30 yazar 30 öykü  

30 Ağustos İlk ve Ortaokulu Müdürü Ergun Dur, öğrencilerin hayal güçlerini yaratıcı bir şekilde açığa çıkarılmasını sağlayacak 30 Yazar 30 Öykü kitabının hazırlıklarını tamamlama aşamasında olduklarını söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 22.04.2016 06:58
  • Güncelleme Tarihi : 22.04.2016 06:58
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
30 yazar 30 öykü  

NİLGÜN TAZE

Selçuklu mimarisiyle diğer okullardan ayrılan 30 Ağustos İlk ve Ortaokulu, Buca’nın en büyük okulları arasında yer alıyor. 90 öğretmeni ile yaklaşık 2 bin 500 öğrenciye eğitim vermeye çalışan okulun bu günlerdeki en büyük projesi ise 30 Yazar 30 Öykü kitabının çalışmaları. Öğrencilerin yaratıcı hayal güçlerini olumlu yönde motive etmeye çalışan 30 Ağustos İlk ve Ortaokulu Müdürü Ergun Dur, bugüne kadar sayısız projeye de imza atmış durumda.

Göreve başlar başlamaz ilk işinin 2 bin resim arasından seçtikleri 80 metrelik Çanakkale posterini okul girişine yerleştirdiklerini söyleyen 30 Ağustos İlk ve Ortaokulu Müdürü Ergun Dur, posterin ve okul kapılarına giydirilmiş resimlerin okula daha sıcak bir atmosfer kattığını ifade etti. Dur, “Okulumuzu çocuklarımıza daha çekici hale getirmek amacıyla her sınıf kapımızı posterlerle kaplattık. İlk katımızda hayvan sevgisini oluşturmak amacıyla dünyamıza renk katan can dostlarımızın resimlerini, ikinci kata çocuklarımıza gökyüzü cisimlerini tanıttıracak uzay resimlerini,  alt katımıza tarihi ve turistlik yerlerimizi ve dünya çocuklarının resimlerini yerleştirdik. Kantinimize ise Alsancak, Konak ve Efes resimlerini 3 boyutlu olarak yerleştirdik. Burada kendimizi sanki oradaymış gibi hissedebiliyoruz” dedi.

BİN 560 AĞAÇ EKİMİ

Bundan bir ay önce Ege Orman Vakfı ve 2000 yılından itibaren Finlandiya merkezli olarak faaliyet gösteren Uluslararası Çevre Okulu (ENO) işbirliği ile 30 Ağustos Ormanı oluşturarak bin 560 ağaç diktiklerini belirten Dur, şöyle dedi: “Oluşturduğumuz ormanı dünya ülkeleri ENO’nun sitesinde gördükleri için ülkemizin prestijini de artırmış olduk. Artık Torbalı Taşkesik’te okulumuza ait bir ormanımız var. Çocuklarımıza gelecekte tabletin yenemeyeceğini öğretmemiz gerekiyor. Çocuklar tablet ve telefonlarını ellerinden düşürmüyorlar. Bir diğer çalışmamızda Çanakkale şehitlerimizin anısına lokma döktürmek oldu. İşin ilginç kısmı ise bu lokmanın ücretini öğretmen arkadaşlarımızın karşılamasıydı. Gönüllük esasına dayanarak, herkes katılabildiğince para verdi. Bu aramızdaki iş birliği ve samimi kenetlenme hepimizi duygulandırdı.”

30 YAZAR 30 ÖYKÜ DERGİSİ

Çocukların ezbere dayalı eğitim sistemi nedeniyle yaratıcı zekalarının sıfıra kadar indiğini ve özgün bir cevap üretemediklerine dikkat çeken Dur, “Yaklaşık iki ay önce öğretmen arkadaşlarımızla bir dergi çıkarmayı planladık. Sonra kendimize ‘Neden bunu kitaplaştırmayalım?’ sorusunu yönelttik. Öğrencilerimizin hayal kurma, düşünme potansiyellerini açığa çıkararak belkide geleceğin Reşat Nuri’lerini, Ömer Seyfettin, Peyami Sefa’larını yetiştireceğiz. Birçok şair ve yazarın hayat hikayelerine baktığımızda öğretmenlerinin teşvikleri ile yazma dünyasına adım attıklarını görüyoruz. Yaklaşık 500 öğrenci arasından seçmeler yaparak Kültür Bakanlığımızca onaylanmış bir şekilde bandrollu olarak kitabımızı basacağız. 19 Mayıs günü ise çevre okullarımızın da katılımıyla düzenleyeceğimiz imza gününde öğrencilerimiz kitaplarını imzalayacaklar” açıklamasını yaptı.

KISA FİLM ÇALIŞMASI

Kitap kapağının 120 öğrencinin yaptığı resimler arasından seçildiğini ve kitabın tamamının öğrenciler tarafından oluşturulduğunu ifade eden Dur, puanlama sistemiyle objektif bir seçim yapıldığını belirterek, “Çalışmalarımızda desteklerini bizden esirgemeyerek maddi manevi bizim yanımızda olacağını söyleyen İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Hasan Okur Bey’e çok teşekkür ediyorum. Destekleneceğimizi bilmek bize güç verdi. Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nün düzenlediği, Fatih Projesi’nin en önemli bileşenlerinden olan, öğretmen ve öğrencilerin sosyal eğitim platformu EBA (Eğitim Bilişim Ağı) üzerinden yapılan kısa film çalışmamızda 4 dakikalık filmimiz elenmiş olmasına rağmen biz bu işi çok sevdik. Çalışması 8 gün süren çekimlerimiz Youtube’dan izlenebilir. Hızımızı alamayarak Trafik Genel Müdürlüğü’nün açtığı trafik temalı yarışma içinde kısa filmimizi çektik. Dereceye giremedik ancak çekimler sırasında öyle çok eğlendik ki kazanamadığımıza üzülemedik” ifadelerini kullandı.

MİSYON VE VİZYON

Öğretim kadrosu olarak öğrendiklerini davranış haline getirebilen, ilgi, istek ve yeteneklerinin fark edilmiş olmasıyla mutlu olabilen öğrenciler yetiştirmeyi amaçladıklarını söyleyen Dur, şöyle konuştu:  “Yarınlarında mutlu olabileceğine inanan, sorunların değil çözümlerin parçası olan, sorumluluk sahibi, yasalara saygılı, kendi ayakları üzerinde durabilen, düşündüklerini ifade edip geleceğini planlayabilen öğrenciler yetiştiriyoruz.  Aynı zamanda da bilimsel yenilikleri kavrayıp geliştirebilen, etrafında olup bitenlerin farkında olan ve daha iyiye ulaşmak için projeler üretebilen Türkiye Cumhuriyeti'nin itibarına ve geleceğine gölge düşürmeyecek gençler yetiştirmek için varız. 30 Ağustos Okulu’nu yöneticilerimiz, öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, mezunlarımız ve velilerimizin güç birliği ile gelişim için değişebilen ve değiştirebilen bireyler yetiştiren bir eğitim öğretim kurumu olmak vizyonumuz.”

STRATEJİK PLANLAMA

Okullarının 2015-2019 Stratejik Planının Stratejik Plan Üst Kurulu ve Stratejik Planlama Ekibi tarafından oluşturulduğunu söyleyen Dur, “Stratejik Planlama Çalışmaları kapsamında okul personelimiz içerisinden “Stratejik Plan Üst Kurulu” ve “Stratejik Planlama Ekibi” kuruldu. Önceden hazırlanan anket formlarında yer alan sorular katılımcılara yöneltilmiş ve elde edilen veriler birleştirilerek paydaş görüşleri oluşturulmuştur. Bu bilgilendirme ve değerlendirme toplantılarında yapılan anketler ve hedef kitleye yöneltilen sorularla mevcut durum ile ilgili veriler toplanmıştır. Stratejik planlama konusunda 2014 yılı Mart ayında İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi tarafından gerçekleştirilen seminerlerle müdür yardımcısı ve öğretmenler olmak üzere paydaş katılımı sağlanmıştır” ifadelerini kullandı.

OKULUMUZUN TARİHÇESİ

1977-78 öğretim yılında eğitime başlayan Hasan Ali Yücel İlkokulu 1977 yılı Aralık ayında İzmir’de olan deprem nedeniyle Otuz Ağustos İlköğretim Okulu’na taşınmış ve öğretim yılını orada tamamlamıştır. 1979-1980 öğretim yılında tekrar Hasan Ali Yücel İlkokulu’na taşınmıştır. 1982-1983 öğretim yılında ise şu anki binaya nakledilerek beş sınıflı bu binada sabahçı ve öğlenci olmak üzere on şube açılmıştır. 1984-1985 öğretim yılında artan öğrenci talebi karşısında okulda bulunan çok amaçlı salon ikiye bölünerek şube sayısı on ikiye yükselmiştir. 1984-1985 öğretim yılından itibaren beş tane birinci sınıf, dört tane ikinci sınıf ve üç tane de üçüncü sınıf açılmıştır. Ancak sonraki yıllarda aşırı öğrenci başvurusu olmasından dolayı okul binasının ufak ve sınıfların ilkokul tipinde olması kapasite artışını engellemiştir. Çevrede yakın bir okulun olmayışı ve nüfusun hızla artması okulumuzun yetersiz kalmasına neden olmuştur. 1988-1989 öğretim yılının sonunda ek bir binaya ihtiyaç duyulmuş ve hemen inşaatına başlanmıştır. Daha sonra Hasan Ali Yücel İlkokul’u ile birleşmiş gibi düşünüleceğinden bu defa 30 Ağustos İlkokulu adını alarak 30 Ağustos İlköğretim Okulu olarak eğitime devam etmektedir. 2013 yılında 4+4+4 sistem değişikliği ile okulumuz ilkokul ve ortaokul olarak ayrılmıştır.

ÇOCUK VE SAĞLIKLI BESLENME

Bir ülkenin sosyal ve ekonomik yönden beklenen uygarlık seviyesine ulaşabilmesi ancak bedensel ve zihinsel yönden güçlü, sağlıklı ve yetenekli bireylerin varlığına bağlıdır. Ülkemiz nüfusunun çoğunluğunu oluşturan çocuklarımızın da gelecekte sağlıklı ve üretken bireyler olması yeterli ve dengeli beslenmeleri ve hareketli bir yaşam sürmeleri ile mümkündür. Çocuğun kişiliği özellikle okul öncesi dönemde şekillenmekte, yetişkinlik çağındaki davranışları üzerinde etkili olacak alışkanlıkların edinilmesi bu yıllara dayanmaktadır. Çocukluk çağında kazanılan sağlıklı beslenme alışkanlıkları hayatın sonraki dönemlerini etkileyerek ileriki yaşlarda ortaya çıkabilecek sorunları önlemede önemli rol oynamaktadır. Sağlıklı beslenme çocuğun bedensel, sosyal ve duygusal gelişimi üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Yapılan çalışmalarda, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin dikkat sürelerinin kısaldığı, algılamalarının azaldığı, öğrenmede güçlük ve davranış bozuklukları çektikleri, okulda devamsızlık sürelerinin uzadığı ve okul başarılarının düşük olduğu ortaya konmuştur.

ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

Geleceğin teminatı çocuklarımızın daha sağlıklı, üretken ve başarılı olmalarında sağlıklı beslenmeleri kadar hareketli bir yaşam sürmeleri de çok önemlidir. Çocuğun bu dönemde düzenli olarak yaptığı spor etkinlikleri, sağlıklı bir fizik yapının gelişmesini sağlarken; ileriki dönemde, sağlıklı beslenme ile birlikte birçok kronik hastalığın oluşma riskini de azaltmaktadır. "Bugünün küçükleri yarının büyükleridir" diyerek çocuklara verdiği önemi dile getiren büyük önderimiz Atatürk, 23 Nisan'ı çocuklara armağan etmiştir. Bu dünyada kutlanan ilk çocuk bayramıdır. 23 Nisan sadece Türk çocuklarının bayramı olmaktan çıkmış, dünya çocuklarının da önemli bir günü haline gelmiştir. Bizde tüm çocukların 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlar, onlara daha sağlıklı ve daha mutlu bir gelecek dileriz. Çocukların sağlıklı, aktif ve daha üretken bir yaşam sürmeleri için sağlıklı beslenme ve yaşam önerileri aşağıda özetlenmiştir. Çocukların sağlıklı beslenmesi için dört besin grubunda bulunan besinlerden yeterli miktarlarda ve dengeli bir şekilde tüketmeleri gerekmektedir. Süt grubunda yer alan süt, yoğurt, et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta, kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ve tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinlerin her öğünde yeterli miktarlarda tüketilmesine dikkat edilmelidir.

 

Haber Merkezi