“Aile kadar sıcak” şirin bir okul

80. Yıl Betontaş İlkokulu Müdürü Abdurrahman Çiçek okullarının kurulduğu günden itibaren sürekli bir gelişim içinde olduğunu belirterek devlet okulları içerisinde çok önemli bir yere geldiklerini söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 25.05.2016 06:56
  • Güncelleme Tarihi : 25.05.2016 06:56
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
“Aile kadar sıcak” şirin bir okul

NİLGÜN TAZE-ÖZEL HABER

Betontaş firması tarafından yaptırılarak ilk etapta şantiye olarak kullanılan 80. Yıl Betontaş İlkokulunda 10 sınıf, iki ana sınıfı ve 12 derslik bulunuyor. Çok amaçlı kullanım salonu bulunmayan ve okulun kütüphanesi sınıf yetersizliğinden dolayı kapatılarak sınıfa dönüştürülen okulda fazla talep bu şekilde karşılanır. En kalabalık sınıfı 22 kişi olan okulda çocuklar ise her öğretmenin kendileri ile bire bir ilgilenmesinin avantajlarını yaşıyorlar.

255 öğrenciye 19 öğretmenin eğitim verdiğini ve Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında yer aldıklarını ifade eden 80. Yıl Betontaş İlkokulu Müdürü Abdurrahman Çiçek okullarında jimnastik, basket, halk oyunları, resim gibi birçok kurs açtıklarını belirtti. Çiçek, “Satranç eğitmeni olmadığı için bu kursumuzu açamadık. Derslerin bitiminde sonra verilen kurslarımız haftanın her günü devam etmekte. Velilerimize yönelik düzenlediğimiz uyumluluk semineri ile ilgili velilerimizin görüşleri gayet olumlu oldu. Okullarda Başarıyı Artırma Projesi kapsamında verilmeye başlanan değerler eğitiminden olumlu geri dönüşler alıyoruz. Her aya bir değer belirledik ve bu ay ki konumuz sevgi. Evrensel olarak belirlenen hepsi de birbirine bağlı olan sevgi, saygı, hoşgörü, çalışkanlık gibi değerlerin günümüzde üstüne düşülmesi gerekiyordu” dedi.

EN ÇOK OKUYANA ÖDÜL

Her ay en çok kitap okuyan öğrencileri belirleyerek ödüllendirdiklerini açıklayan Çiçek, birçok alanda çocukları motive edici çalışmalar yaptıklarını belirterek şöyle dedi: “Rehberlik servisimiz bulunmadığı için çocuklarımızı Rehberlik Araştırma Merkezi (RAM)’ ne yönlendirerek takipte bulunuyoruz. Eğer gerek duyulursa psikolog ve psikiyatristlerden de çocuklarımızın yardım almasını sağlıyoruz. Bölgemizde boşanmış aile baba çocuğu fazla olduğu gibi büyük anne babasının bakımında olan çocuklarımızda bulunuyor. Annesi tarafından kaçırılarak babasından saklanan bir kız öğrencimin babasını kızı ile ilgilenmesi için aradığımda baba çok memnun oldu. Annenin ekonomik durumu iyi olmadığı için çocuğuna zor bakıyordu. Baba ve babaanne bir gün ellerinde çiçek ve çikolatalarla okula geldi. O günden sonra baba kızı ile yakından ilgilenemese de tüm ekonomik ihtiyaçlarını karşıladı. Bu benim bir öğrenciyi kazanmakla ilgili yaşadığım ve sonucundan çok mutlu olduğum bir deneyim.”

SUÇLU ÇOCUK YOKTUR

Eğitimcilerin pes etmek gibi bir seçeneklerinin olmadığını ifade eden Çiçek, ailesinden yeterli ilgi gördüğü için başarılı olan öğrencileri her öğretmenin rahatlıkla eğitebileceğini söyleyerek, “Önemli olan aile ortamı olumsuz olduğu için negatif yönde şekillenmiş çocuklarımızı kazanmaktır. Sokaklara çıktığımızda bali kullanan çocukları görüyoruz. Biz eğitimciler olarak zor olsa da bu çocukları kazanmanın yollarını aramalıyız. Bu güne kadar kazanabildiğimiz öğrenciler olmasına rağmen maalesef gerekli desteği bulamadığımız için kaybettiğimiz öğrencilerimizde oldu. Suçlu çocuk dünyaya gelemez, yanlış davranışlar sergileyip çocuklarının da yanlış yetişmesini sağlayan ebeveynler vardır. Biz ilkokul olsak da çocuklarımız ilk psikolojik koşullamalarını ailelerinden alıyor” açıklamasını yaptı.

SOSYAL YAŞAM

Sosyal yaşamı canlandırmak adına her ay bir etkinlikte bulunduklarını ifade eden Çiçek şöyle konuştu: “Sasalı Hayvanat Bahçesi gezisini geçen hafta düzenleyerek çocuklarımızın hayvanları tanımasını sağladık. Gelecek hafta ise İnciraltı gezisi yapılacak. Her hafta düzenli olarak bir sosyal etkinlik düzenlemeye çalışıyoruz. Tiyatro gösterilerini yapabileceğimiz bir salonumuz olmadığı için maalesef istediğimiz düzeyde gösteriler hazırlayamıyoruz. Çocuklarımızın kültürel eğitimi için ise imkanlarımız dahilinde tiyatro ve sinema etkinliklerine katılıyoruz. Bahar aylarında yaptığımız piknikler ise eğitimciler, öğrenciler ve velileri bir araya getirdiği için oldukça keyifli geçiyor.”

 

OKUMA SOKAĞI

Okul koridorlarına okuma sokağı yaparak çocukların kitap okuma alışkanlıklarını artırmaya çalıştıklarını söyleyen Çiçek, üyelik sistemini kaldırarak çocukların okumaları bittiğinde kitapları kendiliğinden yerine koymalarını sağladığını belirtti. Çiçek, “Okuma sokağımız çocuklarımızın sorumluluk duygusunu geliştirdi. Çocuklarımız şunu böyle yapma, öyle bakma, böyle konuşma gibi baskılayıcı sözler ve hareketlerle öylesine kısıtlanmışlar ki tıpkı bir robot gibiler. İnsan nesli uzun zamandır açan, ferahlatan, geliştiren bir üslup kullanmak yerine tam tersi kısıtlayan, ezberleten ve hepsinden kötüsü düşünme özelliğimizi yok eden bir usulle birbirine uyguluyor. O kadar çok yasak var ki bu yasaklar hem çocukların hem de yetişkinlerin kendilerini, isteklerini, düşüncelerini oldukları gibi ifade etmelerini engelliyor. Her bireyin kendi enerji frekansından sorumlu olduğuna inanıyorum. Bir insan eğer yanımıza korkarak geliyor ve yanımızda rahat hissedemiyorsa mutlaka biz karşımızdaki insana böyle hissetmesini sağlayacak bir eylemde bulunmuşuzdur. Seçim tamamen insanın kendisine ait.”

PLANLAMANIN ÖNEMİ

Okullarının yoğun ve hızlı bir değişim döneminde bulunduğunu söyleyen Çiçek, okul imkanlarının, veli, öğrenci ve öğretmen kalitesinin çok yüksek olmasının başarının sürekli artırmasına neden olduğunu açıkladı. Çiçek, bundan dolayı, 80.Yıl Betontaş İlkokulu’nun bu başarının haklı bir gururunu yaşadığını ifade ederek, “Bununla birlikte okul camiası, okulumuzun büyüme ve gelişmesinin devam etmesi gerektiği inancını taşımaktadır. Okulumuz yeni bir okul olmasına rağmen, okul kimliği ve okul kültürünü oluşturmuştur. Bu duruma gelinmesinde, 1988 yılından beri yapılan sosyal ve kültürel faaliyetlerin ve çeşitli alanlarda alınan başarıların önemli bir katkısı olduğu kadar o günden bugüne değin bu okulda hizmet veren öğretmen, memur, hizmetli, veli ve yönetici arkadaşlarımın çok büyük katkıları vardır. Onları burada şükran ve minnetle anıyorum” açıklamasını yaptı.

STRATEJİK PLAN

Okulları yeni bir okul olsa da gençliğini ve canlılığını devam ettirmesi için çaba sarf edilmesi gerektiğini vurgulayan Çiçek, “Canlı kalmanın yolu, her gün kendini yenilemekten geçmektedir. Bugün atacağımız adımların gelecekteki okulun sahip olacağı başarılarını ya da başarısızlıklarını oluşturacağını çok iyi bilmekteyiz. Şimdiden ortaya koyacağımız vizyon, misyon, değer ve ilkelerimiz ve de stratejik amaçlarımız, gelecekteki 80. Yıl Betontaş İlkokulu’nun yüzünü ak edecektir.  Alışılagelmiş düşüncelerin ötesinde geleceğin eğitim dünyasında etkili olacağına inandığımız öğrencilerin ferdi kabiliyetlerine bağlı olarak geliştirilen eğitim anlayışının ön plana çıkacağı gerçeğidir” dedi.

DENGEDE YAŞAMANIN YOLU

Her bireyin potansiyelinin dengeli gelişimi ve özellikle çocuk yaşta başlayan karakter eğitiminin hayati öneme sahip olduğunu açıklayan Çiçek şöyle konuştu: “İnsanların farklı kişiliklere ve mizaçlara sahip olduğu gerçeğinden hareketle bireylere özgü olarak karakter eğitimi ve potansiyel gelişimi uygulanmalıdır.  Yetkin insana ulaşabilmek için kişinin potansiyellerini en üst seviyede kullanması, kişinin saplantı ve tutkularından kurtulması, zihinsel-duygusal ve fiziksel merkezlerini sağlıklı bir şekilde işlemesi gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle stratejik planlamamızı ve okulumuzun gelecekteki yerini ve hayalimizi bu düşünceler üzerine kurgulamış bulunmaktayız. Hazırlanan bu çalışmanın okulumuza ve tüm eğitim camiasına fayda sağlamasını temenni eder, saygılar sunarım.”

OKUL TARİHÇESİ

Okulumuz Buca İlçesi Evka-1 semtinde hazine arazisi üzerine 1988 yılında Betontaş Firması tarafından yaptırılmış ve aynı yıl lise olarak faaliyete geçip Betontaş Lisesi olarak eğitim-öğretime başlamıştır.1988 yılında lisenin kendi binasının yapılmasından sonra, Bina 1988-1999 eğitim-öğretim yılından itibaren Betontaş İlköğretim Okulu olarak hizmete açılmıştır. Okulumuza bu günkü ismi Betontaş firması tarafından yaptırıldığı için verilmiştir.

OYUNUN ÇOCUK GELİŞİMİNDEKİ ÖNEMİ

Çocuklar yaşadıkları önemli olayları ve özelliklede aile içi ilişkilerini oyunlarında, konuşmalarında ve davranışlarında dış dünyaya yansıtırlar. Oyun çocuğun iç dünyasını anlatabildiği en etkin yoldur. Anne-babasından şiddet gören, kardeş kıskançlığı yaşayan, anne ve babaya duyulan kızgınlık oyun içerisinde kendini açığa çıkarır. Çocuklar çevrelerinden aldıkları negatif mesajları, oyunda arkadaşlarına ve oyuncaklarına yansıtabilirler. Bu açıdan çocuğu ve içinde bulunduğu atmosferi tanımada oyun önemli bir unsurdur. Çocuğun stresi, iç dünyasındaki çatışmaları, korkuları ve kaygıları çeşitli oyunlarla tedâvi edilebilir.

RAHATLAMAK İÇİN OYUN

 Çocuğun yaşadığı sıkıntılı olayların etkisinden kurtulması için oyun bir rahatlama sahası olabilir. Psikolojik travma geçiren çocuklarda bu konuda yetişmiş uzmanlar tarafından uygulanan oyun terapisi yararlı olabilir. Oyun, çocuğun kendi kişiliğini ortaya koymasında ve bazı olumlu özellikleri kazanmasında da yararlıdır. Özellikle doğru davranışların pekişmesi oyun vasıtasıyla daha kolay sağlanabilir. Olumlu karakter özellikleri, uygun oyun ortamında artar ve pekişir. Birçok çocuk oyun aracılığı ile empati yapmayı, başkalarına saygı göstermeyi, karşılıklı diyaloglarda kendi sorumluluğunu fark etmeyi, sabırlı olmayı, kurallara uymayı, stresle baş etmeyi, problem çözmeyi ve liderlik özelliklerini pekiştirmeyi öğrenerek karakter ve kişilik gelişimini olumlu yönde pekiştirir.

Haber Merkezi