni dönem: Reklam ve abonelik sistemi geliyor haberinin görseli

Meta, popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp’ta ‘reklam’ özelinde yeni güncellemelerin hayata geçirileceğinin bilgisini verdi. Buna göre artık WhatsApp’ta reklam gösterimi ve ücretli abonelik sisteminin yer alacağı duyuruldu.
Yapılan açıklamaya göre reklamlar, kullanıcıların gizliliğini ihlal etmeyecek şekilde, yalnızca ülke, şehir, dil tercihi, takip edilen kanallar ve uygulama içi reklamlarla kurulan etkileşimlere göre belirlenerek kullanıcının önüne çıkacak.

KİŞİSEL BİLGİLER KULLANILMAYACAK

WhatsApp’taki özel mesajlaşmalar, aramalar ve grup sohbetleri uçtan uca şifreli kalmaya devam edecek. Mesaj içerikleri veya telefon numaraları gibi kişisel bilgiler, reklamcılık faaliyetleri için erişime kapalı olacak.
Reklamlar, uygulamanın “Güncellemeler” sekmesi içinde gösterilecek. Bu sekmede ayrıca içerik üreticileri ve işletmeler için kanal öne çıkarma ve ücretli abonelik imkanları da sunulacak. Meta, bu yeni adımla WhatsApp’ı da yıllık 160 milyar doları aşan reklam gelirine dahil etmeyi planlıyor.
"Güncellemeler" bölümündeki reklam yerleşimi, Meta Business Manager üzerinden yürütülen reklam kampanyalarıyla entegre çalışacak şekilde tasarlanıyor.

HEDEF ODAKLI REKLAMLAR

WhatsApp'ta uygulanacak yeni reklam sistemi, Facebook ve Instagram’daki hedefleme altyapısıyla bütünleşik bir yapıda geliştirildi.
Reklam verenler, mevcut kampanyalarını WhatsApp’a entegre edebilecek ve kullanıcıları lokasyon, yaş, cinsiyet, konuşulan dil, kullanılan cihaz türü gibi demografik özelliklerin yanı sıra, ilgi alanları ve uygulama içi davranışlara göre segmente edebilecek.
Bu yeni sistemle birlikte, reklamların daha geniş kitlelere ulaşması ve reklam harcamalarından daha yüksek geri dönüş alınması hedefleniyor.

DİJİTAL PAZARLAMADA STRATEJİK SONUÇLAR

Meta Business'ın partneri Boosmart'ın Kurucu Ortağı Harun Ünlüsoy, konuya ilişkin açıklamada bulunarak söz konusu dönüşümün dijital pazarlama açısından stratejik sonuçları olacağını belirtti.
WhatsApp'ın, markaların bugüne kadar en özel kaldığı alanlardan biri olduğuna dikkat çeken Ünlüsoy, "Bu reklam modeli, yalnızca bir medya satın alma fırsatı değil, kullanıcıyla doğrudan, kişiselleştirilmiş ve düşük eşik değerli bir temas kurma imkanı sunuyor. Bu da dijital pazarlamada sadakat, geri dönüş oranı ve mikro hedeflemede yeni bir boyut demek." diye konuştu.
Ünlüsoy, WhatsApp'a gelecek olan reklam entegrasyonunun, Meta Business Manager kullanıcıları için platformlar arası hedefleme bütünlüğü sağladığını dile getirdi.