2 bin öğrenciye eğitim

Hüseyin Akdağ İlkokulu Müdürü Dilek Özdil Tabak1938 yılında hayırsever semt sakini Hüseyin Akdağ’ın 4 derslikli bir bina olarak yaptırdığı okulu Milli eğitimin emrine sunduğunu belirterek 2 bin öğrenciye eğitim vermeye çalıştıklarını söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 18.01.2016 08:10
  • Güncelleme Tarihi : 18.01.2016 08:10
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
2 bin öğrenciye eğitim

NİLGÜN TAZE-ÖZEL HABER

Çok karışık ve kozmopolitlik bir yapıya sahip olan Karabağlar-Bozyaka’da yer alan Hüseyin Akdağ İlkokulu her aile yapısından bin 900 öğrenciye eğitim veriyor. Velilerinde işin işine karışmasıyla bu rakamın 2 bin 500’lere ulaştığı okulda 29 derslikte 76 öğretmen eğitim vermeye çalışıyor.  Ana cadde üzerinde olmasına rağmen gerekli önlemlerin alınması nedeniyle hiçbir can sıkıntısı yaratacak durumla karşılaşılmayan okulda gerekli tedbirler alınmaya çalışılarak güvenlik üst düzeyde sağlanılmış durumda.

Zaman içerisinde artan talep nedeniyle okul binasının yetersiz kalmaya başladığını ve hayırsever Hüseyin Akdağ’ın 4 bin m2 arsayı milli eğitime hibe ederek, 1963 yılında temeli atılan okul binasının tamamlandığını belirten Hüseyin Akdağ İlkokulu Müdürü Dilek Özdil Tabak  “Okul ilk olarak 6 derslikle ve Hüseyin Akdağ İlkokulu olarak eğitim öğretime başlamıştır. 1973 yılında 2. katın yapılmasıyla derslik sayısı 16’ya çıkarılmış ve çevrenin gelişmesiyle derslik sayısı yetersiz kalarak 1983 yılında 3 katlı, 9 derslikli ek bir bina daha yapılarak 25 derslikle eğitim ve öğretim sürdürülmüştür. Okulumuz 1997-1998 öğretim yılında Okul Müdürü Mehmet Ali Öztürk’ün çabalarıyla kaloriferle ısınmaya geçmiş aynı yıl İlköğretim Okulu olarak eğitim vermeye devam etmiştir.  Bu yıldan itibaren de kadro sürekli artmıştır” dedi.

BİRLİKTEN GÜÇ DOĞAR

Okullarının ‘Okullar Hayat Olsun Projesi’ kapsamında olduğunu ve velilere yönelik bilgisayar, dikiş nakış, giyim gibi kurslar açtıklarını belirten Tabak, “Öğrencilere yönelik halk oyunları, satranç, müzik, drama gibi etkinliklerimiz devam ediyor. Bu etkinliklerin yanı sıra ‘Mutlu Çocuklar Yarınımızdır Projesi’ ve ‘Karate Eğitimi Projesi’ kapsamında da faaliyetlerimiz mevcut. OBAB Projesine ise  planlama doğrultusunda devam edilmektedir. İnsanın gücü sınırlıdır. Bunun için büyük işlerin üstesinden tek başına gelemez. Bu tür işleri başarabilmek için başkalarıyla işbirliği ve dayanışma içine girmek gerektiğini belirten Kabak, güçlerini birleştirerek zor işlerin altından böylelikle kalkabildiklerini  söyleyerek, “Aralarında duygu ve düşünce birliği bulunan topluluklar dirlik ve düzen içinde yaşarlar. Bizlerde bu düşünce ile yola çıkarak öğrenci, öğretmen, veli birlikte çalışarak sağlıklı başarılı mutlu nesiller yetiştirmeye gayret ediyoruz. Okul İdari kadromuz ise Muzaffer Zıpkın, Metin Er, Özlem Dülger ve Mehmet Topal’dan oluşuyor” açıklamasını yaptı.

ANNE- BABA VE OKUL DİSİPLİNİ

Evde uygulanacak disiplinin okuldaki davranışların temelini oluşturduğunu ifade eden Tabak, okul disiplinin ev disiplin kurallarının bir uzantısı olması gerektiğini söyledi. Okuldaki bir disiplin probleminin aile-çocuk ve öğretmen ile birlikte çözülmesi gerektiğini belirten Tabak, “Birlikte bulunan bu çözümler çocuğun kendini istenilen şekilde disipline ederek kurallara uymaya teşvik edecek ve düzgün okul-çalışma alışkanlıkları oluşturmasını sağlayacaktır. Aileler okul kurallarını bilmeli ve desteklemelidirler. Araştırmalar, aile-öğrenci-öğretmen ve idarecilerin beraberce kuralları oluşturmasının en iyi sonuçları verdiğini göstermiştir. Bu şekilde çocuklar disiplin kurallarını kendi kendine uygulamaya teşvik edilmektedir. Çocukların bu kuralları açık bir şekilde anlamalarını sağlamak için "anlaşılır" yazılı bir form oluşturmakta önerilebilir. "Çocukların davranışlarını olumlu yönlendirmek için açık kurallara ve istikrarlı bir tutuma ihtiyaç vardır. Okulda ve evde en etkin kurallar, öğrenci-aile-öğretmen ve okul tarafından alınmış ve tatbik edilenler olacaktır" ifadelerini kullandı.

Hüseyin Akdağ İlkokul Müdürü Dilek Özdil Tabak Özgeçmiş;

1989 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Demirci Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünden mezun oldum. 2000 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkçe Bölümünde lisans tamamladım.

İlk tayinim Kırklareli’nin Babaeski ilçesinin Kuleli Köyü İlkokuluna oldu. Daha sonra Kars   Kumbetli Köyü’nde 3 yıl görev yaptım.  1994’de İzmir Hüseyin Akdağ İlkokuluna geldim. Bu süre içerisinde iki oğlumda eğitimlerine burada devam etti. 2000 yılında İstnbul  Hadımköy, 2003 İzmir Bayındır ilçesinde görev yaptım. 2005 Tarihinde Nazire Merzeci İlkokuluna gelerek 7 yıl müdür yardımcılığı yaptım.2013 yılında Rızaözmenoğlu ilkokuluna müdür yardımcısı olarak atandım. 2015 yılında Eski görev yerim şimdiki okulum olan Hüseyin Akdağ İlkokulunda müdür olarak göreve başladım.

HÜSEYİN AKDAĞ İLKOKULU TARİHÇESİ;

1938 yılında hayırsever semt sakini Hüseyin Akdağ 4 derslikli bir bina yaptırarak Bozyaka İlkokulu adıyla 25 öğretim yılı hizmet vermiştir.  Bina yetersiz kalınca Hüseyin Akdağ 4000 m2 arsayı Milli Eğitim’e hibe etmiş ve 1963 yılında 6 derslikle ve Hüseyin Akdağ İlkokulu olarak öğretime başlamıştır.

1973 yılında A Bloğun 2. katı yapılmış.

1983 yılında 3 katlı, 9 derslikli B blok yapılmış.

1997-1998 öğretim yılında 3 kat ve 9 derslikli C Blok ek bina olarak yapılmıştır.

Okulumuz son haliyle 3 Bloktan oluşup,

  • 62 Şube İlkokul
  • 6 Şube anasınıfı
  • 2 Şube Özel Alt
  • 2 Şube Oçem olmak üzere

72 Şubede, 5 idareci,4 Rehber öğretmen, 86 öğretmen ve 1916 öğrenci ile ikili olarak eğitim öğretime devam edilmektedir.

Okulumuzda 1 kadrolu (görevlendirme) 3 İşkur ve 1 Hizmet Alımı 4 tane de Okul Aile Birliği tarafından çalıştırılan 9 tane temizlik elemanı bulunmaktadır.

ANNE - BABALAR İÇİN DİSİPLİN KURALLARI REHBERİ

Disiplin denince pek çok kişinin aklına ceza gelir. Ancak disiplin ceza vermek değil, eğitmek, bilgilendirmektir. Pozitif yöntemlerle yapılan bu eğitimle çocuk özgüvenini ve kendi hareketlerini kontrol edebilme yetisini kazanır.

Çocuklar için disiplin neden gereklidir?

Sizler çocuklarınızın ilk öğretmenlerisiniz. Disiplin kurallarını koyarken zorlanabilirsiniz. Bu nedenle disiplin neden gereklidir sorusunu cevaplayarak sizlere yardımcı olmak istiyoruz.

1-Onları korumak için;

Genellikle büyükler çocuklarını kazalardan - kötülüklerden korumak için (disiplin kurallarına) başvururlar. Örneğin, bir anne çocuğunu yanan sobadan uzak tutmak için onu uyarır; "Sobaya yanaşma, yanarsın, canın çok acır"

2-Sosyal beceriler;

Disiplin kuralları çocukların başkaları ile ilişki kurmasını kolaylaştırır. Kendi hareketlerini kontrol edebilme becerisini onlara kazandırarak güven duygularını güçlendirir. Örneğin 12 yaşında bir çocuk okul kurallarını arkadaşına hatırlatarak onu uyarır ve doğacak bir problem veya çatışmayı ikisi için de engelleyebilir.

 3- Sınırları bilmek;

Disiplin, çocukların kabul edilen davranışları anlamalarına ve hareketlerinin nerede başlayıp nerede bitmesi gerektiğini algılamalarına yardımcı olur. Örneğin, altı yaşında bir çocuk yuvada sırasını beklemeyi, söz alarak konuşması gerektiğini öğrenir. Disiplin ve fiziksel ceza aynı şey değildir. Araştırmalar vurmak, tokat atmak veya sözel saldırılarla disiplinin sağlanamadığını gösteriyor. Bu tip cezalar kısa dönemde hızlı sonuç veriyor gibi gözükse de uzun dönemde kalıcı zararlar doğurmaktadır. Fiziksel cezalar utanç ve umutsuzluk duyguları yükleyerek çocuğun kendisine saygısını yitirmesine neden olabilir. Ayrıca çocuğa şiddetin geçerli ve uygun bir davranış olduğu, güç kullanarak istediklerini elde edebileceği kavramı öğretilmiş olacaktır.

Çocuklara doğru davranışı öğretirken ceza yerine, nasıl davranıp nasıl davranmayacaklarını ve bunların nedenlerini açıklamak gerekir. Büyükler yasaklar yerine geçerli olan davranışların altını çizmelidirler. Örneğin, "Giyeceklerini yere atma" yerine "Lütfen giyeceklerini yerden kaldır çünkü yeri süpürmem gerekiyor" demelisiniz.

 ANNE BABALAR İÇİN DİSİPLİN İPUÇLARI

-       İyi örnek olun. Eğer çocuğunuzun problem çözmek için şiddete başvurmasını istemiyorsanız fiziksel ceza vermeyiniz.

-       Sınırları çiziniz ama çok sayıda kural koymayınız.

-       Bir kural koymadan önce kendinize şunları sorunuz:

Bu gerekli mi?/ Bu kural çocuğun sağlık ve güvenliğini sağlıyor mu?/ Başkalarının haklarını ve mallarını gözetiyor mu?

-       Kurallar basit ve anlaşılır olsun.

-       Aile Kuralları oluşturulurken çocuk ta katılırsa onları daha dikkatle uygulayacak, daha az çiğneyecektir.

-       Çocuklar bir kuralı ihlal ettiğinde sonucunun ne olacağını iyi anlamalıdırlar. Örneğin, büyük çocuğunuz küçük çocuğunuza vurmuşsa önceden belirlediğiniz cezayı uygulamalısınız. (Kardeşine vurursan 3 gün bilgisayar kullanamayacaksın gibi).

-       Esnek olun. Bu kurallar çocuklar küçükken geçerlidir. Ancak onlar büyüdükçe daha fazla özgürlük isterler.

-       Unutmayın, her çocuk farklıdır. Onların kendilerini kontrol etme becerilerini geliştirmelerine izin verin. Küçük çocuklar her zaman kurallara tamamen uyacak beceriyi gösteremeyebilirler.

-       Örneğin, yemekten önce kurabiye yemesine izin verilmeyen 5 yaşındaki çocuğunuz direnirse kurabiye kavanozunu göz önünden kaldırarak, ona sizce uygun başka bir yiyecek teklif edin.

-       Çocuğunuzun, sizi ve başkalarını rahatsız eden davranışları olursa çocuğunuza hemen söyleyin. Problemleri biriktirmeyin. Kararlı olun.

Haber Merkezi